Az e-mail listád egy igazi aranybánya, de mindannyian tudjuk, hogy az arany keresése nem gyors és egyszerű. Az e-mail marketing egy hosszú távú stratégia, és egyáltalán nem mindegy, hogy milyen típusú e-maileket használunk.

Ha a lehető legjobban akarod kihasználni az e-mail marketingben rejlő lehetőségeket, tudnod kell, hogy mikor milyen e-mail típusok közül választhatsz és miért érdemes ezeket használnod. Akár a feliratkozókkal való kapcsolatot szeretnéd kiépíteni, akár visszajelzést kérsz, akár az eladásra törekszel, minden célhoz vannak olyan típusú e-mail marketingkampányok, amelyeket az egyes célokra terveztek.

Nézzünk meg néhányat a legfontosabb e-mail marketingkampányok típusai közül, amelyeket a feliratkozók bevonására, a konverziók növelésére és a vállalkozásod növekedésére használhatsz.

Miért fontos különböző típusú e-maileket küldeni?

Mindegy, hogy videókat készítesz a YouTube-ra, szabadúszóként grafikai szolgáltatásokat kínálsz, vagy kézműves gyertyákat gyártasz, a cél ugyanaz – a feliratkozók vásárlóvá alakítása.

Minden egyes ügyfélnek más-más igényei és érzelmei vannak a vásárlói út során, ezért fontos, hogy különböző típusú e-mailekkel kommunikálj az egyes érdeklődőkkel. Át kell gondolnod, hogy az értékesítési tölcsér egyes szakaszainak milyen típusú e-mailek felelnek meg, hogy az érdeklődő feliratkozókból elégedett vásárlókká válhassanak. 

E-mail típusok, amit mindenképp használnod kell

Segítségképpen megmutatom neked azt a 7 e-mail típust, amit a repertoárodban kell tartanod.

1. Üdvözlő e-mailek 

Amikor létrehozok egy fiókot vagy feliratkozom egy céges e-mail listára, szinte azonnal megnézem, hogy kapok-e üdvözlő e-mailt. Ez főként azért van így, mert:

  1. Megerősítést akarok arról, hogy a fiókom létrehozása vagy a feliratkozásom megtörtént. (Ebből a célból az üdvözlő e-mailek is a tranzakciós e-mailek kategóriájába tartoznak)

  2. Ellenőrizni szeretném, hogy új érdeklődőként jogosult vagyok-e különleges ajánlatokra vagy kedvezményekre.

És nem én vagyok az egyetlen. Az ilyen típusú e-mailek átlagos megnyitási aránya 50%, és az új feliratkozók 74%-a várja, hogy azonnal üdvözlő e-mailt kapjon.

Itt a lehetőség, hogy jó benyomást tegyél!

Ez egy olyan lépés, amellyel elkezdhetsz kiépíteni egy remélhetőleg jól jövedelmező kapcsolatot az új feliratkozókkal és elindíthatod az új ügyfeleket egy vásárlási folyamaton. 

Lássuk konkrét példákon, milyen eszközöket használhatsz az üdvözlő levélben:

    1. Új termékek promóciója
    2. Bevezetés a márka identitásába és kultúrájába
    3. A bizalom megalapozása az ügyfélszolgálati csapattal való kapcsolatfelvétel ösztönzésével.
    4. A közösségi médián keresztüli kommunikáció elősegítése közösségi gombokkal

Ebben a szakaszban az ügyfelek és a feliratkozók még bizalmatlanok, ezért további lépésekre van szükségük ahhoz, hogy elinduljanak a vásárlóvá válás útján.

Mikor kell az üdvözlő e-maileket küldeni?

Az új feliratkozóknak az e-mail listához való csatlakozást követő 24 órán belül, ideális esetben azonnal üdvözlő e-mailt kell kapniuk. Automatizálás segítségével küldhetsz egyetlen üdvözlő e-mailt, vagy egy bizonyos idő alatt küldött e-mail-sorozatot, amely az üdvözlő üzenetet egy vásárlásra ösztönző e-maillel és akár egy különleges ajánlattal kombinálja.

2. Hírlevél, e-mailek

Bármit is hallottál eddig, szögezzük le, a hírlevelek nélkülözhetetlenek. Mindenféle vállalkozás és szervezet használja őket arra, hogy értékes tartalmakat és információkat osszon meg a feliratkozókkal, ügyfelekkel, üzleti partnerekkel, alkalmazottakkal és másokkal. Az ilyen típusú e-maileknek kell alkotniuk a te e-mail marketing stratégiád alapjait is.

gondosan átgondolt hírlevelekkel megtarthatod a hűséges ügyfeleidet és visszahozhatod azokat, akik elvesztették az érdeklődésüket. Hogyan? Azáltal, hogy értéket nyújtasz, ami remélhetőleg több konverzióhoz is vezet.

A hírlevelekkel a következőkre kell törekedned:

    • Növelni a márkaismertséget és ápolni a kapcsolatot ügyfeleiddel és feliratkozóiddal.

    • Megosztani a legújabb vállalati híreket, termékeket és közelgő eseményeket.

    • Új/kedvelt tartalmak és blogbejegyzések terjesztése, hogy ezzel is javítsd az elkötelezettséget és a webhelyed látogatottságát.

    • A márka értékeinek és kultúrájának népszerűsítése

    • Pozicionáld magad vagy a vállalatod.

    • Növeld a vállalkozásod láthatóságát. A versenytársaid levelei ugyanúgy  a célcsoportod postaládájában landolnak. Ezért fontos, hogy rólad is rendszeresen halljanak.
  • Mikor kell hírlevelet küldeni?

    Akár azonnal elkezdheted a hírlevelek küldését. Nem kell megvárnod, hogy a listádon 500-1000 vagy még több feliratkozó legyen. Honnan is tudnák a feliratkozóid, hogy rajtuk kívül hányan olvassák még a leveledet? Fontos azonban, hogy megtartsd az ígéretedet: arról írj és olyan gyakran, amit feliratkozáskor megígértél.

  • Lehetnek a leveleid rém egyszerűek is. A lényeg, hogy az olvasóid tudják, hogy értékes és releváns tartalmakra számíthatnak tőled. Ilyenek például a ML Akadémia pénteki hasznos tippjei is.

3. Lead nurturing e-mailek

Kezdjük azzal, hogy mit is jelent a lead nurturing kifejezés. Ez az a tevékenység, amikor az érdeklődőt (lead-et) különböző eszközökkel a sikeres konverzió felé tereljük úgy, hogy megadjuk neki a szükséges információt vagy segítséget. Magyarul rávesszük őket arra, hogy nálunk vásároljanak a versenytársak helyett.

Persze, néhány ügyfél a kommunikációtól függetlenül is elkötelezi magát, amikor készen áll a vásárlásra. A konverziók maximalizálásához azonban ápolni kell a kapcsolatot velük, és ezt a számok is alátámasztják. Tanulmányok szerint a gondozott leadek hihetetlenül nagyobb – 47%-kal magasabb – arányban vásárolnak, mint a gondozatlanok.

A helyes lead nurturinghoz a megfelelő egyensúlyt kell megtalálnod a gyakoriság és a tartalom tekintetében, hogy finoman emlékeztesd az e-mail listádat a termékeidre vagy szolgáltatásaidra, és arra ösztönözd őket, hogy tegyék meg a következő lépést a vásárlási folyamatban.

  • A lead nurturing e-mailek küldésekor a következőkre kell odafigyelned:

      • Rendszeresen kommunikálj az olvasókkal.
      • Vedd figyelembe az olvasó érdeklődési körét, és javasolj releváns termékeket, szolgáltatásokat vagy tartalmakat.
      • Az olvasó problémáival foglalkozz, és kínálj megoldást, felvázolva az előnyöket. 

A végső cél az, hogy a leadeket végigvezesd az értékesítési tölcséren.

  • Ezért olyan értékes tartalmat, ajánlatokat és megoldásokat kell nyújtanod, amelyek arra ösztönzik őket, hogy megtegyék a következő lépést. 

    Nem minden lead nurturing kísérlet győz meg minden ügyfelet. Ha továbbra is minden hírlevéllel értéket adsz az olvasóidnak, akkor a feliratkozók aranybányáját fokozatosan a siker csillogó rögévé változtathatod!

  • Mikor küldj nurturing e-maileket?

    A lead nurturing e-maileket az értékesítési tölcsér minden szintjén el kell küldeni, azzal a céllal, hogy erősítse a feliratkozókkal a kapcsolatot. Gondold át, hogy mit akarsz elérni az egyes szakaszokban, és hogy milyen tartalmakkal érheted el a célodat.

4. Új termék/szolgáltatás e-mailek

  • Új illatgyertyákat vezetsz be a kollekciódba? Esetleg weboldalak auditálásával bővíted szabadúszó írói vállalkozásodat? Bármi legyen is az új termék vagy szolgáltatás, az első emberek, akiknek tudniuk kell róla, a meglévő ügyfeleid.

    Elvégre ők azok a vásárlók, akik már kipróbálták és tesztelték a termékedet vagy szolgáltatásodat, és maradtak, hogy többet halljanak rólad!

  • Az ilyen típusú e-maileket a következő célokra használhatod:

      • A meglévő és potenciális ügyfelek tájékoztatása a termékekről vagy szolgáltatásokról
      • Exkluzív tartalmak kínálása azáltal, hogy ízelítőt adsz, mielőtt bármi megjelenne a weboldaladon.
      • Visszajelzések kérése a hivatalos indulás előtt.

    Az interaktív élmény érdekében a visszaszámláló időzítők remekül alkalmasak arra, hogy izgalmat és várakozást keltsenek a bevezetések körül. 

    Új termék e-mail nagyon jó példája a Netflix lookahead. Rendszeresen küldenek egy naptárt arról, hogy milyen új sorozatok várhatóak a közeljövőben.  

  • Mikor küldj új termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó e-maileket?

    Az ilyen típusú e-mailek küldésének legjobb ideje értelemszerűen akkor van, amikor valami újdonságot szeretnél megosztani a feliratkozókkal. Ha egy terméket vagy szolgáltatást szeretnél népszerűsíteni, mindig gondolja arra, hogy az releváns vagy hírértékű legyen a feliratkozóknak.

5. Különleges ajánlat e-mailek

  • A különleges ajánlatot tartalmazó e-mail nagyszerű eszköz, hogy a bizonytalan vásárlókat és a visszatérő ügyfeleket arra ösztönözze, hogy ne várjanak tovább  és vásároljanak. Hidd el, hogy ez a módszer működik. Tapasztalatból beszélek.

    Akár kedvezményt, ingyenes próbaverziót, ingyenes szállítást vagy más ajándékot kínálsz, egy jó ajánlatnak nehéz ellenállni. Ha exkluzív ajánlatokat készítesz kizárólag az e-mail feliratkozóidnak, még könnyebb lesz elcsábulni. 

    Az ilyen típusú e-mailek megalkotásakor minden fontos információt világosan, tömören és könnyen emészthetően kell megfogalmaznod. 

    Az ilyen típusú e-mailek segítségével egyszerűen megszólíthatod a vásárlókat. A személyre szóló ajánlat (például egy születésnapi üdvözlet) még ütősebb. Nagyszerű érzés, amikor egy márka, amelyet követsz, törődik veled. 

  • Mikor küldj különleges ajánlatokat tartalmazó e-maileket?

    A különleges ajánlatok népszerűsítése nagyszerű módja annak, hogy a tölcsér minden szakaszában bevond az előfizetőket. Csak ne vidd túlzásba. Ha túl sok “különleges ajánlatot” küldesz, akkor azok már nem lesznek “különlegesek”, hanem “idegesítővé” válnak. Ezt nem kell magyarázni, ugye?

6. Véleménykérő e-mailek

  • Az internet olyan lehetőséggel áldott meg minket, hogy gyakorlatilag mindenről tudunk kutatni, információt és véleményt találni. Bár ez nagyszerű a fogyasztók számára, a vállalkozóként rendelkezned kell egy erre vonatkozó stratégiával is, mert bizony rosszul is kijöhetsz a dologból néhány rosszakaró vagy elégedetlen ügyfél miatt. 

    Rossz vélemények = rossz hír, nincs vélemény = szintén rossz hír. A TrustPilot szerint 10-ből 9 fogyasztó ellenőrzi az online értékeléseket, mielőtt elkötelezi magát a vásárlás mellett. Egyértelmű, hogy az online értékelési stratégiának a prioritások között az első helyen kell állnia.

  • A vásárlóid legyenek a legnagyobb rajongóid.

  • Ők azok, aki a termékekről, szolgáltatásokról és márkádról olyan hiteles visszajelzést tudnak adni, ami másoknak is hasznos lesz. És nemcsak az online jelenlét és a bizalom kiépítése szempontjából fontos az értékelések gyűjtése, hanem felbecsülhetetlen segítség neked abban is, hogy mit csinálsz jól, és hol tudsz javulni.

    Persze valamilyen ellentételezés, például egy kupon ösztönzőleg hat,hogy időt szakítsanak arra, hogy visszajelzést küldjenek neked. Az ügyfélelégedettség mérése Mailerlite segítségével gyerekjáték.

  • Mikor küldj véleménykérő e-mailt?

    Ezt a levéltípust azoknak az ügyfeleknek küldheted, akik már vásároltak tőled és kipróbálták a termékedet vagy szolgáltatásodat. A legjobb időpont, ha nem sokkal azután küldöd nekik, hogy vásároltak. Jó hír, hogy erre akár egy automatizmust is létre hozhatsz, amely automatikusan elküldi a véleménykérést, miután egy bizonyos idő eltelt a vásárlása után.

7. Kérdőíves e-mailek

  • A termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos visszajelzések kérése elengedhetetlen, ha kiváló ügyfélszolgálatot szeretnél nyújtani. Ahhoz, hogy az élményt egy szinttel magasabb szintre emeld, visszajelzéseket kell gyűjtened.

    Ennek legegyszerűbb módja, ha a feliratkozóidat kérdezed meg. A rendszeres kérdőíves e-mailekkel értékes, hasznosítható betekintést nyerhetsz a szolgáltatásodról és a tartalomról, és tovább erősítheted a fogyasztó-márka kapcsolatot. Ezzel azt üzened az ügyfeleidnek, hogy számít a véleményük és a tapasztalataik. Ráadásul értékelni fogják, ha rendszeresen reagálsz és változtatásokat hajtasz végre a visszajelzéseik alapján. 

    Az ilyen típusú e-mail kampányok létrehozásakor fontos megjegyezni, hogy az idő értékes tényező. A feliratkozók valószínűleg nem akarnak néhány percnél és néhány kattintásnál többet tölteni a felmérés megválaszolásával. Törekedj arra, hogy a kérdőív legyen minél egyszerűbb, egyértelműbb és célzottabb, és ha lehetséges, tudasd velük, hogy mennyi ideig fog tartani a kitöltése.  

    A levélbe beágyazott felmérés nagyszerű módja annak, hogy a feliratkozókat rávedd a kitöltésre, mivel lehetővé teszi, hogy a kérdéseket közvetlenül az e-mailben tekintsék meg. Jól műkődik az a módszer, ha az olvasó az e-mailben válaszolhat az első kérdésre, majd a böngészőben megszakítás nélkül befejezheti a felmérést!

    Ha a felmérésed a hosszabb, próbálj meg ösztönzőt adni, hogy megjutalmazd a feliratkozókat a részvételért. Imádni fognak érte!

  • Mikor küldj véleménykérő e-mailt?

    A kérdőíves e-mailek küldésére vonatkozóan nincsenek szigorú irányelvek. Bár egyes tanulmányok szerint a hétköznapok, különösen a hétfő és a csütörtök a legjobb napok a kérdőíves felkérések elküldésére; a legjobb időpont a kérdőíves e-mail elküldésére a csúcsidőn kívüli munkanapok.

    Ezt követően automatizálással nyomon követheted a felmérés résztvevőit.

Végső tanulság

  • Kerüld az egydimenziós e-mail marketinget!  Ha különböző e-mail típusokat használsz a céljaid eléréséhez, akkor a vásárlói tölcsér minden szakaszában bevonzod a feliratkozókat. A konverziók növelése és az előfizetőkkel való szoros kapcsolat fenntartása érdekében mindig vedd figyelembe a mit, a miértet és a mikort. 

    A legnagyobb siker érdekében a feliratkozók igényei és az általad küldött levelek tartalma legyen összhangban. Így tudsz értéket nyújtani és boldog, hűséges követőket szerezni.

forrás: mailerlite.com