Az ügyfelek visszajelzései olyanok, mint az üzleti arany. Noha rengeteg van belőle, nem könnyű megszerezni – tudnod kell, hogy bányászd ki őket.

A felmérést tartalmazó e-mailek kiváló módja annak, hogy megtudd, mit gondolnak az ügyfelek a vállalkozásodról. Ahelyett, hogy felmérést tennél közzé a közösségi médiában vagy a webhelyeden, a felmérések e-mailben történő elküldése lehetővé teszi, hogy kérdéseidet olyan ügyfelek meghatározott csoportjainak küldhesd el, akik már kapcsolatban állnak veled, vásároltak tőled.

A cél az, hogy minél több ügyfél vegyen részt a felmérésben. Ebben a cikkben megosztom a kérdőíves e-mail létrehozásának lépéseit.

A végére megismered a bevált módszereket, és rendelkezésére álló eszközöket, amelyekkel megkéred az ügyfeleket, hogy töltsék ki kérdőívedet, és válaszokat kapj, amelyek elősegítik a vállalkozásodnak a fejlődését.

“Miért küldjek felmérést tartalmazó e-maileket?”

Az e-mail listádon szereplők úgy döntöttek, hogy kapcsolatba lépnek veled – kétségtelen, hogy értékes információkat kaphatsz tőlük a vállalkozásodat illetően. A megfelelő felmérési kérdések feltevésével ismereteket szerezhetsz a célközönségedről.

Kérdőívet tartalmazó e-maileket azért küldj, mert gyorsan beállíthatók, és ha megfelelő kérdéseket teszel fel, vállalkozásod profitál a valós válaszokból.

Térjünk át arra a öt lépésre, hogy a nulláról hogy készítünk el egy ilyen e-mailt.

1. lépés: Szűkítsd le, mit szeretnél megtudni

A felmérés összeállításakor a legnehezebb az, ha egy dologra összpontosíts. Annyi kérdést szeretnél feltenni, de a valóság az, hogy az előfizetőid csak egy kis időt hajlandók neked adni.

Az emberek elfoglaltak. Tiszteld az idejüket, és hajlandóbbak lesznek együttműködni veled.

Ahelyett, hogy felsorolnál egy csomó kérdést, gondolkodj különböző kategóriákban, és hozz létre külön felméréseket mindegyikhez. Például, ha ügyfél-elégedettségi felmérést végzel, akkor nem kell részletes kérdéseket feltenni termékeiddel kapcsolatban. Mentsd el ezeket a kérdéseket egy termék-visszajelzés felméréshez.

Az Insurify ügyesen létrehozott egy egész e-mailt egy kérdés köré. Rövid felmérést feldobhatod színekkel és grafikákkal. Ha szűkíted a felmérés kérdéskörét, képes leszel egy olyan e-mailt írni, amely megnyugtatja feliratkozóidat, hogy nem kérsz túl sok időt tőlük.

2. lépés: Célozd meg a szegmenseket a legjobb felmérési eredmény érdekében​

A szegmentálás előnye, hogy feliratkozóidat kisebb csoportokba sorolhatod az optimális célzás érdekében.

Ha minőségi válaszokat szeretnél kapni a felmérésre, akkor küldd el a felmérést azoknak a listán szereplő embereknek, akik valószínűleg válaszolnak a kérdéseidre.

A kisebb csoportokra bontással a következőket teheted:

– Ismertesd nagyon részletesen a feltett kérdéseket, amelyek jobb felmérési adatokat szolgáltatnak a döntések meghozatalához.
– Testreszabhatod e-mailt a megnyitás és a kattintási arányának javítása érdekében. Többen töltik ki a felmérést, ha az érdeklődésüket célozza meg.

A szegmentálás módja attól függ, hogy mit szeretnél megtudni a felmérésekből.

Például, ha szeretnéd tudni, hogy az ügyfelek miért vásárolnak bizonyos termékeket, ellenőrizd vásárlási előzményeiket. Ha kíváncsi vagy arra, hogy milyen típusú tartalom érdekli őket, adj hozzá linkeket bizonyos blogokhoz, és állíts be egy automatizálást a link elindításakor. Ugyanez vonatkozik arra is, hogy megtudjuk, milyen szolgáltatások érdekelnék az ügyfeleket.

Ha nem vagy biztos abban, hogy hol kezd el, akkor az üdvözlő e-mailben is megkezdheted az előfizetők szegmentálását.

3. lépés: Ha lehetséges, használj beágyazott felméréseket

Hagyományosan, az e-mailes felméréseknél megkérjük az embereket, hogy vegyenek részt egy felmérésben. Megadunk egy felmérési linket vagy gombot, és elnavigáljuk őket a felmérés linkjére. A probléma az, hogy egy kattintásra kell támaszkodni, mielőtt az olvasó meglátogatja a felmérést.

Mi lenne, ha a felmérést közvetlenül a hírlevélen belül végezné?

A beágyazott felmérési blokkok lehetővé teszik a felmérés elindítását közvetlenül a hírlevélből. A beágyazott felmérés elindul a böngészőben, így az előfizetők az összes felmérési kérdést egyetlen zökkenőmentes lépésben teljesíthetik.

Annak kiderítésére, hogy a beágyazott felmérés hatékonyabb-e, nem hivatalos kísérletet hajtottunk végre.

Két e-mailt készítettünk:

Az A e-mail lehetővé tette a felhasználók számára, hogy magában a hírlevélben válaszoljanak a felmérésre.
A B e-mailben volt egy CTA gomb, amely egy felmérés oldalára irányította az olvasókat.

A e-mail

B e-mail

Az eredmény? Az A e-mail nyert. Sokkal. 135% -kal több kattintást kapott, mint a B e-mail.

Bár mondhatod, hogy ez talán nem volt a statisztikailag legmegfelelőbb kísérlet, egyértelmű, hogy miért válaszol több ember a beágyazott e-mail felmérésre, nem pedig arra, hogy megvárja a weboldal betöltését.

E betekintés alapján úgy döntött a MailerLite csapata, hogy több felmérési e-mail blokkot épít, amelyek lehetővé teszik, hogy különböző típusú felméréseket hajts végre közvetlenül az e-mailből.

A kérdőíves e-mail sablonok szuperül működnek, és az élmény sokkal élvezetesebb, mintha egy teljesen más felmérési webhelyre küldenénk az embereket.

Hét e-mail kérdőív sablon közül választhatsz:

Bevezető: Magyarázd el és kérd meg őket a részvételre.
Elégedettség mérése: Nézd meg pl smiley-k segítségével, hogy mennyire elégedettek
Elégedettségi pontszám: Mérd meg előfizetői elégedettségét és hűségét számokkal
Feleletválasztós: Tegyél fel egy kérdést több válasszal.
Nyílt felmérés: Nyitott kérdések, beírható válaszokkal.
Tetszik / Nem tetszik: Az előfizetők egyetlen kattintással válaszolnak.
Befejezés: Fejezd be a felmérését köszönő üzenettel és a következő lépésekkel.

4. lépés: Írj világos és meggyőző e-mailt

Megérni valakit, hogy töltsön ki egy gyors felmérést, olyan, mint egy szívességet kérni egy baráttól. Kivéve, hogy a feliratkozóid nem a barátaid, ezért fontos, hogy egyértelműen tudasd velük, mennyire fontos a részvételük a számodra.

Íme néhány vezérelv, amelyet szem előtt tarthatsz a meghívó megírásakor:

– Tisztázd a felmérés célját szuper egyszerű nyelven. Mi a felmérés egyetlen célja?
– Magyarázd el, miért választottad őket a részvételre. VIP-ek? Konkrét terméket vásároltak?
– Mutasd meg nekik, hogy ez milyen előnyökkel jár nekik.
– Mondd meg nekik, mennyi időbe telik. Töltsd ki magad is a felmérést, hogy őszinte lehessél az időzítéssel kapcsolatban. Mondd el az olvasóknak, hogy rövid vagy hosszabb felmérés lesz-e.
– Köszönd nekik, és mutasd ki a háládat!

A felmérési e-mail megírásának túlzott elmagyarázása helyett példákat mutatok, remek példákon keresztül fel.

A Shopify ennek a felmérése az olvasóról szól. Kedvet csinálnak azzal, hogy, hogy minden résztvevőnek esélyt adnak egy 800 dolláros Apple-utalvány megnyerésére.

Az Airbnb megmutatja, mennyire érdekli őket a felhasználói élmény. Felmérési levelükben arra ösztönzik az olvasót, hogy hagyjon véleményt, egyszerűvé, leíróvá és személyessé téve azt.

5. lépés: Tedd különlegessé a felmérés e-mail tárgyait

Nagyon keményen dolgoztál a felmérés és az e-mail elkészítésén. Ne felejtsd el a remek tárgysort.

A tárgysorok gyakran az okok amiért megnyitunk egy e-mailt. Ha valami általános kérdést tesz fel, például „Ügyfélfelmérés”, akkor eleve kárhoztatva van. Mutasd meg címzettjeidnek a felmérés fontosságát egy olyan tárgysorral vezetve, amely megnehezíti az e-mail nem megnyitását.

Az alábbiakban további néhány bevált módszert mutatok:

1. Személyre szabás
Adj hozzá nevet vagy valami személyeset, ami felkelti a figyelmüket.

Példák:

Szükségünk van a visszajelzésedre, [Név]! Segítsen nekünk jobbá lenni
[Keresztnév], mit gondolsz az új [termékéről]?
[Keresztnév], elmondanád a véleményedet?
Szia Bálint, van 3 perced?
Egy kis segítség, Emma?
Nagyon szeretjük a meglátásaidat!

2. Összpontosíts a relevanciára
Világosan közölnöd kell valamit, ami az olvasó számára fontos.

Példák:

Benne vagy a Top 100 ügyfelünk között. Szeretnénk tudni, mit gondolsz
Köszönjük, hogy vásároltál nálunk! Íme egy link a visszajelzés megosztására
Szükségünk van rád – segíts nekünk e-mailjeink fejlesztésében
Anna, segíts nekünk eldönteni, merre induljunk 2021-ben!

3. Tegyél fel kérdést
Az emberek szeretnek válaszolni a kérdésekre. A kérdések résztvevőként vonják be az olvasót a beszélgetésbe.

Példák:

Szeretnél segíteni nekünk, hogy további szolgáltatásokat kínáljunk, olyat amit biztosan szeretni fogsz?
Tudnál válaszolni 3 kérdésre, amelyek segítenek cégünk megváltoztatásában?
Van néhány perced, hogy segíts?
Hogyan javulhat a [vállalkozásod neve]?
Van egy másodperced? Ossz meg néhány visszajelzést

4. Ösztönzők ajánlása
Növeli a válaszadás esélyeit, ha van valami érdekes benne az előfizetők számára.

Példák:

Kérjük, válaszolj, és küldünk neked egy ajándékkártyát
50% kedvezményt kapsz, ha elmondod nekünk, mit gondolsz
Segíts nekünk, segíts magadnak (esélyed van egy 10.000 Ft-os ajándékkártya elnyerésére!)
Tegyük jobbá a [vállalkozásod neve]-ot – Felmérési verseny
Emlékeztető: Nyerj egy 5000 Ft-os -ajándékutalványt, amikor megosztod gondolataidat!

Ne hagyd kiaz aranyat érő lehetőséget a fejlődésre

Az ügyfelek hasznos, célzott visszajelzése egyenértékű az üzleti arannyal.

Az e-mailes felmérések lehetővé teszik, hogy az ügyfelek számára betekintést nyerj, ami javítja vállalkozásodat. A több válasz több lehetőséget kínál a tanulásra és a fejlődésre.

Ne felejtsd el:

Ne komplikáld túl
Tiszteld az előfizető idejét
Tedd egyszerűvé
És légy hálás

forrás: mailerlite.com

Ne maradj le a hasonló tartalmakról Te se: 

.

Tanuld meg Te is a

Mailerlite kezelését

Az ML Akadémia egy falatnyi méretű videókat tartalmazó rendszer, amely arra ösztönöz, hogy magabiztosan hozz létre egy automatizált értékesítési csatornát ajánlataidhoz gyorsan. A videók mindegyike rövid, lényegre törő, így gyorsan tudsz haladni. A vásárlást követően azonnal hozzáférhetsz 40+ olyan videóhoz, amelyek mindent tartalmaznak, amelyekről tudnod kell. MailerLite oktatás magyarul.

Shopify és a MailerLite

Shopify és a MailerLite

 A Shopify egy népszerű platform, amely segít saját webáruház építésében. A Shopify világszerte híres, de íme néhány fontos ok, ami igazolja e szavak helytállóságát. Az online vásárlás ma már nem opcionálisan választható, hanem prioritássá vált, és a vásárlók nagyobb...

bővebben
A/B tesztelés az e-mail marketingben egyszerűen

A/B tesztelés az e-mail marketingben egyszerűen

A marketing a művészet és a tudomány keveréke. Tudtad, hogy az internet kora előtt a marketinget többnyire művészetnek tekintették. Láttad a Mad Men című filmet? Don Draper meditál a tengerparton, és valahogyan előáll egy elképesztő ötlettel, amely emberek millióit...

bővebben
MailerLite vagy Mailchimp

MailerLite vagy Mailchimp

A nagy összecsapás!Tagadhatatlan, hogy a Mailchimp szélesebb körben ismertebb, mint a MailerLite. De ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy jobb szolgáltatást nyújt. Ha ezt a cikket olvasod, akkor vagy kipróbáltad a Mailchimpet, és nem vagy teljesen elégedett vele, vagy...

bővebben