Hogy használj vagy ne használj emojikat: Ez egy olyan kérdés, amely sok e-mail marketingest foglalkoztat, amikor tárgysorokat készít.

Sok adat szól az emojik használata mellett. Ahogy a kutatások és tesztelések kimutatták, az emojik képesek:

Másrészt az emojik miatt az üzeneted kevésbé tűnhet komolynak, vagy a célközönségednél nem találhatja el a célt. A túl sok emoji használata befolyásolhatja az e-mail kézbesíthetőségét is.

Mint látható, az emojikkal kapcsolatos válasz nem kristálytiszta. Ebben a cikkben áttekintjük az emojik használatának előnyeit és hátrányait, példákat mutatok, hogy inspirálódj.

Használjak emojikat a tárgysoromban? (tipp: könnyű kideríteni)

Az imént beszéltünk az emojik használatának előnyeiről, amelyek közül a legfontosabb: Tényleg javíthatják az e-mailek megnyitási arányát. Egy emoji fel tudja dobni az e-mailt a zsúfolt postaládában, és felkeltheti az olvasó figyelmét.

Ez például egy személyes postaláda:

Melyik tárgysor keltette fel először a figyelmedet?

Láthatod, hogy a legtöbb tárgysor tartózkodik az emojik használatától, így a te előnyödre válhat, ha hozzáadsz egyet.

Másrészt viszont rengeteg adat is szól az ellenkezője mellett.

A kutatások összességében ellentmondásosak, de az általános tendenciák azt javasolják, hogy:

  • – Ha vállalkozásod komoly vagy fontos ügyekkel foglalkozik, egy emoji elveheti a professzionalitást az üzenetedből
  • – Ha túl sok emojit használsz egy tárgysoron belül, az felkeltheti a spamszűrők figyelmét, és ronthatja a kézbesíthetőséget.
  • – Ha az olvasó nem ismeri a márkádat, az e-mailed tömeges marketingüzenetnek tűnhet.
  • – Mivel egyes emojikat különbözőképpen lehet értelmezni, az üzeneted összezavarhatja az olvasókat.

Néhány friss statisztika, amit érdemes szem előtt tartani 👉

Kedvelhetőség: Az emberek 78%-a egyetért azzal, hogy az emojik használatával kedvesebb embernek tűnsz.

Szakmaiság: A felsővezetők 39%-a gondolja úgy, hogy az emojik nem professzionálisak.

Különböző célközönségek: Míg az ezredfordulósok 68%-a örömmel fejezi ki magát emojikkal, a 65 év felettieknek csak 37%-a gondolja ugyanezt.

Kitűnés: Egy 2020-as tanulmányban a résztvevők 33%-a kattintott az emoji tárgysorokra, míg 9%-a a nem emoji-s e-mailekre (a többi 58% nem választott ki egyetlen e-mailt sem).

A lényeg? Tényleg a célközönségtől függ. Beszéljünk erről bővebben alább…

Az előnyök és hátrányok miatt az emojik hatása nem általános, minden az adott vállalkozástól és célközönségtől függ. Az, hogy az emoji kiemeli-e az e-mailt, attól is függ, hogy a felhasználó milyen más e-maileket kap.

Ezért nehéz egy mindenkire érvényes választ adni, de A/B teszteléssel megtalálhatod a vállalkozásodnak megfelelő választ.

Hogyan teszteljünk A/B emojikat a tárgysorunkban?

A márka, az e-mail tárgya, a célközönség, az emoji típusa, az emojik mennyisége stb. – mindezek a tényezők szerepet játszanak az emoji tárgysor sikerében. Mivel ezek a tényezők minden vállalkozásnál eltérőek, nem lehet határozott igennel vagy nemmel válaszolni arra a kérdésre, hogy érdemes-e emojikat használni a tárgysorokban.

A rendszeres A/B tesztek futtatásával azonban idővel választ kaphat. (Az A/B tesztekről ITT olvashatsz bővebben.)

Ne feledd, hogy mindig csak egyetlen elemet változtass meg. Először tesztelj egy tárgysorozatot emojival és egyet anélkül. Ezután tesztelj különböző típusú emojikat. Ezután teszteld az emojik mennyiségét. Ismételd ezt addig, amíg nem kezded meglátni, hogy mi az, amire a közönséged reagál, és mi az, amire nem.

Email kliensek és emoji-támogatás

“Ha emojit használok, megjelenik-e az olvasóim postaládájában, és hogyan fog kinézni?”

Minden a böngészőtől, az e-mail klienstől és az olvasó által használt eszköztől függ. A különböző operációs rendszerek másképp jelenítik meg az emojikat, ezért más lesz a végeredmény. Az, hogy az emojik hogyan jelennek meg mobilon, attól függ, hogy az adott eszköz mit támogat.

Általános megjegyzendő dolgok:

  • – Ha az olvasó Gmail webes klienst használ, az emojik többnyire Gmail-stílusban jelennek meg, függetlenül az operációs rendszertől (OS).
    – A legtöbb mobileszközön az emojik problémamentesen jelennek meg.
    – A Windows 8.1-et vagy annál magasabb rendszert használó előfizetők látni fogják az emojikat (színesben).
    – A legtöbb Mac laptop- és asztali számítógép-felhasználó látni fogja az emojikat (a Mac OS X Lion (10.7) operációs rendszertől kezdve támogatott).
    – A Windows XP-t használó asztali és laptop felhasználók nem fogják látni az emojikat, csak a négyzeteket ▢

Az emojikat megjelenítő e-mail kliensek a következők:

Gmail
Outlook (2007/2010/2013)
Apple Mail
Yahoo! Mail
Android Mail
Windows Mail

Az Outlook for Windows és a Yahoo! Mail képes az emojik egyszerűsített fekete-fehér változatát megjeleníteni, míg a Gmail saját tervezésű megközelítést alkalmaz. Általában a mobileszközök a márkaképükhöz igazítják az emojik megjelenését.

👉 Gyors tipp
Ismered a nevető síró emojit? Nézd meg az Emojipediát, és látni fogod ennek az emojinak – és még sok másnak – a sokféle arcát attól függően, hogy Apple, Windows, Samsung, Mozilla stb. van-e rajta.

Legjobb gyakorlatok az emojik hatékony használatához

Bár az emojik ereje attól függ, hogy a célcsoportod hogyan reagál rájuk, van néhány bevált gyakorlat, amelyet szem előtt kell tartanod, amikor emojikat illesztesz az e-mailek tárgysoraiba.

Lehet túl sokat kívánni egy dologtól? Persze, de nem az emojikkal.

Minél többet használsz, annál nagyobb az esélye annak, hogy az emojik befolyásolják az e-mail kézbesíthetőségét, vagy spamszűrőket indítanak be. Ne használj emojikat “kattintáscsalogató” célokra, használd őket takarékosan és akkor, amikor a tárgysorodat erősítik.

Bár két emoji egy tárgysoron belül nem árt a kézbesíthetőségnek, gondold át, hogy szükséged van-e mindegyik emojira, vagy használhatsz helyette egyet is. Mint például ebben a példában: ☀️ Itt a nyár ☀️.

Az alábbi hírlevél tárgya csak emojikat használ, és első ránézésre nehéz felfogni, miről szól az e-mail. Ez akár előnyödre, akár hátrányodra válhat. A válasz az A/B tesztben rejlik 🕵️.

Ismerd a közönségedet

Milyen a közönséged? Élvezni fogják az emojikat, vagy kevésbé komolyan veszik majd az üzenetedet? Illeszkedik-e az e-mailben lévő tartalom hangneméhez?

Ha rendelkezésre állnak ezek az információk, ellenőrizd, hogy milyen korosztályba tartozik a közönséged. Használnak emojikat? Milyen típusú emojik megfelelőek?

Egy fiatalabb közönség talán jobban rezonál az olyan emojikra, mint a 💁 , 🔥 és 😍, míg egy idősebb közönség jobban bevonzza a 📈 és ✅. Vagy egyáltalán nem használnak emojikat (a korosztálytól függően).

Legyenek relevánsak az emojik

Adj hozzá emojikat, mert van értelme, például: 📈 Hogyan növeltük az e-mail listánkat 0-ról 10 000-re.

Ez az emoji erősíti az üzenetet, mert azonnal jelzi a növekedést.

Akkor adj hozzá emojikat, amikor relevánsak a tartalom szempontjából, ne csak azért, mert.

Mondd el szavak nélkül

Bár nem akarod túlságosan megnehezíteni az olvasók dolgát azzal, hogy rejtélyes rejtvényeket küldesz nekik, szórakoztató lehet, ha nem a megszokott keretek között gondolkodsz, és időnként megleped az olvasókat egy olyan tárgysorral, amelyben kreatív módon használod az emojikat.

Például használj különböző emojikat egy kreatív történet elmeséléséhez: ☕️ + 🍪 = 500 forint.

Váltogasd a különböző emojikat

Lepd meg az olvasókat egy szokatlan emojival. Nézd meg a saját postaládádat, hogy milyen népszerű emojikat használnak mások, és gondolkodj alternatívákon, amelyeket te is használhatnál. Mindenki más is használ emoji arcokat? Talán más kategóriákban is találsz emojikat.

Mesélj el egy történetet

Ha azt látod, hogy a célközönséged nagy része olyan e-mail klienst használ, ahol az előfejlécek is megjelennek, akkor játszadozhatsz, és a tárgysor és az előfejléc segítségével elmesélhetsz egy történetet.

Tipp: Mindig érdemes előfejlécet használni, mivel az előfejlécek növelhetik a megnyitási arányt.

Végső következtetés

Az, hogy használj-e emojikat vagy sem, a márkádtól függ. Ha a közönségének tetszenek az emojik az e-mail kampányaiban, akkor ez határozottan növelheti a megnyitási és átkattintási arányt. Az emojik visszafelé is elsülhetnek, és kevésbé komolytalanná tehetik az üzenetedet.

Az ökölszabály a következő: Csak akkor adj hozzá emojit, ha az hozzáad a tárgysorhoz, ne csak azért, mert.

Hogy megtudd, hogyan reagálnak a hírlevél-feliratkozóid, A/B-tesztelheted az emojik használatát, és idővel elemezheted az eredményeket.