A képek többet érnek ezer szónál – és nagyon hatékonyak abban is, hogy rávegyék a feliratkozóidat a cselekvésre!

Képzeld el, hogy repülőjegyeket árulsz Hawaiira. Persze, beszélsz a menetrendről és az árról is… de az embereket a gyönyörű naplementék és homokos strandok képeivel fogod meggyőzni! Ezek az e-mail képek felvillanyozzák az embereket és kedvet csinálnak ahhoz, hogy máris be akarjanak pakolni a bőröndjeikbe és elinduljanak a tengerpartra.

Az emberi agy 60 000-szer gyorsabban dolgozza fel a képeket, mint a szöveget, és az agyba továbbított információk 90%-a vizuális. A jó hírlevél-képek támogatják az üzenetedet, és érzelmeket váltanak ki vagy arra ösztönzik az olvasókat, hogy tegyenek meg valamit, így a képek az e-mail marketingstratégiád fontos részét képezik.

Mutatok 10 különböző módot arra, hogy a beágyazott képek hogyan járulhatnak hozzá ahhoz, hogy leveleid jobban teljesítsenek, valamint valós példákat mutatok olyan vállalatoktól és marketingesektől, akik ezt jól csinálják.

1. Használj képeket a termék/szolgáltatás illusztrálására

Nagyon részletesen elmagyarázhatod, hogyan működik a terméked vagy a szolgáltatásod, vagy egyszerűen csak bemutathatod egyetlen beágyazott képpel (vagy, ha a terméked összetettebb, egy GIF-fel). Sok helyzetben egy kép egyértelműbbé és könnyebben érthetővé teszi az üzenetedet. Különösen ebben a mémekkel teli világban. Állandó rohanásban vagyunk, így az agyunk arra van kiképezve, hogy nagyo gyorsan feldolgozza a kapott információt. Tehát az e-mailben elhelyezett képből azonnal meg kell értenie a megfelelő összefüggéseket, hogy elérd a célodat.

Ebben a Manta Sleep képes hírlevelében az olvasó azonnal látja, hogyan fog kinézni az új alvómaszk-kínálatuk (a maszkra bárhová felragasztható vicces matricákkal)!

2. Használd a képeket a jó hírek megosztására

Elindult az új honlapod? Új kollekciót tervezel? Elérted a 100 ezer követőt a közösségi média profilodon? Vagy a céged 10 éve van a piacon?

Ünnepeld meg sikereidet képekkel. Különleges alkalmakkor akár ünnepi elemekkel, például csillogó részletekkel vagy lufikkal is díszítheted képeidet. Vagy pedig használj egy mutatós GIF-et, hogy megmutasd az izgatottságodat. Használhatsz bármit, amivel legjobban kifejezheted az érzéseidet.

Az alábbi e-mail dizájnban a MarkUp egy gyönyörűen illusztrált képernyőfotóval jelenti be új funkcióját

3. Használj képeket, hogy kitűnj és felismerhetővé válj

Ha olyasmit árulsz, amire büszke vagy: mutasd meg! A legjobb módja annak, hogy a feliratkozókat a termékeid felfedezésére ösztönözd, ha megmutatod nekik, milyen csodálatos termékeket kínálsz.

Az alábbi hírlevél-koncepcióban a MeUndies e-kereskedelmi vállalkozás egy figyelemfelkeltő GIF-ben mutatja be termékeit. Ez azonnali áttekintést ad az embereknek arról, hogy mi az akciós termék – ez pedig arra ösztönzi őket, hogy rákattintsanak a CTA (Call to Action) gombra. A szórakoztató matricák, betűtípusok és illusztrációk kiemelik a márka arculatát és üzenetét, és még inkább kiemelik őket a tömegből!

4. Használj képeket a megfelelő hangulat megteremtéséhez

Az e-mail marketing képek remekül alkalmasak a hangulat megteremtésére, mint például az alábbi példa a VSCO-tól. Amikor bejelentik az új infravörös szűrő sorozatukat, a nagy felbontású email kép azonnal megadja a hangulatot, és megmutatja, hogyan alakíthatod át a saját fotóidat. 

5. Használd a képeket szezonális és ünnepi célokra

Karácsony?  Nyaralás? Húsvét? Az évszakok és az ünnepek kiváló alkalmat adnak arra, hogy képeket illessz be az e-mailjeidbe.
A RoseSkinCo szépségápolási márka július 4-ét azzal ünnepli, hogy amerikai hangulatot kölcsönöz az e-mail hírlevelének – egy olyan emberrel, aki a csillagokat és a csíkokat tartja a magasba! Egy jól időzített, szezonális e-mail hatással lesz a feliratkozókra, és közben növeli az elkötelezettséget.

6. Használj képeket az olvasókkal való kapcsolattartáshoz

A következő esemény vagy verseny alkalmával miért nem adsz a hírleveledhez egy olyan képet, amely elmagyarázza a szabályokat, ahelyett, hogy szövegesen felsorolnád őket? Ez egy újszerű megoldás, és olyasmi, ami megragadja az olvasó tekintetét.

A tarte sminkmárka arra ösztönzi olvasóit, hogy csatlakozzanak bőrápolási kihívásukhoz. A kiváló minőségű képek bevonzzák az olvasót, és pontosan megmutatják, milyen lépéseket várnak el a feliratkozótól.

7. Használj képeket, amelyek az olvasóid érzékeire hatnak

Idézetek az e-mail képeken? Első hallásra talán furcsa, de hidd el ez egy igazán nyerő kombináció! Különösen, ha ezeket meg lehet osztani a közösségi platformokon #motivationalmonday.

A beágyazott képeken lévő szöveggel az olvasók érzékeire hatsz. A Brooks Running egy illusztrált grafika tetejére helyezi figyelemfelkeltő idézetét, amely remek fejlécként működik az e-mail üzenetükhöz. 

8. Használj képeket az üzeneted támogatására

A rajzok és kis karikatúrák egy másik jó módja annak, hogy könnyen átadhasd az üzenetedet. Ha belegondolsz, a gyerekek is így kezdik korán megtanulni a dolgokat. 

Az alábbi példában a Think Clearly kézzel írt jegyzeteket és firkákat ágyaz be, hogy átadja üzenetét. Ez sokkal magával ragadóbb, mint a gépelt szöveg használata. A feliratkozók kellemesen meg fognak lepődni, ha ezt látják a képi e-mail hírlevelében.

9. Használj képeket a személyes kapcsolat erősítésére

Mutathatsz képet  a csapatodról, ügyfeleidről vagy bármely más, a vállalkozásoddal kapcsolatban álló személyről, ezzel növelve a személyes kapcsolatot az olvasóiddal. A Paperchase üdvözlő e-mailjében megoszt néhány előtte/utána fotót a cég kirakatáról, bemutatva, hogyan fejlődött a márkájuk az évek során. Ez kellemesen személyes jelleget kölcsönöz, és a feliratkozók jobban kötődnek a történetükhöz.

10. Használj képeket kérdések feltevésére

Fontos kérdést szeretnél feltenni, és szükséged van rá, hogy kiemelkedjen az e-mail szöveged többi részéből? Ha a kérdést nagyobb betűtípussal, egy háttérben lévő képre helyezed, a kérdésed nem marad észrevétlen.

Ezt a stratégiát párosíthatod egy kérdőívvel a hírleveledben. Ha a MailerLite-ot használod, könnyen megvalósíthatsz egy felmérést az e-mailben, és anélkül kaphatsz választ a kérdéseidrere, hogy a feliratkozónak el kellene hagynia az e-mailt. A statisztikában pontosan látni fogod, hogy az e-mail feliratkozók milyen válaszokat adtak (és a válaszokat közvetlenül a Mailerlite-ban is elemezheted).