Hogyan szerezhetsz jó minőségű hírlevél feliratkozókat?

Nem tudod, hogyan kezdj el hírlevél feliratkozókat gyűjteni vagy nem tudod, hogyan növelheted a már meglévő listádat? Tanuld meg, hogyan építhetsz jól működő hírlevél listát, ami megéri a befektetést és segít növelni az ügyfeleid/vásárlóid számát.

Az e-mail még mindig a leghatékonyabb marketing eszköz a földön, hiszen pontosan olyan emberekhez szólsz, akik kíváncsiak rád. Egy fantasztikus lehetőség van a kezedben, hogy szoros kapcsolatot építs ki velük és értékesíteni tudd a termékedet/szolgáltatásodat. Ám ehhez előbb egy jól felépített hírlevél listára lesz szükséged.

A feliratkozók jelentik a hírlevél stratégia bázisát. Fontos, hogy folyamatosan növeld a listát, így lesznek a kampányok igazán működőképesek.

Hogyan?

Ha megérted, hogy mire van szüksége a célcsoportodnak, olyan csábító ajánlatokat tudsz összeállítani, ami vonzza az újabb és újabb feliratkozókat.

Az induláshoz szükséged lesz olyan felületekre, ahol begyűjtheted az e-mail címeket: feliratkozó űrlapra és landing oldalra. Természetesen a MailerLite ebben is segítségedre lesz.

Lássuk hogyan!

Mi is az e-mail lista?

Az e-mail lista egy olyan adatbázis, amely azoknak a személyeknek az e-mail címét tartalmazza, akik hozzájárultak az e-mailek fogadásához.

Tehát ez olyan e-mail címek gyűjteménye, amelyet online formában vagy személyesen gyűjtöttél össze, például regisztrációs űrlapokon, egy alkalmazás segítségével vagy az üzletedben elhelyezett formanyomtatvány segítségével. Az e-mailek gyűjtésének számos módja van – amit hamarosan megismerhetsz ebben az útmutatóban!

Az e-mail címek azonban csak száraz adatok. Amit utána csinálsz velük, ott történik az igazi varázslat. A megfelelő eszközökkel minden e-mail lista potenciális bevételi forrás.

A listára küldött levelek segítségével kapcsolatot alakíthatsz ki a vonal másik végén lévő személlyel. Amikor beszélgetsz a feliratkozóiddal, meghallgatod az igényeiket, és személyre szabott megoldásokat ajánlasz nekik, akkor ez a lista olyan eszközzé válik a kezedben, amely hűséges ügyfeleket generál.

Számos módon szabhatod személyre a leveleket. Például beillesztheted a feliratkozók nevét a tárgysorba, születésnapi e-mailt küldhetsz minden feliratkozó tényleges születésnapján, vagy megoszthatod azokat az különleges ajánlatokat, amelyek a feliratkozók közelében zajlanak (erről később még többet beszélünk).

Ezt gondold át, mielőtt elkezded a hírlevél feliratkozók gyűjtését

Nagyon tetszett egy hasonlat, amit régebben olvastam: a hírlevél listára a feliratkozók gyűjtése olyan, mintha új barátokat szeretnél szerezni. Az első találkozáskor jó benyomást szeretnél tenni és próbálsz közös érdeklődési pontokat találni.

Ugyanez igaz az e-mail marketingre is. Ha valaki rátalál a márkádra, neked kell megmutatnod, hogy van közös kapcsolódási pont és ajánlani valami olyat, ami elmélyíti a kapcsolatotokat.

A legjobb lista felépítéséhez elengedhetetlen lépések:

  • Tudd meg, mire van szüksége a célcsoportodnak
  • Készíts olyan ajánlatokat, ami tetszetni fog nekik
  • Tedd egyszerűvé a feliratkozást
  • Folyamatosan ossz meg velük releváns, értékes tartalmat
  1. lépés: Célcsoport meghatározása

Ismered a célcsoportodat? Tudod, hogyan tudsz segíteni nekik?

Miután megismerted a potenciális ügyfeled/vásárlód problémáit, demográfiai adatait, érdeklődését és szükségleteit, képes leszel olyan tartalmat készíteni, amiért cserébe örömmel megadják az e-mail címüket. 

🔥 Tipp: Ha van már hírleveled, kérdezd meg a feliratkozóidat egy kérdőívben, hogy milyen értéket kapnak tőled. Így tudod továbbfejleszteni a termékedet/szolgáltatásodat.

  1. lépés: Vonzó ajánlat kidolgozása

Az emberek mindig olyan dolgokat keresnek, amelyek segítenek nekik. Legyen szó tudásról, jó üzletekről vagy bármi másról, arra van szükségük, ami megkönnyíti az életüket. A te feladatot, hogy olyan értéket kínálj nekik, amiért szívesen feliratkoznak a hírleveledre.

🔥 Tipp: készíts olyan csalit, amit csak a hírlevélre való feliratkozásért cserében kaphatnak meg. Ez lehet termékminta, egy letölthető tanulmány, ellenőrzőlista, ingyenes workshop, videó vagy hangfelvétel, ami értéket jelent számára. 

  1. lépés: Feliratkozás gyorsan és egyszerűen

Ha a közönségednek megtetszik az ajánlatod, a lehető legegyszerűbbé kell tenned, hogy azonnal megkaphassa. Fontos, hogy mindig adj lehetőséget a feliratkozásra.

🔥 Tipp: ne akarj mohó lenni és túl sok adatot bekérni. Ez elriaszthatja az érdeklődőket. Első lépésként csak az e-mail címre van szükséged, a többi infót később is begyűjtheted.

  1. lépés: releváns tartalom megosztása

Ha megvannak a feliratkozók és elkezdtél hírleveleket küldeni nekik, nincs más dolgod, mint rendszeresen releváns tartalmakat küldeni nekik. 

Mielőtt belevágsz a listaépítésbe, dolgozz ki egy marketing stratégiát. Mi lesz az üdvözlő leveledben?  Milyen gyakran küldesz majd hírleveleket? Hogyan fognak kinézni a hírleveleid? Hosszú távon mivel tartod fenn a figyelmet?

Ha előre kidolgozott stratégia alapján hírlevelezel, erős, releváns tartalmat tudsz megosztani már a kezdetektől.

Ez a 4 lépés alkotja a feliratkozók megszerzéséhez szükséges elengedhetetlen alapokat. De még így is figyelned kell arra, hogy a megfelelő időben a megfelelő ajánlattal állj elő.

Íme néhány módszer, hogy a felirakoztatás igazán hatékony legyen.

Hogyan készíts e-mail listát a semmiből: 10 egyszerű tipp

Az offline világban egyszerű dolgod van. Akkor kell megszólítanod az ügyfeledet, amikor nálad van. És már azt is tudod, hogy érdeklődik a szolgáltatásod/terméked iránt.

 A te dolgod, hogy köszöntsd, kitaláld, hogy mire van szükséges és elmagyarázd neki, te hogyan tudsz a legjobban segíteni ebben.

Ha hiszed, ha nem az online világban is pont így működik. A weboldal, a blog, a webáruház vagy épp a landing oldal, az ahol találkozik veled. És azért van ott, mert olyan megoldást kínálsz neki, amire szüksége van. 

A legjobb időpont, hogy elkérd az emberektől az e-mail címüket, amikor a tartalmad a legjobban érdekli őket.

Ha jól csinálod, a weboldalad neked dolgozik és nagy konverzióval gyűjti neked a releváns e-mail címeket. 

Száz szónak is egy a vége: íme 10 egyszerű, pofonegyszerű módszer az e-mailek gyors felépítésére

  1. Helyezz el feliratkozó űrlapot a weboldalon

A weboldal minden egyes oldala alkalmas új feliratkozók gyűjtésére. Tedd igazán egyszerűvé az emberek számára a feliratkozó űrlapok megtalálását.

Minél több feliratkozási lehetőséget helyezel el a weboldaladon, annál valószínűbb, hogy a látogatókból hírlevél feliratkozók válnak.Gondosan válaszd ki az űrlapok helyét. Erre számtalan lehetőséged van a weboldalon. Fontos, hogy egyik se zavarja meg a felhasználói élményt.

A Mailerlite feliratkozó űrlap készítőjével a saját arculatodra és igényeidre szabhatod az űrlapot.

Íme néhány olyan hely a weboldalon, ahol jól konvertál a hírlevél feliratkozás:

Az űrlap elhelyezésének legnépszerűbb helye az oldalsáv teteje, különösen a blogokon. Ez az egyik első dolog, amit az olvasó látni fog, amikor ellátogat az oldalra.

A blogod remek hely a lista bővítéséhez. Ha az olvasók azonosulni tudnak a gondolkodásoddal, akkor többet akarnak olvasni tőled. Helyezz feliratkozási űrlapot minden blogcikk végére, cselekvésre ösztönzéssel (CTA), amely lehetővé teszi az olvasók számára, hogy akkor lépjenek veled kapcsolatba, amikor a leginkább a “fejükben” vagy.

A feliratkozó űrlap állandó elhelyezése a láblécében biztosítja, hogy a látogatók, akik kedvelik az olvasottakat, azonnal cselekedhessenek, bárhol járnak az oldalon.

Végül érdemes áttekinteni a Google Analytics szolgáltatást, hogy megtaláld a legnépszerűbb oldalakat. Sok webhely esetében a Névjegy oldal az egyik leglátogatottabb oldal. Próbálj meg egy űrlapot középen hozzáadni egy csábító ajánlattal.

  1. Szabd személyre az egyes oldalakra vonatkozó CTA-kat

A CTA az a gombszöveg, amely ráveszi az embereket, hogy átkattintsanak! A klasszikusokat mindenki ismeri:

Regisztrálj

Iratkozz fel

Töltsd le

Ugyanakkor személyre ia szabhatod a CTA-t, hogy megfeleljen a közönség demográfiájának, igényeinek és vágyainak.Például használhatod az alábbi CTA-kat:

30 nap ingyenes…

Próbáld ki most

Igényeld az ingyenes tanulmányt

Kérem az 50% kedvezményt

És adott esetben akár szarkazmust, humort vagy könnyedebb hangnemet is bevethetsz. Ezek mosolyt csalhatnak az emberek arcára, és még inkább hajlamosak kattintani!

Igen, szeretnék egy esélyt a győzelemre / nem, utálom megnyerni a dolgokat

Gyerünk

Légy fantasztikus

  1. Készíts felugró ablakokat, amik működnek is

A felugró ablakok (pop up-ok) megítélése vegyes, de ha jól csinálják, rendkívül hatékony eszköz lehet.

Sok ember számára a felugró ablakok megszakítják a felhasználói élményt, ami a legrosszabb, amit tehetsz, ha új feliratkozókat szeretnél gyűjteni. Ugyanakkor a Sumo tanulmánya megállapította, hogy amikor a megfelelő időben használják a felugró ablakokat, akkor azok 40% -os konverziós arányt generálhatnak.

Hogyan használhatod az felugró ablakokat anélkül, hogy tönkretennéd a felhasználói élményt?

A felugró ablakok használatának új módjai vannak, amelyek minimalizálják a megszakításokat. Például a MailerLite felugró funkciója lehetővé teszi a felugró ablak megjelenésének időzítését. Adj egy kis időt a látogatóknak a tartalom elolvasására, mielőtt a felugró ablak megjelenne.

Sok vállalkozás sikereket ér el a kilépési szándékra előugró űrlapokkal is, ahol az űrlap akkor jelenik meg, amikor a látogató távozna az oldalról.

Egy másik hely, amely anélkül vonzza a figyelmet, hogy idegesítené a látogatókat, az ún. sidebox pop-up. A felugró ablak így nem fed le fontos tartalmat, és a megszakítás már nem is olyan zavaró.

A legfontosabb az, hogy egyensúlyba hozzuk a nagyszerű felhasználói élményt, miközben továbbra is a blogot és a webhelyet használjuk e-mail címek megszerzéséhez. Ha felugró ablakokat használsz, figyeld folyamatosan az elemzéseket. Fontos, hogy a felugró ablakok ne befolyásolják negatívan a webhelyen töltött időt, az oldalmegtekintéseket és a visszafordulási arányokat.

  1. Optimalizáld a landing oldalakat bevált módszerekkel

Minden közösségi média csatornának és kimenő marketing kezdeményezésnek (például reklámozásnak) vissza kell kapcsolódnia egy egyedi céloldalra, amelyet kifejezetten e-mail címek rögzítésére terveztek.

A közösségi média használata elengedhetetlen eszköz az online vállalkozás működtetéséhez – és az e-mail marketing is. Akkor miért ne használhatnánk ki mindkettő erejét egyszerre?

Közösségi webhelyek, például a LinkedIn, az Instagram vagy a Facebook esetében olyan linkeket kell elhelyezned, amelyek a követőket egy céloldalra terelik. Ne feledd, hogy valami olyan értéket kell kínálnod ezeken a felületeken is, amely motiválja az embereket a kattintásra. A játékok, ajándékok megrendezése, ingyenes letöltések vagy exkluzív termék kedvezmények felajánlása jó módszer a figyelem felkeltésére.

Amikor egy potenciális ügyfél rákattint az ajánlatra mutató linkre, rajtad múlik, hogy a landing oldal eléggé meggyőző-e ahhoz, hogy az érdeklődő megadja-e az összes olyan információt, amely a konverzióhoz szükséges.

🔥 Tipp: A MailerLite megkönnyíti az egyedi céloldalak megtervezését, vagy használhatod az előre elkészített sablonokat, így percek alatt elkészülhet egy vonzó landing oldal.

A jó landing oldal készítésének bevált módszerei

Ne kövesd el azt a hibát, hogy túl sok információt osztasz meg. A cél az, hogy a látogatónak ne kelljen azon gondolkodnia, hogy megadja-e az e-mail címét. Bár a tökéletes landing oldal megtervezésének nincs mindenki számára egyformán működő receptje, jó ha ezeket a szempontokat észben tartod:

  1. Erős címsor: A címsornak világosan le kell írnia az ajánlat legvonzóbb előnyét.
  2. Támogatási pontok: Egy rövid leírással emeld ki az előnyöket. Sokan felsorolási pontokkal segítik az olvasót a gyors beolvasásban, de egy egyszerű mondat is jól működik.
  3. Vonzó képek: Az emberek azonnal reagálnak a vizuális információkra. A gyönyörű képek növelhetik a konverziókat, amennyiben relevánsak az ajánlat szempontjából.
  4. Gyorsan kitölthető űrlap: Egyszerű: Minél kevesebbet kell tennie az embernek, annál magasabbak a konverziói. Csak az e-mail címet kérd el a legnagyobb siker érdekében.
  5. Jól látható feliratkozás gomb: Használj kontrasztos színt a feliratkozás gombhoz, hogy az szinte kiugorjon a szövegből.

Javaslom, hogy teszteld a landing oldalaidat, hogy megtudd, mi működik a legjobban a közönséged számára. Néha a videó működik, míg máskor a pontokba szedett lista válik be. Tudtad? A Mailerlite segítségével annyi landing oldalt hozhatsz létre, amennyit csak akarsz, így tesztelhetsz és kísérletezhetsz, amíg meg nem találod a tökéletes receptet.

  1. Feliratkozó űrlap elhelyezése a Facebook-on

Ha Facebook-követőid nem szerepelnek a hírlevél listádon, akkor hatalmas lehetőséget hagysz ki, hogy kapcsolatba lépj olyan emberekkel, akik már érdeklődnek irántad.

A MailerLite és a Facebook integrációja lehetővé teszi, hogy egyszerűen beágyazhasd a feliratkozó űrlapokat az oldalaidra, így közvetlenül a Facebookról szerezheted meg az e-mail címeket anélkül, hogy az embereknek valaha is el kellene hagyniuk a Facebook-ot..

  1. Gyűjts offline is feliratkozókat

Sokat beszéltünk már a feliratkozók online kereséséről, de mi a helyzet offline? Még mindig a fizikai világban élünk, és rengeteg lehetőség kínálkozik arra, hogy találkozzunk a potenciális hírlevél felirakozókkal és megkérjük őket, hogy regisztráljanak a hírlevelünkre.

Függetlenül attól, hogy telefonon értékesíthetsz, szakkiállításon veszel részt, vagy valaki bemegy hozzád a fizikai üzletedbe, minden találkozás alkalmat kínál a hírlevél lista összeállítására vagy bővítésére. De ne feledd, ekkor is szükséged van az engedélyükre! És ha offline módon gyűjtöd a feliratkozókat – például kézzel írt regisztrációs űrlapokkal -, akkor ellenőrizd, az esetleges elírási hibákat vagy érvénytelen címeket.

Bár az e-mail címek kézi gyűjtése a lista összeállításához rendben van, a MailerLite épített egy alkalmazást, amely még jobb megoldást kínál az offline előfizetők megszerzéséhez.

A MailerLite iPad alkalmazása megkönnyíti az e-mailek gyűjtését és az engedélyek megszerzését. Az e-mailek automatikusan összekapcsolódnak a Mailerlite-fiókkal, hogy a listaépítés valóban zökkenőmentes legyen.

Ennél is fontosabb, hogy így bizonyítékod van az opt-inről, ami a GDRP miatt kiemelt fontosságú..

  1. Hozz létre egy ajánlói programot

Miután boldog, elkötelezett előfizetőid vannak, ráveheted őket, hogy osszák meg az örömöt barátaikkal is! Az ajánló programok hitelessé teszik a hírleveled, és egyben nagyon személyes is. Ez egy plusz lehetőség, hogy folyamatosan növeld a listádat.

  1. Adj értéket csalikkal

A csali olyan tárgy vagy szolgáltatás, amelyet ingyen adsz – cserébe egy személy elérhetőségeiért. Ösztönzőként hat az emberekre, hogy megadják a személyes adatokat neked.

Legyen szó letölthető útmutatóról, ingyenes e-könyvről vagy exkluzív hozzáférésről egy podcasthoz vagy videóhoz, olyan értéket kell adnod, amiért megéri regisztrálni. 

  1. Használd ki a kvízek és felmérések népszerűségének erejét

Ossz meg egy online kvízt vagy felmérést – és aztán kérd meg a kitöltőket, hogy regisztráljanak az eredmények eléréséhez! Mire a kvíz végére érnek, elég kíváncsiak lesznek ahhoz, hogy megismerjék az eredményt. 

  1. Szervezz csak tagoknak szóló online eseményeket

A webes szemináriumok és az online konferenciák nagyszerű lehetőséget nyújtanak az e-mail címek gyűjtésére. Az esemény beállításakor tegyél fel egy regisztrációs űrlapot az oldalra a lista bővítéséhez.

Legyen a feliratkozóid listája naprakész

Egyszerűen fogalmazva: a minőségi e-mail lista tele van elkötelezett előfizetőkkel, akik szeretnének hallani rólad.

Amikor organikusan építed fel a listát, a feliratkozók mind potenciális ügyfelek és vásárlók, akik alig várják, hogy vásárolhassanak tőled.

Másrészt, ha az e-mail listád tele van olyan emberekkel, akiket nem érdekelsz, akkor az e-mailjeidhez nem tudnak kapcsolódni, vagy ami még rosszabb, spamként jelölik meg őket. Ez akkor történik, amikor e-mail listákat vásárolsz – ez illegális is, vagy tele van inaktívvá vált feliratkozókkal a listád.

Jegyezd meg! A lista  minősége fontosabb, mint e feliratkozók mennyisége.

Használd a Mailerlite Feliratkozó lista kezelés funkcióját, hogy a listád mindig naprakész legyen.

Tedd a feliratkozókat végtelenül boldoggá

Gratulálok, ha eljutottál idáig megtetted az első lépést a listád bővítésének érdekében.  Fontos, hogy ne csak új feliratkozók megszerzésére koncentrálj, ne feledkezz meg azokról az emberekről sem, akik már regisztráltak.

Tudta, hogy az e-mail listád évente körülbelül 22,5% -kal romlik?

Olyan keményen dolgoztál, hogy megszerezd azokat az e-mail címeket, ugye nem akarod elveszíteni őket? Bár normális, ha évente az e-mail listád egy százalékát elveszíted, számos dolgot megtehetsz a veszteség minimalizálása érdekében.

Igen, fontos, hogy feliratkozóid nagyszerű tartalommal és ajánlatokkal találkozzanak, de a MailerLite programmal ennél sokkal többet tehetsz a jól működő e-mail marketing fenntartása érdekében.

forrás: mailerlite.com

Ne maradj le a hasonló tartalmakról Te se: 

.

Tanuld meg Te is a

Mailerlite kezelését

Az ML Akadémia egy falatnyi méretű videókat tartalmazó rendszer, amely arra ösztönöz, hogy magabiztosan hozz létre egy automatizált értékesítési csatornát ajánlataidhoz gyorsan. A videók mindegyike rövid, lényegre törő, így gyorsan tudsz haladni. A vásárlást követően azonnal hozzáférhetsz 40+ olyan videóhoz, amelyek mindent tartalmaznak, amelyekről tudnod kell. MailerLite oktatás magyarul.

Elementor #356616

Add meg itt a címsor szövegét Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar...

bővebben
7 e-mail marketing mérőszám, amire érdemes odafigyelned

7 e-mail marketing mérőszám, amire érdemes odafigyelned

Amikor az e-mail marketing útján haladsz, nincs gyorsítósáv. Egy nyerő e-mail stratégia kialakítása időbe telik, és minden kampány egy tanulási tapasztalat. Élvezd tehát a vezetést, és ne felejtsd el megünnepelni az apró győzelmeket az út során.Bár igaz, hogy az...

bővebben