Az e-mail konverziós kirakós utolsó darabja az, hogy az olvasóknak meggyőző okot adj a kattintásra. Ha olvastad a blog eddigi cikkeit, akkor tudod, hogyan írj hatékony tárgysorokat és olyan tartalmat, amely egyértelműen közvetíti az üzenetedet. Már csak egy utolsó lépés van hátra ahhoz, hogy az e-mail mesterműved teljes legyen.

Szükséged van egy olyan cselekvésre felhívó gombra (CTA), amely működik!

Ebben a cikkben megosztok mindent, amit a CTA-król tudni kell – az elhelyezéstől kezdve a gombok szövegén át a designig. De először is beavatlak a sikeres e-mailes CTA titkába.

A működő CTA titka

A legjobb CTA-k többről szólnak, mint egy fényes gombról, fülbemászó szöveggel. A valóság az, hogy az e-mail minden eleme hozzájárul ahhoz, hogy a CTA működjön.

Egy sikeres CTA nem működik önállóan. Ehelyett a CTA-k inkább úgy működnek, mint egy lenyűgöző történet csúcspontja. 

Minden nagyszerű történet ugyanazt a formátumot követi. Először is, belekerülsz a történetbe, aztán megismered az előzményeket, amelyek végül a történet legfontosabb részéhez, a csúcsponthoz vezetnek. 

A történet vége attól függ, hogy mi történik a csúcsponton. Így működik az e-mail konverzió is.

Mi a CTA az e-mail marketingben?

A CTA ahogy feljebb is írtam, az email csúcspontja. Ez az a pont, ahol a történet elér egy fordulópontot, és az olvasó dönthet arról, hogyan folytatódik a történet további része. És akárcsak egy történet csúcspontja, a CTA sem működik, ha a történet többi része nem kelti fel az érdeklődést.

A történetet a tárgysorral, a tartalommal és a dizájnnal kell felépítenie. Mire az olvasó a CTA gombhoz ér, már felkészült és készen áll a kattintásra.

Amikor e-mailt írsz, gondold át, hogy a tárgysor, a tartalom és a CTA együttesen olyan összefüggő történetet alkotnak, amely cselekvésre készteti a potenciális ügyfeleket?

Hová tedd a cselekvésre felhívást?

Fontos megjegyezni, hogy rengeteg különböző típusú e-mail formátum és elrendezési lehetőség létezik, amelyek befolyásolják a CTA gombok elhelyezését.

Ha hírleveled több témát tartalmaz, amelyek különböző tartalmakhoz vezetnek, a másodlagos CTA-gombokat egyértelműen az egyes szakaszokhoz kell igazítani.

Az olyan e-mail kampányok esetében, amelyek egyetlen CTA-val rendelkeznek, az elhelyezésnek követnie kell a történet logikus előrehaladását. Az emberek jellemzően balról jobbra fentről olvasnak egy e-mailt, ezért érdemes a CTA gombokat a tartalom alján vagy jobb oldalán elhelyezni.

Ha a tartalom kellő érdeklődést kelt, a call-to-action gomb a megfelelő helyen fog várakozni, hogy több átkattintási arányt (CTR) ösztönözzön.

Győződj meg róla, hogy a hírlevélben szereplő CTA  olyan céloldalra mutat, amely kiegészíti az e-mail tartalmát és folytatja a történetet, hogy egységes élményt biztosítson.

Végül pedig ne feltételezzed, hogy az olvasó csak a CTA gombra kattint. A kíváncsi emberek gyakran megpróbálnak az e-mail különböző elemeire, például a logóra, a címsorokra és a képekre kattintani. Fontold meg, hogy ugyanazt a linket hozzáadod ezekhez az elemekhez, ha úgy gondolod, hogy ez is segít az olvasónak.

Hogyan írjunk call-to-action szöveget

Bővebben

Tudjon meg többet

Kattintson ide

Elküldés

Letöltés

Regisztráljon

Vásároljon most

Mindenki látta már milliószor ezeket a CTA szavakat. Ezeket a szavakat nem csak az e-mail marketingesek használják túlságosan, és ezért előfordul, hogy bosszantják az olvasót, mert arra kérik, hogy dolgozzon!

Ha túl általános szöveget használsz, elszalasztod a lehetőséget, hogy több kattintást érj el.

Az emberek már tudják, hogy azt akarod, hogy rákattintsanak valamire. A trükk az, hogy az előnyök kiemelésével, az elvárások megfogalmazásával és a személyessé tételével tudassuk velük, hogy mit kapnak érte. Fejezd be a történetet egy kielégítő befejezéssel!

Tehát milyen CTA szavakat érdemes használni? Íme három módszer, hogyan írd meg a CTA gombok szövegét okos szövegírással:

1. Beszélj közvetlenül a feliratkozóhoz

Az e-mail személyes. Próbálj meg úgy beszélni közvetlenül a feliratkozóhoz, mintha egy baráthoz vagy kollégához szólnál. Az Unbounce egy nemrégiben készült tanulmánya kimutatta, hogy az egyes szám első személyű névmás használata a gombszövegben 90%-kal több kattintást eredményezett.

A MyGiftCardSupply például második személyű névmást használ a “Snagg Your 10% Off” (Csípd el a 10%-os kedvezményt). Mi lett volna, ha helyette egyszerűen a “Get 10% Off” szót használják?

Ez az apró szavankénti változtatás óriási különbséget jelenthet. Olvasóként úgy érzed, hogy ez a kedvezmény csak neked szól.

Emellett a fenti példában az értékjavaslat is egyértelműen szerepel a gomb szövegében, 10%-os kedvezmény. Nem akármilyen kedvezmény, hanem egy jelentős kedvezmény. Tehát kísértésbe esel, hogy rákattints, és élvezd ezt az előnyt. Akkor is cselekednél, ha egyszerűen azt írja, hogy “Szerezd be a kedvezményt”?

2. Ne használj túl erőszakos igéket

Nem minden akciószó működik. Néhány ige kellemetlen helyzetbe hozza az olvasót, vagy akár stresszeli is őket. Ezek közé a szavak közé tartoznak az olyan igék, mint a küldd el, add meg és töltsd el. Személyesen is így beszélsz az emberekkel?

Ehelyett próbálkozz olyan szavakkal, amelyekből az olvasó tudja, hogy kap valamit cserébe. Az olyan igék, mint a kérd vagy próbáld ki  azt üzenik az olvasónak, hogy valami előny vár rá. A legjobb eredmény elérése érdekében kombináld ezeket az akciószavakat egy tényleges előnnyel, hogy megpecsételd az üzletet.

A Twittert nem kell bemutatni. Üdvözlő e-mailjük a friss hírek és tweetek gördülékeny környezetét mutatja. A “Kezdjünk bele” CTA-juk itt jól működik, mert egy hívogató akcióigét használnak valami kézzelfoghatóval együtt az olvasó számára: hogy tájékozott maradjon a mostani eseményekkel kapcsolatban.

3. Sürgősség megteremtése

Ha korlátozott számú ajánlatod van, vagy az e-mailed időérzékeny, használd ki ezt az előnyödre egy hatékony CTA-val, amely növeli a sürgősség érzetét. Az emberek utálnak lemaradni, különösen a korlátozott e-kereskedelmi ajánlatok esetében! Használj olyan gombszöveget, amely tudatja az olvasóval, hogy most kell cselekednie, hogy élvezhesse az előnyöket.

Bár könnyű hozzáadni a “most” szót a gombszöveg végére, inkább kísérletezz olyan kifejezésekkel, amelyek növelik a tétet. Például: “Tapasztald meg még barátaid előtt” vagy “Az ajánlat 18:00-kor ér véget”.

A CamelCamelCamel, az Amazon árkövetője egy különösen nagy CTA-gombot használ, hogy arra buzdítson, hogy “vásárolj most és spórolj”, mielőtt az akció lejár. A gombot ismerős stílusban tervezték, ami magas CTR-t ösztönöz az Amazon termékoldalára.

Ha szeretnél valami mást kipróbálni, a MailerLite rendelkezik egy visszaszámláló időzítővel, amelyet beilleszthetsz az e-mailbe, hogy fokozd a sürgősséget. Egyszerűen húzd be a visszaszámláló blokkot a hírlevelébe, és állítsd be a dátumot és az időt. A visszaszámlálás ideje ezután automatikusan beállítódik a feladó időzónája alapján.

A CTA gombok legjobb e-mailes gyakorlatai

A legjobb módja a több kattintás elérésének, ha tartalmaz egy call-to-action gombot. Ez nyilvánvalónak hangzik, de néhányan mégis inkább linkeket vagy képeket használnak e-mail CTA gombként.

A gombok 100%-ban egyértelművé teszik, hogy azt szeretnéd, ha az olvasó kattintana.

Figyelembe kell venni az érintőképernyős mobileszközöket is. A gombokat sokkal könnyebb megtalálni és rákattintani, ha valaki kisebb készüléket használ.

A MailerLite gombok széles tárházát kínálja. Neked csak annyi a dolgod, hogy testre szabod őket az adott e-mailhez. Íme, hogyan teheted kiemelkedővé a CTA gombot:

1. Használj kontrasztos színeket a CTA gombhoz

Vess egy pillantást az e-mail dizájnjára, és válassz olyan gombszínt, amely elüt tőle. Győződj meg róla, hogy a gomb színe kiemelkedik anélkül, hogy ütközne a háttér és a szöveg színeivel. A cél az, hogy az összhatás egységes legyen, ugyanakkor a CTA gomb legyen a legfeltűnőbb szín a képernyőn.

2. Tedd interaktívvá a CTA gombot

Árnyékolással azt az illúziót keltheted, hogy a gomb egy másik síkon él. Vagy elérheted, hogy a gomb színe és mélysége megváltozzon, amikor az egér fölé mozog.

3. A kevesebb több elve az e-mail CTA-nál is működik

Ha túl sok a rendetlenség az e-mailben, a CTA-t nehéz lesz megtalálni, függetlenül attól, hogy milyen fényes vagy nagy. Gondolj a negatív térre az e-mailben. Győződj meg róla, hogy a gomb körül elegendő fehér tér van, hogy elkerüld a vizuális zajt.

4. Próbálj meg irányjelzéseket hozzáadni a CTA gombhoz

Sokan sikert arattak azzal, hogy a gombjaikra mutató nyilakat tesznek a levélbe. Ez ugyan jó módja annak, hogy az olvasókat a gombra irányítsa, de lehet, hogy elvonja a figyelmet a tartalomról. Egy másik, finomabb technika a CTA-ra mutató képek használata. 

5. Legyen elég nagy a CTA gomb

Oké, ez nem azt jelenti, hogy a CTA gombodat óriásira növeld. Nem akarod, hogy ellenszenves legyen, ugyanakkor elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy gyorsan megtalálják.

Használd az ítélőképességedet, és végezz szemrevételezést. Megtalálod könnyen a gombot?

Ez az öt tipp a tervezéshez nyújt útmutatást. Mindaddig, amíg a CTA könnyen megtalálható és könnyen olvasható, az embereknek lehetőségük lesz kattintani.

Teszteld tovább a CTA-t!

Az e-mail marketing kampányok előnye, hogy mindig tesztelhetsz. A különböző gombok és szöveges opciók tesztelése megadja a kísérletezés és a kreativitás szabadságát.

És ne feledd, a CTA csak egy része a történetnek. Próbáld ki az e-mail más elemeit, például a képeket vagy a címeket is, hogy lásd, mi befolyásolja-e a kattintásokat. Az A/B teszteléssel kapcsolatos tudnivalókkal egy másik útmutatóban foglalkozok.

CTA legjobb gyakorlatok ellenőrzőlista

Mint láthattad, a CTA gomb elhelyezése, megírása és kialakítása dönt arról, hogy az olvasóid tovább kattintanak-e a céloldaladra, vagy közömbösek lesznek iránta.

Az fenti hírlevél-példákban szereplő CTA-gombok azért működnek, mert az e-mail minden eleme cselekvésre ösztönzi a feliratkozót.

Íme egy ellenőrző lista, amely emlékeztet arra, hogyan kell olyan CTA-t létrehozni, amely konvertál.

6 lépéses CTA ellenőrző lista

  1. Fogalmazd meg az e-mailt úgy, mint egy történetet, amely az olvasót egy csúcsponthoz és egy CTA-hoz vezeti.
  2. Építsd fel a történetet a tárgysor, a tartalom és a design segítségével.
  3. Helyezz CTA gombokat a tartalomba vagy az e-mail végére.
  4. Írj olyan CTA gombszöveget, amely a feliratkozót megszólítja, megközelíthető akciószavakat használ, vagy sürgősséget teremt.
  5. Emeld ki a CTA gombot kontrasztos színekkel, interaktivitással, fehér térrel, irányjelzőkkel vagy mérettel.
  6. Teszteld az e-maileket és a CTA-gombokat, hogy megtaláld a legjobban működő kombinációt.

forrás: mailerlite.com

Ne maradj le a hasonló tartalmakról Te se: 

.

Tanuld meg Te is a

Mailerlite kezelését

Az ML Akadémia egy falatnyi méretű videókat tartalmazó rendszer, amely arra ösztönöz, hogy magabiztosan hozz létre egy automatizált értékesítési csatornát ajánlataidhoz gyorsan. A videók mindegyike rövid, lényegre törő, így gyorsan tudsz haladni. A vásárlást követően azonnal hozzáférhetsz 40+ olyan videóhoz, amelyek mindent tartalmaznak, amelyekről tudnod kell. MailerLite oktatás magyarul.

Elementor #356616

Add meg itt a címsor szövegét Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar...

bővebben
7 e-mail marketing mérőszám, amire érdemes odafigyelned

7 e-mail marketing mérőszám, amire érdemes odafigyelned

Amikor az e-mail marketing útján haladsz, nincs gyorsítósáv. Egy nyerő e-mail stratégia kialakítása időbe telik, és minden kampány egy tanulási tapasztalat. Élvezd tehát a vezetést, és ne felejtsd el megünnepelni az apró győzelmeket az út során.Bár igaz, hogy az...

bővebben