Az e-mail listád egy igazi aranybánya, de mindannyian tudjuk, hogy az aranyásás nem gyors és egyszerű. Az e-mail marketing egy hosszú távú stratégia, és egyáltalán nem mindegy, hogy milyen típusú e-maileket használunk.

Ha a lehető legjobban akarod kihasználni az e-mail marketingben rejlő lehetőségeket, tudnod kell, hogy mikor milyen e-mail típusok közül választhatsz és miért érdemes ezeket használnod. Akár a feliratkozókkal való kapcsolatot szeretnéd kiépíteni, akár visszajelzést kérsz, akár az eladásra törekszel, minden célhoz vannak különböző típusú hírlevelek, amiket alkalmazhatsz.

Nézzünk meg néhányat a legfontosabb hírlevél típusok közül, amiket a feliratkozók bevonására, a konverziók növelésére és a vállalkozásod növekedéséhez használhatsz.

Miért fontos különböző típusú e-maileket küldeni?

Mindegy, hogy videókat készítesz a YouTube-ra, szabadúszóként grafikai szolgáltatásokat kínálsz, vagy kézműves gyertyákat gyártasz, a cél ugyanaz – a feliratkozók vásárlóvá alakítása.

Minden egyes ügyfélnek más-más igényei és érzelmei vannak a vásárlói út során, ezért fontos, hogy különböző típusú e-mailekkel kommunikálj az egyes érdeklődőkkel. Át kell gondolnod, hogy az értékesítési tölcsér egyes szakaszainak milyen típusú e-mailek felelnek meg, hogy érdeklődő feliratkozókból elégedett vásárlókká váljanak. 

E-mail típusok, amiket mindenképp használnod kell

Segítségképpen megmutatom neked azt a 7 alapvető e-mail típust, aminek szerepelnie kell a repertoárodban.

1. Üdvözlő e-mailek 

Amikor létrehozok egy fiókot vagy feliratkozom egy céges e-mail listára, szinte azonnal megnézem, hogy kapok-e üdvözlő e-mailt. Ez főként azért van így, mert:

-Megerősítést akarok arról, hogy a fiókom létrehozása vagy a feliratkozásom megtörtént. (Ebből a célból az üdvözlő e-mailek is a tranzakciós e-mailek kategóriájába tartoznak)
-Ellenőrizni szeretném, hogy új érdeklődőként jogosult vagyok-e különleges ajánlatokra vagy kedvezményekre.

És nem én vagyok az egyetlen, aki így van ezzel. Az ilyen típusú e-mailek átlagos megnyitási aránya 50%, és az új feliratkozók 74%-a várja, hogy azonnal üdvözlő e-mailt kapjon.

Ezzel a lépéssel elkezdhetsz kiépíteni egy remélhetőleg jól jövedelmező kapcsolatot az új feliratkozókkal és elindíthatod őket egy vásárlási folyamaton.

Itt a lehetőség, hogy jó benyomást tegyél!

Ebben a példában a Cult Beauty online szépségápolási kiskereskedőnek sikerült több jól célzott pontot eltalálnia az üdvözlő e-mailekkel. Ezek a következők:

-Vásárlási előzmények alapján ajánlott termékek
-Új termékek promóciója
-Bevezetés a márka identitásába és kultúrájába
-A bizalom megalapozása az ügyfélszolgálati csapattal való kapcsolatfelvételre bátorítással
-A közösségi médián keresztüli kommunikáció elősegítése közösségi média gombokkal

Ebben a szakaszban az ügyfelek és a feliratkozók még bizalmatlanok, ezért további lépésekre van szükség ahhoz, hogy elinduljanak a vásárlóvá válás útján.

Az alábbi példában azt látjuk, hogy az Asana tippeket ad a funkcióik megismeréséhez, hogy a felhasználók megtapasztalhassák az előnyöket és remélhetőleg fizető ügyfelekké váljanak.

Mikor kell az üdvözlő e-maileket kiküldeni?

Az új feliratkozóknak ideális esetben azonnal, de legfeljebb a feliratkozást követő 24 órán belül meg kell kapniuk az üdvözlő e-mailt. Automatizálás segítségével küldhetsz egyetlen üdvözlő e-mailt, vagy egy meghatározott idő alatt küldött e-mail-sorozatot, ami az üdvözlő üzenetet egy vásárlásra ösztönző e-maillel és akár egy különleges ajánlattal kombinálja.

2. Hírlevél, e-mailek

Bármit is hallottál eddig, szögezzük le, a hírlevelek nélkülözhetetlenek. Mindenféle vállalkozás és szervezet használja őket arra, hogy értékes tartalmakat és információkat osszon meg a feliratkozókkal, ügyfelekkel, üzleti partnerekkel, alkalmazottakkal és másokkal. A te e-mail marketing stratégiád alapjait is az ilyen típusú e-maileknek kell alkotniuk.

gondosan átgondolt hírlevelekkel megtarthatod a hűséges ügyfeleidet és visszahozhatod azokat, akik elvesztették az érdeklődésüket. Hogyan? Úgy, hogy értéket nyújtasz, ami remélhetőleg több konverzióhoz is vezet.

A hírlevelekkel a következőkre kell törekedned:

    • Növelni a márkaismertséget és ápolni a kapcsolatot ügyfeleiddel és feliratkozóiddal.
    • Megosztani a legújabb vállalati híreket, termékeket és közelgő eseményeket.
    • Új/kedvelt tartalmak és blogbejegyzések terjesztése, hogy ezzel is javítsd az elkötelezettséget és a weboldalad látogatottságát.
    • A márka értékeinek és kultúrájának népszerűsítése.
    • Pozicionáld magad vagy a vállalatod.
    • Növeld a vállalkozásod láthatóságát. A versenytársaid levelei ugyanúgy  a célcsoportod postaládájában landolnak. Ezért fontos, hogy rólad is rendszeresen halljanak.

A Goodreads hírleveleinek kialakítása hihetetlenül egyszerű, mégis újra és újra megnyitják őket az emberek, mert tudják, hogy rendkívül releváns, értékes tartalmakra számíthatnak.

Ezzel a bizonyos hírlevéllel:

Bemutatják az olvasóiknak az új könyveket, amik érdekelhetik őket.
Ízelítőt adnak a cég értékeiből
Szezonálisan aktuális tartalmat nyújtanak
Arra ösztönzik az olvasókat, hogy töltsék le az alkalmazást és kövessék a Goodreads-t a közösségi médiában

Alább a UX Design Institute hírlevelét láthatod trendi, releváns tartalmakkal, amiknek a célja, hogy inspirálják az olvasót.

Mikor kell hírlevelet küldeni?

Azonnal elkezdheted a hírlevelek küldését, nem kell megvárnod, hogy a listádon 500-1000 vagy még több feliratkozó legyen. Honnan is tudnák a feliratkozóid, hogy rajtuk kívül hányan olvassák még a leveledet? Fontos azonban, hogy megtartsd az ígéretedet: arról és olyan gyakran írj, amit feliratkozáskor megígértél.

3. Lead nurturing e-mailek

Kezdjük azzal, hogy mit is jelent a lead nurturing kifejezés. Ez az a tevékenység, amikor az érdeklődőt (lead-et) különböző eszközökkel a sikeres konverzió felé tereljük úgy, hogy megadjuk neki a szükséges információt vagy segítséget. Magyarul rávesszük őket arra, hogy nálunk vásároljanak a versenytársak helyett.

Persze néhány ügyfél a kommunikációtól függetlenül is elkötelezi magát, amikor készen áll a vásárlásra. A konverziók maximalizálásához azonban ápolni kell velük a kapcsolatot, ezt a számok is alátámasztják. Tanulmányok szerint azok az érdeklődök, akikkel ápolják a kapcsolatot, sokkal nagyobb – 47%-kal magasabb – arányban vásárolnak, mint azok, akikkel nem ápolják a kapcsolatot.

A helyes lead nurturinghez a megfelelő egyensúlyt kell megtalálnod a gyakoriság és a tartalom tekintetében, hogy finoman emlékeztesd az e-mail listádat a termékeidre vagy szolgáltatásaidra, és arra ösztönözd őket, hogy megtegyék a következő lépést a vásárlási folyamatban.

A lead nurturing e-mailek küldésekor a következőkre kell odafigyelned:

      • Kommunikálj rendszeresen az olvasókkal.
      • Vedd figyelembe az olvasók érdeklődési körét és javasolj releváns termékeket, szolgáltatásokat vagy tartalmakat.
      • Foglalkozz az olvasók problémáival és kínálj megoldást, vázold fel az előnyöket. 

A végső cél az, hogy a leadeket végigvezesd az értékesítési tölcséren, ezért olyan értékes tartalmat, ajánlatokat és megoldásokat kell nyújtanod, amik arra ösztönzik őket, hogy megtegyék a következő lépést.

Szuper ez a példa a Bolt Foodtól, mert egyszerű, mégis hatékonyan célozza a vásárlókat. A Bolt egyetlen fájdalmas ponttal foglalkozik: a fizetési móddal és egy konkrét cselekvésre ösztönzi az olvasót.

Alább ez a példa az Adobe-tól egy hosszabb értékesítési tölcsér stratégiát mutat be. Értékes tartalmat nyújtanak tippek és útmutatók formájában, hogy az olvasó beleszeressen a márkába.

Nem minden lead nurturing kísérlet győz meg minden ügyfelet. Ha továbbra is minden hírlevéllel értéket adsz az olvasóidnak, akkor a feliratkozók aranybányáját fokozatosan a siker csillogó aranyrögévé változtathatod!

Mikor küldj nurturing e-maileket?

A lead nurturing e-maileket az értékesítési tölcsér minden szintjén ki kell küldeni azzal a céllal, hogy erősítse a kapcsolatot a feliratkozókkal. Gondold át, hogy mit szeretnél elérni az egyes szakaszokban és hogy milyen tartalmakkal érheted el a célodat.

4. Új termék/szolgáltatás e-mailek

Új illatgyertyákat vezetsz be a kollekciódba? Esetleg weboldalak auditálásával bővíted szabadúszó írói vállalkozásodat? Bármi legyen is az új termék vagy szolgáltatás, az első emberek, akiknek tudniuk kell róla, a meglévő ügyfeleid.

Elvégre ők azok a vásárlók, akik már kipróbálták és tesztelték a termékedet vagy szolgáltatásodat, és maradtak, hogy többet halljanak rólad!

Az ilyen típusú e-maileket a következő célokra használhatod:

    • A meglévő és potenciális ügyfelek tájékoztatása a termékekről vagy szolgáltatásokról
    • Exkluzív tartalmak kínálása azáltal, hogy ízelítőt adsz, mielőtt bármi megjelenne a weboldaladon.
    • Visszajelzések kérése a hivatalos indulás előtt.

A Gymsharknak sikerült olyan nagy felhajtást keltenie a termékmegjelenések körül, hogy az új kollekciók gyakran perceken belül elfogynak.

Az interaktív élmény érdekében a visszaszámláló időzítők rendkívül alkalmasak arra, hogy izgalmat és várakozást keltsenek a bevezetések körül. 

Új termék bevezető e-mailre nagyon jó példa a Netflix lookahead e-mailje. Rendszeresen küldenek e-mailt arról, hogy pontosan mikor és milyen új sorozatok várhatóak a közeljövőben.  

Mikor küldj új termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó e-maileket?

Az ilyen típusú e-mailek küldésének legjobb ideje értelemszerűen akkor van, amikor valami újdonságot szeretnél megosztani a feliratkozókkal. Ha egy terméket vagy szolgáltatást szeretnél népszerűsíteni, mindig gondolja arra, hogy az releváns vagy hírértékű legyen a feliratkozóknak.

5. Különleges ajánlat e-mailek

A különleges ajánlatot tartalmazó e-mail nagyszerű eszköz, hogy a bizonytalan vásárlókat és a visszatérő ügyfeleket arra ösztönözze, hogy ne várjanak tovább, vásároljanak. Hidd el, hogy ez a módszer működik. Tapasztalatból beszélek.

Akár kedvezményt, ingyenes próbaverziót, ingyenes szállítást vagy más ajándékot kínálsz, egy jó ajánlatnak nehéz ellenállni. Ha exkluzív ajánlatokat küldesz kizárólag a feliratkozóidnak, még könnyebb lesz elcsábulniuk. 

Az ilyen típusú e-mailek megalkotásakor minden fontos információt világosan, tömören és könnyen érthetően kell megfogalmaznod. 

Nézd meg ezt a példát az asos-tól. Minden, amit tudni kell, világosan látható.

Ezekkel az e-mailekkel egyszerűen szólíthatod meg a vásárlókat. A személyre szóló ajánlat (például egy születésnapi üdvözlet) még ütősebb. Nagyszerű érzés, amikor egy márka, amit követsz, törődik veled. 

Az alábbi példában láthatod, a Bestsecret egy rövid, de kedves üzenetet küldött egy egyszerű ingyenes szállítási ajánlatról.

Mikor küldj különleges ajánlatokat tartalmazó e-maileket?

A különleges ajánlatok népszerűsítése nagyszerű módja annak, hogy a tölcsér minden szakaszában bevond a feliratkozókat. Csak ne vidd túlzásba. Ha túl sok “különleges ajánlatot” küldesz, akkor azok már nem lesznek “különlegesek”, hanem “idegesítővé” válnak. Ezt nem is kell magyarázni, igaz?

6. Véleménykérő e-mailek

Az internet olyan lehetőséggel áldott meg minket, hogy gyakorlatilag mindenről tudunk kutatni, információt és véleményt találni. Bár ez nagyszerű a fogyasztók számára, a vállalkozóként rendelkezned kell egy erre vonatkozó stratégiával is, mert bizony rosszul is kijöhetsz a dologból néhány rosszakaró vagy elégedetlen ügyfél miatt. 

Rossz vélemények = rossz hír, nincs vélemény = szintén rossz hír. A TrustPilot szerint 10-ből 9 fogyasztó ellenőrzi az online értékeléseket, mielőtt elkötelezi magát a vásárlás mellett. Egyértelmű, hogy az online értékelési stratégiának a prioritások között az első helyen kell állnia.

A vásárlóid legyenek a legnagyobb rajongóid.

Ők azok, aki a termékekről, szolgáltatásokról és márkádról olyan hiteles visszajelzést tudnak adni, ami másoknak is hasznos lesz. És nemcsak az online jelenlét és a bizalom kiépítése szempontjából fontos az értékelések gyűjtése, hanem felbecsülhetetlen segítség neked abban is, hogy mit csinálsz jól, és hol tudsz javulni.

Persze valamilyen ellentételezés, például egy kupon ösztönzőleg hat,hogy időt szakítsanak arra, hogy visszajelzést küldjenek neked. Az ügyfélelégedettség mérése Mailerlite segítségével gyerekjáték.

Az Allsaints nagyon könnyen lehetővé teszi a vásárlók számára a visszajelzéseket, egy egyszerű pozitív/negatív gomb hozzáadásával. A felhasználók kattintás után további információkat adhatnak meg. Még jobb, hogy a visszajelzés elküldése után jutalomként egy 20 eurós utalványt ajánlottak fel!

A SpaceNK véleménykérése szórakoztató és magával ragadó, és még egy ösztönzőt is bedob!

Az ösztönző arra bátorítja az ügyfeleket, hogy fordítsanak időt az értékelések elküldésére, és ha a termékeid/szolgáltatásaid már most is elsőrangúak, akkor ezt szívesen meg is teszik.

Mikor küldj értékelést kérő e-mailt?

Ezt a levéltípust azoknak az ügyfeleknek küldheted, akik már vásároltak tőled és kipróbálták a termékedet vagy szolgáltatásodat. A legjobb, ha nem sokkal azután küldöd nekik, hogy vásároltak. Jó hír, hogy erre akár egy automatizmust is létrehozhatsz, ami a vásárlást követően automatikusan elküldi a véleménykérést.

7. Kérdőíves e-mailek

A termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos visszajelzések kérése elengedhetetlen, ha kiváló ügyfélélményt szeretnél nyújtani. Ahhoz, hogy az élményt eggyel magasabb szintre emeld, visszajelzéseket kell gyűjtened.

Ennek legegyszerűbb módja, ha a feliratkozóidat kérdezed meg. A rendszeres kérdőíves e-mailekkel értékes, hasznosítható információt nyerhetsz a szolgáltatásodról és a tartalomról, és tovább erősítheted a fogyasztó-márka kapcsolatot. Ezzel azt üzened az ügyfeleidnek, hogy számít a véleményük és a tapasztalataik. Ráadásul értékelni fogják, ha rendszeresen reagálsz és változtatásokat hajtasz végre a visszajelzéseik alapján. 

Az ilyen típusú hírlevelek létrehozásakor fontos megjegyezni, hogy az idő értékes tényező. A feliratkozók valószínűleg nem akarnak néhány percnél és néhány kattintásnál többet tölteni a felmérés kitöltésével. Törekedj arra, hogy a kérdőív minél egyszerűbb, egyértelműbb és célzottabb legyen és ha lehetséges, tudasd is velük előre, hogy mennyi ideig fog tartani a kitöltése.  

A levélbe beágyazott felmérés nagyszerű módja annak, hogy a feliratkozókat rávedd a kitöltésre, mivel lehetővé teszi, hogy a kérdéseket közvetlenül az e-mailben tekintsék meg. Jól műkődik ez a módszer, ha az olvasó az e-mailben válaszolhat az első kérdésre, majd a böngészőben megszakítás nélkül befejezheti a felmérést.

Ha a felmérésed hosszabb, próbálj meg ösztönzőt adni, hogy megjutalmazd a feliratkozókat a kitöltésért. Imádni fognak érte!

Ebben a példában az Abercrombie nem csak azt éreztette, hogy törődnek a feliratkozók tapasztalataival, hanem újabb okot is adtak arra – 15% kedvezményt -, hogy visszamenjenek az webshopba és rendeljenek. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy összegyűjtsd a szükséges visszajelzéseket, boldoggá tedd a vásárlóidat, és újabb konverziót eredményezz.

Mikor küldj kérdőíves e-mailt?

A kérdőíves e-mailek küldésére vonatkozóan nincsenek szigorú irányelvek. Egyes tanulmányok azt mutatják, hogy a munkanapok, különösen a hétfő és csütörtök a legjobb napok az ilyen e-mailek kiküldésére, lehetőleg csúcsidőn kívüli munkaidőben.

Ezt követően automatizálással nyomon követheted a címzetteket.

Végső tanulság

Kerüld az egydimenziós e-mail marketinget!  Ha különböző e-mail típusokat használsz a céljaid eléréséhez, akkor a vásárlói tölcsér minden szakaszában bevonzod a feliratkozókat. A konverziók növelése és az előfizetőkkel való szoros kapcsolat fenntartása érdekében mindig vedd figyelembe a mit, a miértet és a mikort. 

A legnagyobb siker érdekében a feliratkozók igényei és az általad küldött levelek tartalma legyen összhangban. Így tudsz értéket nyújtani és boldog, hűséges ügyfeleket szerezni.

forrás: mailerlite.com