Az e-mail konverziós kirakós utolsó darabja az, hogy az olvasóknak meggyőző okot adj a kattintásra. Ha olvastad a blog eddigi cikkeit, akkor tudod, hogyan írj hatékony tárgysorokat és olyan tartalmat, amely egyértelműen közvetíti az üzenetedet. Már csak egy utolsó lépés van hátra ahhoz, hogy az e-mail mesterműved teljes legyen.

Szükséged van egy olyan cselekvésre felhívó gombra (CTA), amely működik!

Ebben a cikkben megosztok mindent, amit a CTA-król tudni kell – az elhelyezéstől kezdve a gombok szövegén át a designig. De először is beavatlak a sikeres e-mailes CTA titkába.

A működő CTA titka

A legjobb CTA-k többről szólnak, mint egy fényes gombról, fülbemászó szöveggel. A valóság az, hogy az e-mail minden eleme hozzájárul ahhoz, hogy a CTA működjön.

Egy sikeres CTA nem működik önállóan. Ehelyett a CTA-k inkább úgy működnek, mint egy lenyűgöző történet csúcspontja. 

Minden nagyszerű történet ugyanazt a formátumot követi. Először is, belekerülsz a történetbe, aztán megismered az előzményeket, amelyek végül a történet legfontosabb részéhez, a csúcsponthoz vezetnek. 

A történet vége attól függ, hogy mi történik a csúcsponton. Így működik az e-mail konverzió is.

Mi a CTA az e-mail marketingben?

A CTA ahogy feljebb is írtam, az email csúcspontja. Ez az a pont, ahol a történet elér egy fordulópontot, és az olvasó dönthet arról, hogyan folytatódik a történet további része. És akárcsak egy történet csúcspontja, a CTA sem működik, ha a történet többi része nem kelti fel az érdeklődést.

A történetet a tárgysorral, a tartalommal és a dizájnnal kell felépítenie. Mire az olvasó a CTA gombhoz ér, már felkészült és készen áll a kattintásra.

Amikor e-mailt írsz, gondold át, hogy a tárgysor, a tartalom és a CTA együttesen olyan összefüggő történetet alkotnak, amely cselekvésre készteti a potenciális ügyfeleket?

Hová tedd a cselekvésre felhívást?

Fontos megjegyezni, hogy rengeteg különböző típusú e-mail formátum és elrendezési lehetőség létezik, amelyek befolyásolják a CTA gombok elhelyezését.

Ha hírleveled több témát tartalmaz, amelyek különböző tartalmakhoz vezetnek, a másodlagos CTA-gombokat egyértelműen az egyes szakaszokhoz kell igazítani.

Az olyan e-mail kampányok esetében, amelyek egyetlen CTA-val rendelkeznek, az elhelyezésnek követnie kell a történet logikus előrehaladását. Az emberek jellemzően balról jobbra fentről olvasnak egy e-mailt, ezért érdemes a CTA gombokat a tartalom alján vagy jobb oldalán elhelyezni.

Ha a tartalom kellő érdeklődést kelt, a call-to-action gomb a megfelelő helyen fog várakozni, hogy több átkattintási arányt (CTR) ösztönözzön.

Győződj meg róla, hogy a hírlevélben szereplő CTA  olyan céloldalra mutat, amely kiegészíti az e-mail tartalmát és folytatja a történetet, hogy egységes élményt biztosítson.

Végül pedig ne feltételezzed, hogy az olvasó csak a CTA gombra kattint. A kíváncsi emberek gyakran megpróbálnak az e-mail különböző elemeire, például a logóra, a címsorokra és a képekre kattintani. Fontold meg, hogy ugyanazt a linket hozzáadod ezekhez az elemekhez, ha úgy gondolod, hogy ez is segít az olvasónak.

Hogyan írjunk call-to-action szöveget

Bővebben

Tudjon meg többet

Kattintson ide

Elküldés

Letöltés

Regisztráljon

Vásároljon most

Mindenki látta már milliószor ezeket a CTA szavakat. Ezeket a szavakat nem csak az e-mail marketingesek használják túlságosan, és ezért előfordul, hogy bosszantják az olvasót, mert arra kérik, hogy dolgozzon!

Ha túl általános szöveget használsz, elszalasztod a lehetőséget, hogy több kattintást érj el.

Az emberek már tudják, hogy azt akarod, hogy rákattintsanak valamire. A trükk az, hogy az előnyök kiemelésével, az elvárások megfogalmazásával és a személyessé tételével tudassuk velük, hogy mit kapnak érte. Fejezd be a történetet egy kielégítő befejezéssel!

Tehát milyen CTA szavakat érdemes használni? Íme három módszer, hogyan írd meg a CTA gombok szövegét okos szövegírással:

1. Beszélj közvetlenül a feliratkozóhoz

Az e-mail személyes. Próbálj meg úgy beszélni közvetlenül a feliratkozóhoz, mintha egy baráthoz vagy kollégához szólnál. Az Unbounce egy nemrégiben készült tanulmánya kimutatta, hogy az egyes szám első személyű névmás használata a gombszövegben 90%-kal több kattintást eredményezett.

A MyGiftCardSupply például második személyű névmást használ a “Snagg Your 10% Off” (Csípd el a 10%-os kedvezményt). Mi lett volna, ha helyette egyszerűen a “Get 10% Off” szót használják?

Ez az apró szavankénti változtatás óriási különbséget jelenthet. Olvasóként úgy érzed, hogy ez a kedvezmény csak neked szól.

Emellett a fenti példában az értékjavaslat is egyértelműen szerepel a gomb szövegében, 10%-os kedvezmény. Nem akármilyen kedvezmény, hanem egy jelentős kedvezmény. Tehát kísértésbe esel, hogy rákattints, és élvezd ezt az előnyt. Akkor is cselekednél, ha egyszerűen azt írja, hogy “Szerezd be a kedvezményt”?

2. Ne használj túl erőszakos igéket

Nem minden akciószó működik. Néhány ige kellemetlen helyzetbe hozza az olvasót, vagy akár stresszeli is őket. Ezek közé a szavak közé tartoznak az olyan igék, mint a küldd el, add meg és töltsd el. Személyesen is így beszélsz az emberekkel?

Ehelyett próbálkozz olyan szavakkal, amelyekből az olvasó tudja, hogy kap valamit cserébe. Az olyan igék, mint a kérd vagy próbáld ki  azt üzenik az olvasónak, hogy valami előny vár rá. A legjobb eredmény elérése érdekében kombináld ezeket az akciószavakat egy tényleges előnnyel, hogy megpecsételd az üzletet.

A Twittert nem kell bemutatni. Üdvözlő e-mailjük a friss hírek és tweetek gördülékeny környezetét mutatja. A “Kezdjünk bele” CTA-juk itt jól működik, mert egy hívogató akcióigét használnak valami kézzelfoghatóval együtt az olvasó számára: hogy tájékozott maradjon a mostani eseményekkel kapcsolatban.

3. Sürgősség megteremtése

Ha korlátozott számú ajánlatod van, vagy az e-mailed időérzékeny, használd ki ezt az előnyödre egy hatékony CTA-val, amely növeli a sürgősség érzetét. Az emberek utálnak lemaradni, különösen a korlátozott e-kereskedelmi ajánlatok esetében! Használj olyan gombszöveget, amely tudatja az olvasóval, hogy most kell cselekednie, hogy élvezhesse az előnyöket.

Bár könnyű hozzáadni a “most” szót a gombszöveg végére, inkább kísérletezz olyan kifejezésekkel, amelyek növelik a tétet. Például: “Tapasztald meg még barátaid előtt” vagy “Az ajánlat 18:00-kor ér véget”.

A CamelCamelCamel, az Amazon árkövetője egy különösen nagy CTA-gombot használ, hogy arra buzdítson, hogy “vásárolj most és spórolj”, mielőtt az akció lejár. A gombot ismerős stílusban tervezték, ami magas CTR-t ösztönöz az Amazon termékoldalára.

Ha szeretnél valami mást kipróbálni, a MailerLite rendelkezik egy visszaszámláló időzítővel, amelyet beilleszthetsz az e-mailbe, hogy fokozd a sürgősséget. Egyszerűen húzd be a visszaszámláló blokkot a hírlevelébe, és állítsd be a dátumot és az időt. A visszaszámlálás ideje ezután automatikusan beállítódik a feladó időzónája alapján.

A CTA gombok legjobb e-mailes gyakorlatai

A legjobb módja a több kattintás elérésének, ha tartalmaz egy call-to-action gombot. Ez nyilvánvalónak hangzik, de néhányan mégis inkább linkeket vagy képeket használnak e-mail CTA gombként.

A gombok 100%-ban egyértelművé teszik, hogy azt szeretnéd, ha az olvasó kattintana.

Figyelembe kell venni az érintőképernyős mobileszközöket is. A gombokat sokkal könnyebb megtalálni és rákattintani, ha valaki kisebb készüléket használ.

A MailerLite gombok széles tárházát kínálja. Neked csak annyi a dolgod, hogy testre szabod őket az adott e-mailhez. Íme, hogyan teheted kiemelkedővé a CTA gombot:

1. Használj kontrasztos színeket a CTA gombhoz

Vess egy pillantást az e-mail dizájnjára, és válassz olyan gombszínt, amely elüt tőle. Győződj meg róla, hogy a gomb színe kiemelkedik anélkül, hogy ütközne a háttér és a szöveg színeivel. A cél az, hogy az összhatás egységes legyen, ugyanakkor a CTA gomb legyen a legfeltűnőbb szín a képernyőn.

2. Tedd interaktívvá a CTA gombot

Árnyékolással azt az illúziót keltheted, hogy a gomb egy másik síkon él. Vagy elérheted, hogy a gomb színe és mélysége megváltozzon, amikor az egér fölé mozog.

3. A kevesebb több elve az e-mail CTA-nál is működik

Ha túl sok a rendetlenség az e-mailben, a CTA-t nehéz lesz megtalálni, függetlenül attól, hogy milyen fényes vagy nagy. Gondolj a negatív térre az e-mailben. Győződj meg róla, hogy a gomb körül elegendő fehér tér van, hogy elkerüld a vizuális zajt.

4. Próbálj meg irányjelzéseket hozzáadni a CTA gombhoz

Sokan sikert arattak azzal, hogy a gombjaikra mutató nyilakat tesznek a levélbe. Ez ugyan jó módja annak, hogy az olvasókat a gombra irányítsa, de lehet, hogy elvonja a figyelmet a tartalomról. Egy másik, finomabb technika a CTA-ra mutató képek használata. 

5. Legyen elég nagy a CTA gomb

Oké, ez nem azt jelenti, hogy a CTA gombodat óriásira növeld. Nem akarod, hogy ellenszenves legyen, ugyanakkor elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy gyorsan megtalálják.

Használd az ítélőképességedet, és végezz szemrevételezést. Megtalálod könnyen a gombot?

Ez az öt tipp a tervezéshez nyújt útmutatást. Mindaddig, amíg a CTA könnyen megtalálható és könnyen olvasható, az embereknek lehetőségük lesz kattintani.

Teszteld tovább a CTA-t!

Az e-mail marketing kampányok előnye, hogy mindig tesztelhetsz. A különböző gombok és szöveges opciók tesztelése megadja a kísérletezés és a kreativitás szabadságát.

És ne feledd, a CTA csak egy része a történetnek. Próbáld ki az e-mail más elemeit, például a képeket vagy a címeket is, hogy lásd, mi befolyásolja-e a kattintásokat. Az A/B teszteléssel kapcsolatos tudnivalókkal egy másik útmutatóban foglalkozok.

CTA legjobb gyakorlatok ellenőrzőlista

Mint láthattad, a CTA gomb elhelyezése, megírása és kialakítása dönt arról, hogy az olvasóid tovább kattintanak-e a céloldaladra, vagy közömbösek lesznek iránta.

Az fenti hírlevél-példákban szereplő CTA-gombok azért működnek, mert az e-mail minden eleme cselekvésre ösztönzi a feliratkozót.

Íme egy ellenőrző lista, amely emlékeztet arra, hogyan kell olyan CTA-t létrehozni, amely konvertál.

6 lépéses CTA ellenőrző lista

  1. Fogalmazd meg az e-mailt úgy, mint egy történetet, amely az olvasót egy csúcsponthoz és egy CTA-hoz vezeti.
  2. Építsd fel a történetet a tárgysor, a tartalom és a design segítségével.
  3. Helyezz CTA gombokat a tartalomba vagy az e-mail végére.
  4. Írj olyan CTA gombszöveget, amely a feliratkozót megszólítja, megközelíthető akciószavakat használ, vagy sürgősséget teremt.
  5. Emeld ki a CTA gombot kontrasztos színekkel, interaktivitással, fehér térrel, irányjelzőkkel vagy mérettel.
  6. Teszteld az e-maileket és a CTA-gombokat, hogy megtaláld a legjobban működő kombinációt.

forrás: mailerlite.com

Ne maradj le a hasonló tartalmakról Te se: 

.

Tanuld meg Te is a

Mailerlite kezelését

Az ML Akadémia egy falatnyi méretű videókat tartalmazó rendszer, amely arra ösztönöz, hogy magabiztosan hozz létre egy automatizált értékesítési csatornát ajánlataidhoz gyorsan. A videók mindegyike rövid, lényegre törő, így gyorsan tudsz haladni. A vásárlást követően azonnal hozzáférhetsz 40+ olyan videóhoz, amelyek mindent tartalmaznak, amelyekről tudnod kell. MailerLite oktatás magyarul.

Shopify és a MailerLite

Shopify és a MailerLite

 A Shopify egy népszerű platform, amely segít saját webáruház építésében. A Shopify világszerte híres, de íme néhány fontos ok, ami igazolja e szavak helytállóságát. Az online vásárlás ma már nem opcionálisan választható, hanem prioritássá vált, és a vásárlók nagyobb...

bővebben
A/B tesztelés az e-mail marketingben egyszerűen

A/B tesztelés az e-mail marketingben egyszerűen

A marketing a művészet és a tudomány keveréke. Tudtad, hogy az internet kora előtt a marketinget többnyire művészetnek tekintették. Láttad a Mad Men című filmet? Don Draper meditál a tengerparton, és valahogyan előáll egy elképesztő ötlettel, amely emberek millióit...

bővebben
MailerLite vagy Mailchimp

MailerLite vagy Mailchimp

A nagy összecsapás!Tagadhatatlan, hogy a Mailchimp szélesebb körben ismertebb, mint a MailerLite. De ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy jobb szolgáltatást nyújt. Ha ezt a cikket olvasod, akkor vagy kipróbáltad a Mailchimpet, és nem vagy teljesen elégedett vele, vagy...

bővebben