Hogyan szerezhetsz jó minőségű hírlevél feliratkozókat?

Nem tudod, hogyan kezdj el hírlevél feliratkozókat gyűjteni vagy nem tudod, hogyan növelheted a már meglévő listádat? Tanuld meg, hogyan építhetsz jól működő hírlevél listát, ami megéri a befektetést és segít növelni az ügyfeleid/vásárlóid számát.

Az e-mail még mindig a leghatékonyabb marketing eszköz a földön, hiszen pontosan olyan emberekhez szólsz, akik kíváncsiak rád. Egy fantasztikus lehetőség van a kezedben, hogy szoros kapcsolatot építs ki velük és értékesíteni tudd a termékedet/szolgáltatásodat. Ám ehhez előbb egy jól felépített hírlevél listára lesz szükséged.

A feliratkozók jelentik a hírlevél stratégia bázisát. Fontos, hogy folyamatosan növeld a listát, így lesznek a kampányok igazán működőképesek.

Hogyan?

Ha megérted, hogy mire van szüksége a célcsoportodnak, olyan csábító ajánlatokat tudsz összeállítani, ami vonzza az újabb és újabb feliratkozókat.

Az induláshoz szükséged lesz olyan felületekre, ahol begyűjtheted az e-mail címeket: feliratkozó űrlapra és landing oldalra. Természetesen a MailerLite ebben is segítségedre lesz.

Lássuk hogyan!

Mi is az e-mail lista?

Az e-mail lista egy olyan adatbázis, amely azoknak a személyeknek az e-mail címét tartalmazza, akik hozzájárultak az e-mailek fogadásához.

Tehát ez olyan e-mail címek gyűjteménye, amelyet online formában vagy személyesen gyűjtöttél össze, például regisztrációs űrlapokon, egy alkalmazás segítségével vagy az üzletedben elhelyezett formanyomtatvány segítségével. Az e-mailek gyűjtésének számos módja van – amit hamarosan megismerhetsz ebben az útmutatóban!

Az e-mail címek azonban csak száraz adatok. Amit utána csinálsz velük, ott történik az igazi varázslat. A megfelelő eszközökkel minden e-mail lista potenciális bevételi forrás.

A listára küldött levelek segítségével kapcsolatot alakíthatsz ki a vonal másik végén lévő személlyel. Amikor beszélgetsz a feliratkozóiddal, meghallgatod az igényeiket, és személyre szabott megoldásokat ajánlasz nekik, akkor ez a lista olyan eszközzé válik a kezedben, amely hűséges ügyfeleket generál.

Számos módon szabhatod személyre a leveleket. Például beillesztheted a feliratkozók nevét a tárgysorba, születésnapi e-mailt küldhetsz minden feliratkozó tényleges születésnapján, vagy megoszthatod azokat az különleges ajánlatokat, amelyek a feliratkozók közelében zajlanak (erről később még többet beszélünk).

Ezt gondold át, mielőtt elkezded a hírlevél feliratkozók gyűjtését

Nagyon tetszett egy hasonlat, amit régebben olvastam: a hírlevél listára a feliratkozók gyűjtése olyan, mintha új barátokat szeretnél szerezni. Az első találkozáskor jó benyomást szeretnél tenni és próbálsz közös érdeklődési pontokat találni.

Ugyanez igaz az e-mail marketingre is. Ha valaki rátalál a márkádra, neked kell megmutatnod, hogy van közös kapcsolódási pont és ajánlani valami olyat, ami elmélyíti a kapcsolatotokat.

A legjobb lista felépítéséhez elengedhetetlen lépések:

  • Tudd meg, mire van szüksége a célcsoportodnak
  • Készíts olyan ajánlatokat, ami tetszetni fog nekik
  • Tedd egyszerűvé a feliratkozást
  • Folyamatosan ossz meg velük releváns, értékes tartalmat
  1. lépés: Célcsoport meghatározása

Ismered a célcsoportodat? Tudod, hogyan tudsz segíteni nekik?

Miután megismerted a potenciális ügyfeled/vásárlód problémáit, demográfiai adatait, érdeklődését és szükségleteit, képes leszel olyan tartalmat készíteni, amiért cserébe örömmel megadják az e-mail címüket. 

🔥 Tipp: Ha van már hírleveled, kérdezd meg a feliratkozóidat egy kérdőívben, hogy milyen értéket kapnak tőled. Így tudod továbbfejleszteni a termékedet/szolgáltatásodat.

  1. lépés: Vonzó ajánlat kidolgozása

Az emberek mindig olyan dolgokat keresnek, amelyek segítenek nekik. Legyen szó tudásról, jó üzletekről vagy bármi másról, arra van szükségük, ami megkönnyíti az életüket. A te feladatot, hogy olyan értéket kínálj nekik, amiért szívesen feliratkoznak a hírleveledre.

🔥 Tipp: készíts olyan csalit, amit csak a hírlevélre való feliratkozásért cserében kaphatnak meg. Ez lehet termékminta, egy letölthető tanulmány, ellenőrzőlista, ingyenes workshop, videó vagy hangfelvétel, ami értéket jelent számára. 

  1. lépés: Feliratkozás gyorsan és egyszerűen

Ha a közönségednek megtetszik az ajánlatod, a lehető legegyszerűbbé kell tenned, hogy azonnal megkaphassa. Fontos, hogy mindig adj lehetőséget a feliratkozásra.

🔥 Tipp: ne akarj mohó lenni és túl sok adatot bekérni. Ez elriaszthatja az érdeklődőket. Első lépésként csak az e-mail címre van szükséged, a többi infót később is begyűjtheted.

  1. lépés: releváns tartalom megosztása

Ha megvannak a feliratkozók és elkezdtél hírleveleket küldeni nekik, nincs más dolgod, mint rendszeresen releváns tartalmakat küldeni nekik. 

Mielőtt belevágsz a listaépítésbe, dolgozz ki egy marketing stratégiát. Mi lesz az üdvözlő leveledben?  Milyen gyakran küldesz majd hírleveleket? Hogyan fognak kinézni a hírleveleid? Hosszú távon mivel tartod fenn a figyelmet?

Ha előre kidolgozott stratégia alapján hírlevelezel, erős, releváns tartalmat tudsz megosztani már a kezdetektől.

Ez a 4 lépés alkotja a feliratkozók megszerzéséhez szükséges elengedhetetlen alapokat. De még így is figyelned kell arra, hogy a megfelelő időben a megfelelő ajánlattal állj elő.

Íme néhány módszer, hogy a felirakoztatás igazán hatékony legyen.

Hogyan készíts e-mail listát a semmiből: 10 egyszerű tipp

Az offline világban egyszerű dolgod van. Akkor kell megszólítanod az ügyfeledet, amikor nálad van. És már azt is tudod, hogy érdeklődik a szolgáltatásod/terméked iránt.

 A te dolgod, hogy köszöntsd, kitaláld, hogy mire van szükséges és elmagyarázd neki, te hogyan tudsz a legjobban segíteni ebben.

Ha hiszed, ha nem az online világban is pont így működik. A weboldal, a blog, a webáruház vagy épp a landing oldal, az ahol találkozik veled. És azért van ott, mert olyan megoldást kínálsz neki, amire szüksége van. 

A legjobb időpont, hogy elkérd az emberektől az e-mail címüket, amikor a tartalmad a legjobban érdekli őket.

Ha jól csinálod, a weboldalad neked dolgozik és nagy konverzióval gyűjti neked a releváns e-mail címeket. 

Száz szónak is egy a vége: íme 10 egyszerű, pofonegyszerű módszer az e-mailek gyors felépítésére

  1. Helyezz el feliratkozó űrlapot a weboldalon

A weboldal minden egyes oldala alkalmas új feliratkozók gyűjtésére. Tedd igazán egyszerűvé az emberek számára a feliratkozó űrlapok megtalálását.

Minél több feliratkozási lehetőséget helyezel el a weboldaladon, annál valószínűbb, hogy a látogatókból hírlevél feliratkozók válnak.Gondosan válaszd ki az űrlapok helyét. Erre számtalan lehetőséged van a weboldalon. Fontos, hogy egyik se zavarja meg a felhasználói élményt.

A Mailerlite feliratkozó űrlap készítőjével a saját arculatodra és igényeidre szabhatod az űrlapot.

Íme néhány olyan hely a weboldalon, ahol jól konvertál a hírlevél feliratkozás:

Az űrlap elhelyezésének legnépszerűbb helye az oldalsáv teteje, különösen a blogokon. Ez az egyik első dolog, amit az olvasó látni fog, amikor ellátogat az oldalra.

A blogod remek hely a lista bővítéséhez. Ha az olvasók azonosulni tudnak a gondolkodásoddal, akkor többet akarnak olvasni tőled. Helyezz feliratkozási űrlapot minden blogcikk végére, cselekvésre ösztönzéssel (CTA), amely lehetővé teszi az olvasók számára, hogy akkor lépjenek veled kapcsolatba, amikor a leginkább a “fejükben” vagy.

A feliratkozó űrlap állandó elhelyezése a láblécében biztosítja, hogy a látogatók, akik kedvelik az olvasottakat, azonnal cselekedhessenek, bárhol járnak az oldalon.

Végül érdemes áttekinteni a Google Analytics szolgáltatást, hogy megtaláld a legnépszerűbb oldalakat. Sok webhely esetében a Névjegy oldal az egyik leglátogatottabb oldal. Próbálj meg egy űrlapot középen hozzáadni egy csábító ajánlattal.

  1. Szabd személyre az egyes oldalakra vonatkozó CTA-kat

A CTA az a gombszöveg, amely ráveszi az embereket, hogy átkattintsanak! A klasszikusokat mindenki ismeri:

Regisztrálj

Iratkozz fel

Töltsd le

Ugyanakkor személyre ia szabhatod a CTA-t, hogy megfeleljen a közönség demográfiájának, igényeinek és vágyainak.Például használhatod az alábbi CTA-kat:

30 nap ingyenes…

Próbáld ki most

Igényeld az ingyenes tanulmányt

Kérem az 50% kedvezményt

És adott esetben akár szarkazmust, humort vagy könnyedebb hangnemet is bevethetsz. Ezek mosolyt csalhatnak az emberek arcára, és még inkább hajlamosak kattintani!

Igen, szeretnék egy esélyt a győzelemre / nem, utálom megnyerni a dolgokat

Gyerünk

Légy fantasztikus

  1. Készíts felugró ablakokat, amik működnek is

A felugró ablakok (pop up-ok) megítélése vegyes, de ha jól csinálják, rendkívül hatékony eszköz lehet.

Sok ember számára a felugró ablakok megszakítják a felhasználói élményt, ami a legrosszabb, amit tehetsz, ha új feliratkozókat szeretnél gyűjteni. Ugyanakkor a Sumo tanulmánya megállapította, hogy amikor a megfelelő időben használják a felugró ablakokat, akkor azok 40% -os konverziós arányt generálhatnak.

Hogyan használhatod az felugró ablakokat anélkül, hogy tönkretennéd a felhasználói élményt?

A felugró ablakok használatának új módjai vannak, amelyek minimalizálják a megszakításokat. Például a MailerLite felugró funkciója lehetővé teszi a felugró ablak megjelenésének időzítését. Adj egy kis időt a látogatóknak a tartalom elolvasására, mielőtt a felugró ablak megjelenne.

Sok vállalkozás sikereket ér el a kilépési szándékra előugró űrlapokkal is, ahol az űrlap akkor jelenik meg, amikor a látogató távozna az oldalról.

Egy másik hely, amely anélkül vonzza a figyelmet, hogy idegesítené a látogatókat, az ún. sidebox pop-up. A felugró ablak így nem fed le fontos tartalmat, és a megszakítás már nem is olyan zavaró.

A legfontosabb az, hogy egyensúlyba hozzuk a nagyszerű felhasználói élményt, miközben továbbra is a blogot és a webhelyet használjuk e-mail címek megszerzéséhez. Ha felugró ablakokat használsz, figyeld folyamatosan az elemzéseket. Fontos, hogy a felugró ablakok ne befolyásolják negatívan a webhelyen töltött időt, az oldalmegtekintéseket és a visszafordulási arányokat.

  1. Optimalizáld a landing oldalakat bevált módszerekkel

Minden közösségi média csatornának és kimenő marketing kezdeményezésnek (például reklámozásnak) vissza kell kapcsolódnia egy egyedi céloldalra, amelyet kifejezetten e-mail címek rögzítésére terveztek.

A közösségi média használata elengedhetetlen eszköz az online vállalkozás működtetéséhez – és az e-mail marketing is. Akkor miért ne használhatnánk ki mindkettő erejét egyszerre?

Közösségi webhelyek, például a LinkedIn, az Instagram vagy a Facebook esetében olyan linkeket kell elhelyezned, amelyek a követőket egy céloldalra terelik. Ne feledd, hogy valami olyan értéket kell kínálnod ezeken a felületeken is, amely motiválja az embereket a kattintásra. A játékok, ajándékok megrendezése, ingyenes letöltések vagy exkluzív termék kedvezmények felajánlása jó módszer a figyelem felkeltésére.

Amikor egy potenciális ügyfél rákattint az ajánlatra mutató linkre, rajtad múlik, hogy a landing oldal eléggé meggyőző-e ahhoz, hogy az érdeklődő megadja-e az összes olyan információt, amely a konverzióhoz szükséges.

🔥 Tipp: A MailerLite megkönnyíti az egyedi céloldalak megtervezését, vagy használhatod az előre elkészített sablonokat, így percek alatt elkészülhet egy vonzó landing oldal.

A jó landing oldal készítésének bevált módszerei

Ne kövesd el azt a hibát, hogy túl sok információt osztasz meg. A cél az, hogy a látogatónak ne kelljen azon gondolkodnia, hogy megadja-e az e-mail címét. Bár a tökéletes landing oldal megtervezésének nincs mindenki számára egyformán működő receptje, jó ha ezeket a szempontokat észben tartod:

  1. Erős címsor: A címsornak világosan le kell írnia az ajánlat legvonzóbb előnyét.
  2. Támogatási pontok: Egy rövid leírással emeld ki az előnyöket. Sokan felsorolási pontokkal segítik az olvasót a gyors beolvasásban, de egy egyszerű mondat is jól működik.
  3. Vonzó képek: Az emberek azonnal reagálnak a vizuális információkra. A gyönyörű képek növelhetik a konverziókat, amennyiben relevánsak az ajánlat szempontjából.
  4. Gyorsan kitölthető űrlap: Egyszerű: Minél kevesebbet kell tennie az embernek, annál magasabbak a konverziói. Csak az e-mail címet kérd el a legnagyobb siker érdekében.
  5. Jól látható feliratkozás gomb: Használj kontrasztos színt a feliratkozás gombhoz, hogy az szinte kiugorjon a szövegből.

Javaslom, hogy teszteld a landing oldalaidat, hogy megtudd, mi működik a legjobban a közönséged számára. Néha a videó működik, míg máskor a pontokba szedett lista válik be. Tudtad? A Mailerlite segítségével annyi landing oldalt hozhatsz létre, amennyit csak akarsz, így tesztelhetsz és kísérletezhetsz, amíg meg nem találod a tökéletes receptet.

  1. Feliratkozó űrlap elhelyezése a Facebook-on

Ha Facebook-követőid nem szerepelnek a hírlevél listádon, akkor hatalmas lehetőséget hagysz ki, hogy kapcsolatba lépj olyan emberekkel, akik már érdeklődnek irántad.

A MailerLite és a Facebook integrációja lehetővé teszi, hogy egyszerűen beágyazhasd a feliratkozó űrlapokat az oldalaidra, így közvetlenül a Facebookról szerezheted meg az e-mail címeket anélkül, hogy az embereknek valaha is el kellene hagyniuk a Facebook-ot..

  1. Gyűjts offline is feliratkozókat

Sokat beszéltünk már a feliratkozók online kereséséről, de mi a helyzet offline? Még mindig a fizikai világban élünk, és rengeteg lehetőség kínálkozik arra, hogy találkozzunk a potenciális hírlevél felirakozókkal és megkérjük őket, hogy regisztráljanak a hírlevelünkre.

Függetlenül attól, hogy telefonon értékesíthetsz, szakkiállításon veszel részt, vagy valaki bemegy hozzád a fizikai üzletedbe, minden találkozás alkalmat kínál a hírlevél lista összeállítására vagy bővítésére. De ne feledd, ekkor is szükséged van az engedélyükre! És ha offline módon gyűjtöd a feliratkozókat – például kézzel írt regisztrációs űrlapokkal -, akkor ellenőrizd, az esetleges elírási hibákat vagy érvénytelen címeket.

Bár az e-mail címek kézi gyűjtése a lista összeállításához rendben van, a MailerLite épített egy alkalmazást, amely még jobb megoldást kínál az offline előfizetők megszerzéséhez.

A MailerLite iPad alkalmazása megkönnyíti az e-mailek gyűjtését és az engedélyek megszerzését. Az e-mailek automatikusan összekapcsolódnak a Mailerlite-fiókkal, hogy a listaépítés valóban zökkenőmentes legyen.

Ennél is fontosabb, hogy így bizonyítékod van az opt-inről, ami a GDRP miatt kiemelt fontosságú..

  1. Hozz létre egy ajánlói programot

Miután boldog, elkötelezett előfizetőid vannak, ráveheted őket, hogy osszák meg az örömöt barátaikkal is! Az ajánló programok hitelessé teszik a hírleveled, és egyben nagyon személyes is. Ez egy plusz lehetőség, hogy folyamatosan növeld a listádat.

  1. Adj értéket csalikkal

A csali olyan tárgy vagy szolgáltatás, amelyet ingyen adsz – cserébe egy személy elérhetőségeiért. Ösztönzőként hat az emberekre, hogy megadják a személyes adatokat neked.

Legyen szó letölthető útmutatóról, ingyenes e-könyvről vagy exkluzív hozzáférésről egy podcasthoz vagy videóhoz, olyan értéket kell adnod, amiért megéri regisztrálni. 

  1. Használd ki a kvízek és felmérések népszerűségének erejét

Ossz meg egy online kvízt vagy felmérést – és aztán kérd meg a kitöltőket, hogy regisztráljanak az eredmények eléréséhez! Mire a kvíz végére érnek, elég kíváncsiak lesznek ahhoz, hogy megismerjék az eredményt. 

  1. Szervezz csak tagoknak szóló online eseményeket

A webes szemináriumok és az online konferenciák nagyszerű lehetőséget nyújtanak az e-mail címek gyűjtésére. Az esemény beállításakor tegyél fel egy regisztrációs űrlapot az oldalra a lista bővítéséhez.

Legyen a feliratkozóid listája naprakész

Egyszerűen fogalmazva: a minőségi e-mail lista tele van elkötelezett előfizetőkkel, akik szeretnének hallani rólad.

Amikor organikusan építed fel a listát, a feliratkozók mind potenciális ügyfelek és vásárlók, akik alig várják, hogy vásárolhassanak tőled.

Másrészt, ha az e-mail listád tele van olyan emberekkel, akiket nem érdekelsz, akkor az e-mailjeidhez nem tudnak kapcsolódni, vagy ami még rosszabb, spamként jelölik meg őket. Ez akkor történik, amikor e-mail listákat vásárolsz – ez illegális is, vagy tele van inaktívvá vált feliratkozókkal a listád.

Jegyezd meg! A lista  minősége fontosabb, mint e feliratkozók mennyisége.

Használd a Mailerlite Feliratkozó lista kezelés funkcióját, hogy a listád mindig naprakész legyen.

Tedd a feliratkozókat végtelenül boldoggá

Gratulálok, ha eljutottál idáig megtetted az első lépést a listád bővítésének érdekében.  Fontos, hogy ne csak új feliratkozók megszerzésére koncentrálj, ne feledkezz meg azokról az emberekről sem, akik már regisztráltak.

Tudta, hogy az e-mail listád évente körülbelül 22,5% -kal romlik?

Olyan keményen dolgoztál, hogy megszerezd azokat az e-mail címeket, ugye nem akarod elveszíteni őket? Bár normális, ha évente az e-mail listád egy százalékát elveszíted, számos dolgot megtehetsz a veszteség minimalizálása érdekében.

Igen, fontos, hogy feliratkozóid nagyszerű tartalommal és ajánlatokkal találkozzanak, de a MailerLite programmal ennél sokkal többet tehetsz a jól működő e-mail marketing fenntartása érdekében.

forrás: mailerlite.com

Ne maradj le a hasonló tartalmakról Te se: 

.

Tanuld meg Te is a

Mailerlite kezelését

Az ML Akadémia egy falatnyi méretű videókat tartalmazó rendszer, amely arra ösztönöz, hogy magabiztosan hozz létre egy automatizált értékesítési csatornát ajánlataidhoz gyorsan. A videók mindegyike rövid, lényegre törő, így gyorsan tudsz haladni. A vásárlást követően azonnal hozzáférhetsz 40+ olyan videóhoz, amelyek mindent tartalmaznak, amelyekről tudnod kell. MailerLite oktatás magyarul.

Shopify és a MailerLite

Shopify és a MailerLite

 A Shopify egy népszerű platform, amely segít saját webáruház építésében. A Shopify világszerte híres, de íme néhány fontos ok, ami igazolja e szavak helytállóságát. Az online vásárlás ma már nem opcionálisan választható, hanem prioritássá vált, és a vásárlók nagyobb...

bővebben
A/B tesztelés az e-mail marketingben egyszerűen

A/B tesztelés az e-mail marketingben egyszerűen

A marketing a művészet és a tudomány keveréke. Tudtad, hogy az internet kora előtt a marketinget többnyire művészetnek tekintették. Láttad a Mad Men című filmet? Don Draper meditál a tengerparton, és valahogyan előáll egy elképesztő ötlettel, amely emberek millióit...

bővebben
MailerLite vagy Mailchimp

MailerLite vagy Mailchimp

A nagy összecsapás!Tagadhatatlan, hogy a Mailchimp szélesebb körben ismertebb, mint a MailerLite. De ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy jobb szolgáltatást nyújt. Ha ezt a cikket olvasod, akkor vagy kipróbáltad a Mailchimpet, és nem vagy teljesen elégedett vele, vagy...

bővebben