Mindannyian ugyanazt szeretnénk – az e-maileket minden egyes alkalommal közvetlenül a feliratkozó postaládájába juttatni. Jó hír, hogy az e-mail kézbesíthetőség javítható. Néhány apró változtatás az e-mailküldési szokásokon, és máris nagyobb az esélye, hogy a leveled a megfelelő helyen landol.

Elsőre bonyolultnak tűnhet a feladat, mert valójában sok tényezőtől függ egy e-mail kézbesíthetősége. Van azonban néhány egyszerű dolog, amin te is változtathatsz és látványosan javulni fognak az eredményeid. 

Az e-mail kézbesíthetőség javítása

Ebben a cikkben 8 módszert mutatok be, amelyek segítségével elérheted, hogy a hírleveleid nagyobb arányban érjenek célba.

1. Legyél felismerhető

Gyakori tévhit a megnyitási arányokkal kapcsolatban, hogy minden a tárgysoron múlik. Az igazság az, hogy sokkal inkább befolyásolja a döntést, hogy megnyitunk-e egy levelet, hogy ki a feladó.

Ha a feliratkozó egy ismerős nevet vagy márkát lát, akkor a tárgy szövegtől függetlenül meg fogja nyitni a levelet. Gondolj csak arra, amikor egy barátodtól kapsz e-mailt. A tárgysor lehet akár üres is, meg fogod nyitni.

A spamszűrők azt próbálják kitalálni, hogy valóban ismered-e a feliratkozóidat. Ha minden e-mailben a valódi nevedet vagy következetesen a márkanevedet használod, javulni fog a megnyitási arány, csökken a spamre vonatkozó panaszok aránya, és az e-mail szolgáltatók a beérkező levelek mappába teszik majd a leveleidet.

A felismerhető feladó név mellett használj valódi e-mail címet, amire az emberek tudnak válaszolni, ha szeretnének. A valódi névvel és hitelesített domain névvel, például a neved@domain.hu, rendelkező e-mail címek általában jobb kézbesíthetőségi arányt mutatnak.

Végül pedig kerüld az olyan domainek használatát, mint a gmail.com, yahoo.com stb. a hírleveleidhez. Ironikus módon ezeket általában épp maga a Gmail vagy a Yahoo blokkolja.

Hogy egyszerűbbé tedd az életed és elkerüld a kézbesíthetőségi problémákat, a MailerLite-ban beállíthatsz egy alapértelmezett feladó e-mail címet. Ez a beállítás minden alkalommal ugyanazt a címet adja meg, amikor új hírlevelet hozol létre. 

2. Hitelesítsd a domaint, amiről az e-maileket küldeni fogod 

Ugyanúgy, ahogy megmutatod valakinek a személyi igazolványodat, hogy bizonyítsd, hogy az vagy, akinek mondod magad, a domain hitelesítés egy módja annak, hogy az e-mail szolgáltatók (Gmail, Outlook stb.) tudják, hogy te küldesz e-maileket a címedről.

A domain hitelesítésének folyamata nem szuper bonyolult, a tárhelyszolgáltató tud segíteni a beállításokban, de akár te is megcsinálhatod a c-panelen, ha nem ijedsz meg a technikai jellegű feladatoktól.

Ha már tudod, hol van regisztrálva a domained, meg kell adnod két fontos információt, amit a MailerLite-fiókodból szerezhetsz be:

Sender Policy Framework (SPF) – Engedélyt ad az e-mail marketing eszköznek (MailerLite), hogy e-maileket küldjön a nevedben, és megerősíti, hogy te vagy a domain e-mail címének tulajdonosa.

Domain Keys Identified Mail (DKIM)  –  Biztosítja, hogy a hírlevelek tartalma nem változott a küldési folyamat során.

Ha még nem hitelesítetted a domainedet, akkor ezt prioritásként kell kezelned. A spamterjesztők gyakran próbálkoznak “e-mail hamisítással”: átveszik a domained irányítását, hogy jogosulatlan e-maileket küldjenek róla. Ez károsítaná a domain hírnevét és rontaná az e-mail kézbesíthetőségi arányokat.

A jó hír az, hogy csak egyszer kell hitelesítened a domaint, és máris készen állsz arra, hogy e-maileket küldj a címedről egy ellenőrzött domainnel.

3. Egyedi IP-cím használata

Az olyan e-mail szolgáltatók (ESP), mint a MailerLite, megosztott IP-címeket használnak, hogy azok az e-mail marketingesek, akik nem küldenek annyi e-mailt, hogy saját maguknak jó feladói hírnevet tudjanak szerezni és fenntartani, egy jó hírnévvel rendelkező IP-címről történő küldéssel még mindig jó kézbesíthetőséget érhessenek el.

Ha te nem küldesz hetente 50 000 e-mailt, akkor egyelőre ezzel nem kell foglalkoznod.

4. Kerüld a spamnek tűnő e-mailek készítését

Tudom, hogy nem vagy spammer. Tudod, hogy nem vagy spammer. De sajnos vannak olyan spamszűrők, amik nem elég kifinomultak ahhoz, hogy megkülönböztessék a minőségi e-maileket a spamektől.

Az olyan e-mail szolgáltatók, mint a Gmail és az Outlook mindent megtesznek azért, hogy megvédjék felhasználóikat a spamektől. Az egyik módja annak, hogy megpróbálják felismerni a spameket, az, hogy minden e-mailt átvizsgálnak a spameket kiváltó szavak, kifejezések és stílusok alapján, amiket a spammerek gyakran használnak.

Sajnos néha ezek a spamszűrők a teljesen legális e-mailt is megjelölik, csak azért, mert te tudtodon kívül valami olyasmit használtál, ami a spamekkel kapcsolatos.

Ha tudod, mit keresnek a spamszűrők és tudatosan kerülöd ezek használatát, sokkal nagyobb eséllyel érnek célba a leveleid.

Mit keresnek a spamszűrők?

  • Használsz linkeket az e-mailben?

Ellenőrizd kétszer is, hogy csak minőségi oldalak linkjét illeszted be, különösen, ha partnerekkel dolgozol. A spammerek is szeretik elrejteni az alattomos linkjeiket rövidített URL-ek, például bit.ly linkek használatával, ezért lehetőleg kerüld ezeket. 

  • Használsz “spammelő” szavakat a tárgysorodban és a tartalmadban?

A spamszűrők bizonyos szavakat és kifejezéseket keresnek. Olyanokat, amik túlságosan ”értékesítési jellegűek”. Használhatsz egy tartalomellenőrző eszközt, ami automatikusan ellenőrzi a tartalmat, és megjelöli a spamszerű szavakat és kifejezéseket. Amint biztonságos alternatívákkal helyettesíted a kiváltó okot, nyugodtan küldheted a leveledet. 

  • Sok felkiáltójelet vagy CSUPA NAGYBETŰS írásmódot használsz?

Nem baj, ha egy felkiáltójellel feldobod az e-mailedet, de a spammerek előszeretettel használnak több felkiáltójelet vagy ALL CAPS-t, hogy megragadják az emberek figyelmét. A spamszűrők keresik az ilyen típusú túlzott formázást. 

  • Piros betűtípussal írsz?

A különböző színű betűtípusok remek módja annak, hogy vizuálisan kiemelj egy szót vagy kifejezést, de sajnos a spamterjesztők a “piros” színt tiltólistára tették. A piros helyett használj inkább egy másik, a márkádhoz illő színt. 

  • Helyesen használod a képeket?

A spamszűrők a képeket üres helyeknek tekintik, ezért soha ne egyetlen nagy képként készítsd el a hírleveledet. Ha képeket használsz, töltsd ki az üres helyeket ALT szöveggel és egy rövid képleírással. 

  • Személyre szabod a tartalmat?

Téged az különböztet meg a spammerektől, hogy ismered a feliratkozóidat. A spamszűrőknek személyre szabott címkék hozzáadásával mutathatod meg, hogy ismered a feliratkozóidat.

5. Teszteld az e-mail kézbesíthetőségét

A kézbesíthetőségi tesztelés minden e-mail marketing stratégia kulcsfontosságú eleme. Már időt szántál a domained hitelesítésére és a hírlevél tartalmának optimalizálására. Tegyél meg még egy plusz intézkedést, és teszteld az e-maileket, hogy biztosítsd, hogy azok valóban megfelelően célba érjenek.

A hírlevelek küldésekor sok mindenre érdemes odafigyelni. Szerencsére léteznek olyan e-mail kézbesíthetőség-tesztelő eszközök, amik ellenőrizhetik az e-maileket helyetted. 

Hogyan segíthetnek az e-mail tesztelő eszközök?

  • Spamszűrő tesztek

Az e-mail tesztelő eszközök tesztelik az e-maileket a gyakori spamszűrőkkel szemben. A spamszűrő tesztek árnyaltabb képet adnak arról, hogy egy tipikus spamszűrő hogyan vizsgálja meg az e-mail tartalmát.

  • Tartalomellenőrzések

Bár lehet, hogy te már milliószor átolvastad a hírleveledet, nem biztos, hogy észreveszed azokat a kifejezéseket a tartalomban, amiket egy spamszűrő kiszűr. Az e-mail tesztelő eszközök viszont észreveszik ezeket. A megjelölt szavakat vagy kifejezéseket ezután elküldés előtt eltávolíthatod a hírleveléből.

  • Postaládában való elhelyezés

Az e-mail teszteléssel bepillantást nyerhetsz abba, hogy hol landolnak a marketing e-mailek. Ha azt látod, hogy az e-mailed a spam mappában landol, lehetőséged lesz arra, hogy a hírlevél kiküldése előtt megvalósítsd az e-mail kézbesíthetőség legjobb gyakorlatait.

  • Linkek és képek hitelesítése

Az e-mail tesztelő eszközök a hírleveled tartalmán belül minden egyes linket és képet átvizsgálnak, hogy megtalálják a hibás elérési utakat, a hiányzó tulajdonságokat vagy a fájlnévben található trágár kifejezéseket. Ugyanis mindezek triggerelnek egy spamszűrőt.

6. Adj értéket a feliratkozóidnak

Eddig arra összpontosítottunk, hogy megpróbáljuk megnyugtatni az e-mail szolgáltatókat, de végső soron az optimális kézbesíthetőség a feliratkozók elégedettségéről szól. Most itt az ideje, hogy arra összpontosítsunk, hogy olyan e-maileket készítsünk, amik érdeklik az embereket.

Az e-mail szolgáltatók által bevezetett védelmi intézkedések célja a végfelhasználó (az e-mail címzettje) védelme. Minél boldogabbak a feliratkozóid, annál jobban fogják szeretni az e-mail szolgáltatók.

Honnan tudják az e-mail szolgáltatók, hogy elégedettek-e feliratkozóid?

Az e-mail szolgáltatók nyomon követik, hogy a feliratkozók hogyan lépnek kapcsolatba a hírleveleiddel, hogy eldönthessék, boldoggá teszed-e őket. Ezek az interakciók pozitívak és negatívak is lehetnek, és a feliratkozók cselekedeteitől függnek.

A feliratkozók pozitív cselekedetei közé tartoznak:

– A hírlevelek megnyitása
– A hírlevelek áthelyezése különböző mappákból vagy szekciókból, például a Promóciókból az Elsődleges lapra
– Az e-mail címed (feladó) hozzáadása a címjegyzékükhöz.
– Hírlevelére való válaszadás
– Hírlevelek továbbítása
– Hírlevelek megmentése a spam mappából, a “nem spam” jelöléssel

A feliratkozók negatív cselekedetei közé tartoznak:

– Egyáltalán nem nyitja meg a hírleveleket
– A hírlevelek megnyitás nélküli törlése
– A hírlevelek spamként való megjelölése

Bár csak néhány negatív mérőszám van, sajnos ezek mégis súlyozottan számítanak a pozitív mérőszámokkal szemben. Hogyan előzheted meg ezeket a negatív cselekedeteket?

– Tartsd be az eredeti ígéretedet: továbbra is nyújtsd azt az értéket, amit az elején ígértél a feliratkozóidnak.
– Időzíts jól: a postaládák mindig zsúfoltak. Ezért meg kell találnod a megfelelő időpontot a hírleveled küldésére, hogy maximalizáld a megnyitási arányt. 
– Szegmentálással segítsd a pozitív cselekvéseket: hozz létre szegmenseket, hogy megkülönböztesd a feliratkozóidat az aktivitásuk és a róluk rendelkezésre álló egyéb információk alapján. Ezután célzottabb kampányokat hozhatsz létre, amik több pozitív cselekvést eredményeznek.
– Törekedj ezeknek a mérőszámoknak a javítására: ösztönzöd az olvasóidat, hogy válaszoljanak neked vagy továbbítsák a leveledet ismerőseiknek, mentsék el a feladó címét a címjegyzékükben, vagy vegyék ki hírlevelét a spam mappából, ha véletlenül ott landol.
(A szegmentálásról egy korábbi cikkben bővebben olvashatsz)

7. Töröld az érvénytelen e-mail címeket

Sajnos elkerülhetetlen, hogy a névjegyzékedben szerepeljenek érvénytelen e-mail címek. Ezeket el kell távolítani, mielőtt a visszapattanási arány túl magas lesz.

A visszapattant e-mail olyan e-mail, amit nem lehet kézbesíteni, és visszaküldik a feladónak. A visszapattanásoknak két típusa van: soft bounce (puha visszapattanás) és hard bounce (kemény visszapattanás).

A visszapattanások, különösen az érvénytelen e-mail címek által okozott hard bounce e-mailek károsítják a feladó hírnevét és a jövőbeli hírlevelek kézbesíthetőségét. Ha a visszapattanási arány 5% fölé kúszik, az azt jelenti, hogy sok nem létező e-mail cím van a listádon. 

A listád érvénytelen e-mail címektől való megtisztításához használhatsz valamilyen alkalmazást, amivel ellenőrizhetsz minden e-mail címet a listádon. A feliratkozási folyamathoz is hozzáadhatsz néhány lépést, hogy megakadályozd, hogy a jövőben érvénytelen e-mailek szivárogjanak be a listádra.

Vegyük át a lehetőségeket, amelyek segítségével tisztíthatod a feliratkozói listádat, és egészségesen tarthatod azt.

Azonosítsd és távolítsd el az érvénytelen e-mail címeket

Az érvénytelen e-mail címek azonosításának és eltávolításának legegyszerűbb módja az e-mail érvényesítési eszközök használata.

Feltöltheted a listádat, az érvényesítési technológia pedig felismeri az érvénytelen e-mail címeket, amiket ezután eltávolíthatsz. Ezzel 98%-kal csökkentheted a visszapattanási arányt, és segíthetsz abban, hogy hírleveleid eljussanak a feliratkozóidhoz.

Fontos, hogy amikor hírlevélszolgáltatót váltasz és egyik platformról a másikra költözöl, validáld a listádat. Futtasd át a feliratkozóidat egy validáló eszközön, mielőtt elküldenéd az első hírleveledet.

A validáló eszközök kategorizálhatják az e-mail listádat is, hogy azonosítsák a spamcsapdának minősülő e-maileket (nem tudnak mindenkit azonosítani), a gépelési hibákat tartalmazó e-mail címeket és a teli postafiókokkal rendelkező e-mail címeket.

Előzd meg, hogy érvénytelen e-mail címek kerüljenek a listádra

A legrosszabb dolog, amit tehetsz, hogy megveszel egy címlistát. Ezzel szinte garantáltan spamcsapdákat helyezel a listádra, ettől tönkremegy az egészséges feliratkozói listád. Nem éri meg!

Azon túl, hogy nem veszel címlistákat, a legjobb módja az érvénytelen e-mail címek elkerülésének az, hogy dupla opt-in és/vagy reCAPTCHA funkciókat adsz a feliratkozási folyamatodhoz.

A dupla opt-in funkcióval az új feliratkozók a feliratkozás után megerősítő e-mailt kapnak. Az új cím addig nem kerül fel a listádra, amíg egy valódi személy meg nem erősíti a feliratkozást. Ez védőpajzsként szolgál a gépelési hibával beküldött e-mail címek, a hamis e-mail címeket beküldő bot-támadások és a spamcsapdák hozzáadása ellen.

reCAPTCHA

Az érvénytelen e-mail címek elleni védelem második szintje a reCAPTCHA, ami a feliratkozási űrlap végén található kis jelölőnégyzet, általában azt az állítást tartalmazza, hogy “Nem vagyok robot”.  A reCAPTCHA elsődleges célja, hogy megvédje a weboldalakat a spamektől és a visszaélésektől azáltal, hogy megnehezíti a robotok számára a regisztrációt az űrlapon.

8. Inaktív feliratkozók azonosítása és eltávolítása

Az olyan e-mail szolgáltatók, mint a Gmail, az Outlook és a Yahoo figyelik, hogy az feliratkozók hogyan lépnek kapcsolatba az e-mailekkel. Az alacsonyabb elkötelezettség rosszabb kézbesíthetőséget eredményez. Az inaktív feliratkozók olyan emberek, akik valamikor feliratkoztak, de már nem nyitják meg az e-mailjeidet. Nem kattintanak semmilyen linkre. Nem mutatnak életjeleket.

Ha folyamatosan küldesz hírlevelet olyan embereknek, akik nem nyitják meg a őket, a spamszűrők végül a spam mappába fogják tenni a hírleveledet.

Ha egy feliratkozó hat hónapig nem mutat életjeleket, akkor törölnöd kell az aktív listádról.

Az inaktív feliratkozókat nem kell teljesen eltávolítanod az adatbázisodból. Létrehozhatsz egy szegmenst az inaktív feliratkozókból, és indíthatsz egy újbóli bevonási kampányt, hogy visszahódítsd őket.

Ha továbbra sem nyitják meg a hírleveleidet, fontold meg a leiratkoztatásukat. Nehéz búcsút mondani, de ez biztosítja, hogy az aktív feliratkozók megkapják a hírleveleidet.

Töröld a régi feliratkozókat

Ha feliratkozói listádat új e-mail marketing platformra helyezed át, távolítsd el a régi feliratkozókat, akikkel egy ideje nem vetted fel a kapcsolatot, hogy csökkentsd a spam-panaszok kockázatát. Minél tovább nem lépsz kapcsolatba egy feliratkozóval, annál kevésbé valószínű, hogy emlékszik rád.

Tedd egyszerűvé a leiratkozást

Tudtad, hogy amikor az emberek leiratkoznak a hírleveleidről, az nem befolyásolja negatívan a kézbesíthetőségedet? Az érdektelen feliratkozók számára a leiratkozás jó dolog.

Sokan csak azért jelölik spamként az e-maileket, mert nem találják a leiratkozás linkjét. A spamre vonatkozó panaszok NEM tesznek jót az e-mail kézbesíthetőségnek. Egyes e-mail szolgáltatók ezer e-mailre vetítve már 2-3 spam-jelentés esetén elkezdik blokkolni az e-mail küldőit.

Figyelj arra, hogy a hírleveleidben mindig legyen egy jól látható leiratkozási link a láblécben.

Úgy gondolj a leiratkozási linkre, mint egy automatikus listatisztító eszközre. A leiratkozási kérdőív segítségével megtudhatod, hogy feliratkozóid miért lépnek ki, de ha az emberek már nem szeretnének hírlevelet kapni tőled, a legjobb, ha elengeded őket.

További információ a leiratkozási oldal testreszabásáról.

Állj ellen a kísértésnek, hogy egy hatalmas, nem ellenőrzött listára küldj leveleket. Tartsd tiszteletben mások postaládáját, és meg lesz az eredménye.

forrás: mailerlite.com