Az egyetlen dolog, ami a jól megírt e-mail és a feliratkozóid között áll, az egy remek tárgysor. Megosztom veled a hatékony tárgysorok megírására vonatkozó alapelveket, és olyan tippeket adok, amikkel javíthatod a megnyitási arányokat.

Sok időt töltöttél a tökéletes e-mail elkészítésével. Izgatottan várod, hogy megoszd azt az összes feliratkozóddal. Ám van még egy utolsó lépés, ami eldöntheti a kampányod sikerességét – egy figyelemfelkeltő e-mail tárgysor megírása a magasabb megnyitási arányok érdekében.

A tárgysor és az előfejléc szövege több száz másik e-maillel versenyzik a feliratkozód postaládájában. Ha a te e-mailed valamivel (például egy fantasztikus tárgysorral) kitűnik a többi közül, sikered lesz!

Ne hagyd, hogy egy rosszul megírt tárgysor tönkretegye a kampányt, még mielőtt az elkezdődne.

Három vezérelvet határozhatunk meg, amik segítenek a legjobb e-mail tárgysorok megírásában: 

1. Legyen személyre szabott.

2. Legyen releváns.

3. Tesztelj az optimalizálás érdekében.

Ebben az útmutatóban megmutatom a bevált gyakorlatot és megosztok néhány nagyszerű e-mail tárgysor példát.

Hogyan lehet személyre szabni az e-mail tárgysorokat?

Az e-mail marketing a marketingkommunikáció egyik legszemélyesebb formája. Mivel célzottan küldheted az e-maileket, könnyen személyre szabhatod a tárgysorod és az üzenetedet és ez javítja a konverziót. 

Íme néhány módszer, amivel személyre szabhatod a tárgysorokat, ezzel pedig erősebb kapcsolatot alakíthatsz ki az olvasóiddal:

1. Illeszd be a feliratkozó nevét az e-mail tárgysorába.

Amikor az olvasó meglátja a nevét a tárgysorban, hirtelen valami megváltozik – nagyobb eséllyel nyitja meg a névre szóló e-mailt. A személyre szabás ezen szintje könnyen megvalósítható és minden MailerLite felhasználó számára elérhető.

2. Hivatkozz az olvasó tartózkodási helyére.

Az emberek kötődnek a szülővárosukhoz. Ha a tárgysorba helyspecifikus kifejezést teszel, olvasóid kíváncsiak lesznek arra, hogy mi történik a környékükön.

3. Emeld ki az olvasó érdeklődési körét.

Ha már gyűjtöttél adatokat a feliratkozóidról, találj módot arra, hogy az érdeklődési körükön keresztül kapcsolódj hozzájuk. Például szegmentálhatod a feliratkozókat a kedvenc sportcsapataik alapján. 

Ha a tárgysorban valami fontosat mondasz a feliratkozóidnak, nagyobb valószínűséggel nyitják meg az e-mailt.

Megjegyzés: A személyre szabás nagyszerű eredményeket hozhat, de vigyázni kell, hogy NE használd minden egyes alkalommal, amikor e-mailt küldesz. A “kevesebb néha több” mondás erre is igaz.

Feladó címének személyre szabása

Lehet a tiéd a világ legszemélyesebb tárgysora, de ha az e-mailt egy idegen e-mail címről küldöd, az e-mailed sajnos a kukában fog landolni, vagy ami még rosszabb – spamként lesz megjelölve.

Az első két dolog, amit az emberek megnéznek a bejövő levelek között: a tárgysor és a feladó neve. Használj olyan nevet, amit a feliratkozód ismer. Ha lehetséges, egy valódi személy küldje az e-mailt. 

Ha egy e-mailt egy ismerős feladótól küldünk, a megnyitási arány akár 28%-kal is megnő. A végtelen spamek és e-mail botok világában a feladó címének személyre szabása kitűnik a postaládák zűrzavarából. 

Hogyan tegyük relevánssá az e-mail tárgysorokat

Néha a személyre szabás nem a megfelelő megközelítés. Ha így van, akkor más módszerrel kell próbálkoznod és olyan e-mail tárgysorokat kell írnod, amik relevánsak a célközönséged számára.

Világosan közölnöd kell valamit, amire az olvasónak vagy valóban szüksége van, vagy amit szeretne. Ahhoz, hogy valóban releváns legyen, konkrétnak és leíró jellegűnek kell lennie a szövegnek.

Ne ess kísértésbe, hogy kattintásvadász szövegeket használj a magas megnyitási arány érdekében.

Ez nem csak az olvasókat téríti el, de azt is jelzi, hogy a tartalmad nem elég releváns ahhoz, hogy egyszerűen elmagyarázhasd nekik.

Melyik főcím a leíróbb?

  1. 1. Ez garantáltan növeli a megnyitási arányt még ma
  2. 2. 25 bevált ötlet, amivel 5%-kal növelheted a megnyitási arányt

Az 1-es számú tárgysor nem leíró jellegű, és egy olyan állítást tesz, ami sokat ígér, de semmi sem támasztja alá. A 2. tárgysor viszont pontosan tudatja az olvasóval, hogy mire számíthat az e-mailben.

Az embereknek több tucat e-mailt kell szűrniük naponta, ezért fontos, hogy gyorsan a lényegre térj.

A legjobb tárgysorok ígéretet tesznek, majd teljesítik is azt. Természetesen a tartalomnak is teljesítenie kell az ígéretet, különben a visszalépési arány az egekbe szökik.

Mi számít relevánsnak az e-mail marketingben?

A releváns e-mail marketing azt jelenti, hogy a megfelelő üzeneteket küldjük a megfelelő embereknek. Ezért fontos, hogy a tartalmat az olvasó érdeklődési köréhez és igényeihez igazítsd.

Ahelyett, hogy a teljes e-mail listádnak ugyanazt e-mailt küldenéd, növelheted a relevanciát úgy, hogy kisebb csoportokra bontod a feliratkozókat. Ha a lista kisebb részeinek küldesz e-maileket, akkor az adott csoport érdeklődési körére vagy igényeire alapozva még specifikusabbá teheted az üzeneteket.

A relevanciát növelheted automatizálási folyamatok alkalmazásával is, amik az emberek viselkedése alapján küldenek e-maileket. Például, ha egy felhasználó elolvassa a blogot, automatikusan küldhetsz neki egy e-mailt a bloghoz kapcsolódó további tartalmakkal. Ennél relevánsabbat el sem lehet képzelni!

7 tipp a működő e-mail tárgysorok megírásához

1. Ügyelj a mobil-kijelzőre

A feliratkozók több mint fele mobileszközökön nézi meg az e-maileket. A tárgysor paraméterei mobilon változnak. Az iPhone például 35 karakter után levágja a tárgysorokat, de 140 karakteres előfejlécet ad. Tartsd a tárgysorokat 40 karakter alatt, hogy minden eszközön olvasható legyen.

2. Tegyél fel kérdést

Az emberek szeretnek kérdésekre válaszolni. A kérdések az olvasót résztvevőként vonják be a beszélgetésbe. Próbálkozz olyan tárgysorokkal, amik kérdést tesznek fel, hogy felkeltsék a kíváncsiságot. A megnyitási arányok valószínűleg megnőnek, mivel az emberek kíváncsiak a válaszokra.

3. Használj számokat és listákat

Valamiért az emberek szeretnek számokat és listákat tartalmazó e-mailekre kattintani. Talán azért, mert az elvárásaik egyértelműen meghatározottak, vagy mert az agyuk könnyebben feldolgozza őket. Bármi legyen is az ok, a számok és a listák bizonyítottan működnek. A 2020-as MalierLite adatok azt mutatják, hogy a számokat tartalmazó e-mail tárgysorok 24,97%-os megnyitási arányt generálnak, szemben a számok nélküli 23,34%-kal.

4. Kerüld a spam kinézetet

Ne használj túlságosan “eladósnak” tűnő kifejezéseket, és ne tegyél olyan ígéreteket, amiket nem tudsz betartani. Az olvasók kiszűrik a kattintásvadász címeket, és azonnal spamnek fogják jelölni az e-mailt. Igyekezz minél kevesebb felkiáltójelet és NAGYBETŰT használni. Az emberek általában nem olyan izgatottak az e-mailjeid miatt, mint te magad. Sőt, a MailerLite adatai szerint a sürgősséghez ragaszkodó tárgysorok sokkal rosszabbul teljesítenek.

5. A “szűkösség elve”

Észrevetted már, hogy az Apple legújabb termékei milyen gyorsan elfogynak? Ezzel az emberek többségét várakozásra kényszerítik. Az Apple elsajátította a “szűkösség elvét”, ahol az érték akkor emelkedik, ha a kereslet nagyobb, mint a kínálat. Ugyanezt a stratégiát használhatod a tárgysorodban is. Tudasd az olvasókkal, hogy az ajánlatod korlátozott vagy lejárati dátummal rendelkezik.

6. Kísérletezz az emojikkal

De azért csak óvatosan! Nem minden célcsoportnál működik. A fiatalabb demográfiai csoportok imádják az emojikat. Ha megfelelően használod őket, segítenek javítani a megnyitási arányt. A szakmai beállítottságú közönség nem biztos, hogy jól reagál az emojikra. 

7. Adj utasítást

Néha az olvasóknak meg kell mondani, hogy mit tegyenek. Ha világos irányt adsz nekik, és határozott felhívást adsz a cselekvésre, az valóban segít nekik a cselekvésben. A trükk az, hogy úgy adj utasítást, hogy ne legyél túlságosan főnökösködő. 

Ne feledkezz meg az előfejlécről

Az előfejléc a tárgysor legjobb barátja. Ez az első sor szöveg, ami a tárgysor mellett megjelenik. Ez különösen fontos a mobileszközök esetében, ahol az előfejléc gyakran jobban kiemelkedik, mint maga a tárgysor.

Említettem már, hogy az iPhone például csak 35 karaktert enged meg a tárgysorban, de az előfejlécből körülbelül 140 karaktert jelenít meg. Ez egy teljes tweet! Nos, egy régi tweet, mielőtt a Twitter (új nevén X) 280 karakterre emelte volna a limitet.

Az előfejlécek további lehetőséget biztosítanak a megnyitási és kattintási arányok növelésére.

Ragadd meg a lehetőséget és használj olyan meggyőző szöveget, ami közvetíti az ajánlatodat, és arra motiválja a feliratkozóidat, hogy megnyissák az e-mailt.

Kísérletezés és tesztelés

Sok időt töltesz a tökéletes e-mail elkészítésével, de ha senki sem nyitja meg, soha nem fogja megtudni, hogy miről marad le.

Szánj extra időt arra, hogy olyan tárgysorokat írj, amik felkeltik a feliratkozók érdeklődését. 

Írd le az e-mailed előnyeit. Mi az, amit a feliratkozóid kapnak belőle?

Tartsd frissen. Ha valami működik, az nem jelenti azt, hogy innentől minden alkalommal használd is. Újíts, kísérletezz!

Ha kétségeid vannak, tesztelj! A MailerLite A/B tesztelési funkciója mindenki számára megkönnyíti a tárgysorok tesztelését. Az e-mailek tesztelése annyira fontos, hogy egy egész fejezetet lehetne írni róla.

Az e-mail tárgysorának és az előfejlécnek együtt kell működnie, hogy az értékes tartalomra való várakozást keltse a feliratkozókban. 

Még egy dolog

Gondoltál már arra, hogy a “from” meződ (a feladó) még fontosabb, mint az e-mailed tárgya?

Nem feltétlenül érdekel, hogy mi a tárgysor az anyukádtól, vagy a legjobb barátodtól kapott e-mailben, ugye? Ez a lényeg. Általában olyan e-maileket nyitunk meg és olvasunk el, amiket olyan valaki küldött, akiben megbízunk és akit ismerünk. 

Gondoskodj róla, hogy olvasóid felismerjék a feladó nevét, és meg akarják nyitni az e-mailt. Ez azt jelenti, hogy minden egyes e-mailben értéket kell nyújtanod, hogy építsd a hírnevedet és a bizalmat a feliratkozóiddal.

forrás: mailerlite.com