Az egyetlen dolog, ami a jól megírt e-mail és a feliratkozóid között áll, az egy remek tárgysor. Megosztom veled a hatékony tárgysorok megírására vonatkozó alapelveket, és tippeket adok, amelyekkel javíthatod a megnyitási arányokat.

Sok időt töltöttél a tökéletes e-mail elkészítésével. Izgatottan várod, hogy megoszd azt az összes feliratkozóddal. Ám van még egy utolsó lépés, amely eldöntheti a kampányod sikerességét – egy fülbemászó e-mail tárgysor megírása a magasabb megnyitási arányok érdekében.

A tárgysor és az előfejléc szövege több száz másik e-maillel versenyez a feliratkozód postaládájában. Ha az üzenet megfelelő, meg fogják nyitni az e-mailt.

Ne hagyd, hogy egy rosszul megírt tárgysor tönkretegye a kampányt, még mielőtt az elkezdődne.

Három vezérelvet határozhatunk meg, amelyek segítenek a legjobb e-mail tárgysorok megírásában: 

Tedd személyre szabottá.

Tedd relevánsá.

Tesztelj az optimalizálás érdekében.

Ebben az útmutatóban megmutatom a bevált gyakorlatot és megosztok néhány nagyszerű e-mail tárgysor példát.

Hogyan lehet személyre szabni az e-mail tárgysorokat?

Az e-mail marketing a marketingkommunikáció egyik legszemélyesebb formája. Az egyének megcélzásának képessége lehetővé teszi, hogy személyre szabd az üzeneteidet és ezi javítja a konverziót. 

Íme néhány módszer, amellyel személyre szabhatod a tárgysorokat, és erősebb kapcsolatot alakíthatsz ki az olvasóiddal:

1. Illeszd be a feliratkozó nevét az e-mail tárgysorába.

Amikor az olvasó meglátja a nevét a tárgy sorban, valami történik az agyában. A személyre szabás ezen szintje könnyen megvalósítható és minden MailerLite felhasználó számára elérhető.

2. Hivatkozz az olvasó tartózkodási helyére.

Az emberek kötődnek a szülővárosukhoz. Ha a tárgysorba helyspecifikus kifejezést teszel, olvasóid kíváncsiak lesznek arra, hogy mi történik a környékükön.

3. Emeld ki az olvasó érdeklődési körét.

Ha már gyűjtöttél adatokat a feliratkozóidról, találj módot arra, hogy az érdeklődési körükön keresztül kapcsolódj hozzájuk. Például szegmentálhatod a feliratkoókat a kedvenc sportcsapataik alapján. 

Ha a tárgysorban valami fontosat mondasz a feliratkozóidnak, nagyobb valószínűséggel nyitják meg az e-mailt.

Megjegyzés: A személyre szabás nagyszerű eredményeket hozhat, de vigyázni kell, hogy NE használd minden egyes alkalommal, amikor e-mailt küldesz. A kevesebb néha több mondás erre is igaz.

Feladó címének személyre szabása

Lehet a legszemélyesebb tárgysorod, de ha az e-mailt egy idegen e-mail címről küldöd, az e-mailed a szemétben fog landolni, vagy ami még rosszabb – spamként lesz megjelölve.

Az első két dolog, amit az emberek megnéznek a bejövő levelek között, a tárgysor és a feladó neve. Használj olyan nevet, amit a feliratkozód ismer. Ha lehetséges, küldje az e-mailt egy valódi személy. 

Például a “Dóra az ML Akadémiától” jól működik, mert az olvasó felismeri a vállalatot, és a név személyes jelleget kölcsönöz.

Ha egy e-mailt egy ismerős feladótól küldünk, a megnyitási arány akár 28%-kal is megnő. A végtelen spamek és e-mail botok világában a feladó címének személyre szabása áttör a postaládák zűrzavarán. 

Hogyan tegyük relevánssá az e-mail tárgysorokat

Néha a személyre szabás nem a megfelelő megközelítés. Ha így van, akkor olyan hatékony e-mail tárgysorokat kell írnod, amelyek relevánsak a célközönséged számára.

Világosan közölnöd kell valamit, amire az olvasónak vagy valóban szüksége van, vagy amit szeretne. Ahhoz, hogy valóban releváns legyen, konkrétnak és leíró jellegűnek kell lennie a szövegnek.

Ne ess kísértésbe, hogy fülbemászó kifejezéseket vagy kattintásvadász szövegeket használj a magas megnyitási arány érdekében.

Ez nem csak az olvasókat téríti el, de azt is jelzi, hogy a tartalmad nem elég releváns ahhoz, hogy egyszerűen elmagyarázhasd nekik..

Melyik főcím a leíróbb?

  1. Ez garantáltan növeli a megnyitási arányt még ma
  2. 25 bevált ötlet, amivel 5%-kal növelheted a megnyitási arányt

Az 1-es számú tárgysor nem túl leíró jellegű, és egy nagy állítást tesz, amit semmi sem támaszt alá. A 2. sor viszont pontosan tudatja az olvasóval, hogy mire számíthat az e-mailben.

Az embereknek több tucat e-mailt kell kiszűrniük naponta. Ezért fontos, hogy gyorsan a lényegre térj.

A legjobb tárgysorok ígéretet tesznek, majd teljesítik azt. Természetesen a tartalomnak is teljesítenie kell az ígéretet, különben a visszalépési arány az egekbe szökik.

Mi számít relevánsnak az e-mail marketingben?

A releváns e-mail marketing azt jelenti, hogy a megfelelő üzeneteket küldjük a megfelelő embereknek. Ezért fontos, hogy a tartalmat az olvasó érdeklődési köréhez és vágyaihoz igazítsd.

Ahelyett, hogy a teljes e-mail listájának ugyanazt e-mailt küldenéd, növelheted a relevanciát úgy, hogy kisebb csoportokra bontod a feliratkozókat. Ha a lista kisebb részeinek küldesz e-maileket, akkor az adott csoport érdeklődési körére vagy igényeire alapozva még specifikusabbá teheted az üzeneteket.

A relevanciát növelheted automatizálási folyamatok alkalmazásával is, amelyek az emberek viselkedése alapján küldenek e-maileket. Például, ha egy felhasználó elolvassa a blogot, automatikusan küldhetsz neki egy e-mailt a bloghoz kapcsolódó további tartalmakkal. Ennél relevánsabbat el sem lehet képzelni!

7 tipp a működő e-mail tárgysorok megírásához

1. ügyelj a mobil kijelzőre

A feliratkozók több mint fele mobileszközökön nézi meg az e-maileket. A tárgysor paraméterei mobilon változnak. Az iPhone 35 karakter után levágja a tárgysorokat, de 140 karakteres előfejlécet ad. Tartsd a tárgysorokat 40 karakter alatt, hogy minden eszközön olvasható legyen.

2. tegyél fel kérdést

Az emberek szeretnek kérdésekre válaszolni. A kérdések az olvasót résztvevőként vonják be a beszélgetésbe. Próbálkozz olyan tárgysorokkal, amelyek kérdést tesznek fel, hogy felkeltsék a kíváncsiságot. A megnyitási arányok valószínűleg megnőnek, mivel az emberek válaszokat akarnak találni.

3. használj számokat és listákat

Valamiért az emberek szeretnek kattintani a számokat és listákat tartalmazó e-mailekre. Talán azért, mert az elvárásaik egyértelműen meghatározottak, vagy mert az agyuk könnyebben feldolgozza őket. Bármi legyen is az ok, a számok és a listák bizonyítottan működnek. A 2020-as MalierLite adatok azt mutatják, hogy a számokat tartalmazó e-mail tárgysorok 24,97%-os megnyitási arányt generálnak, szemben a számok nélküli 23,34%-kal.

4. kerüld a spam kinézetet

Ne használj túlságosan eladósnak tűnő kifejezéseket, és ne tegyél olyan ígéreteket, amelyeket nem tudsz betartani. Az olvasók kiszűrik a kattintásvadász címeket, és azonnal spamnek fogják jelölni az e-mailt. Igyekezz minél kevesebb felkiáltójelet vagy CAPS-jelet használni. Az emberek általában nem olyan izgatottak az e-mailjeid miatt, mint te magad. Sőt, a MailerLite adatai szerint a sürgősséghez ragaszkodó tárgysorok sokkal rosszabbul teljesítenek.

5. a szűkösség elve

Észrevetted már, hogy az Apple legújabb termékei milyen gyorsan elfogynak? Ezzel az emberek többségét várakozásra kényszeríti. Az Apple elsajátította a szűkösség elvét, ahol az érték akkor emelkedik, ha a kereslet nagyobb, mint a kínálat. Ugyanezt a stratégiát használhatod a tárgysorodban is. Tudasd az olvasókkal, hogy az ajánlatod korlátozott vagy lejáró dátummal rendelkezik.

6. kisérletezz az emojikkal

Azért csak óvatosan! Nem minden célcsoportnál működik. A fiatalabb demográfiai csoportok imádják az emojikat. Ha megfelelően használod őket, segítenek javítani a megnyitási arányt. A szakmai beállítottságú közönség NEM biztos, hogy jól reagál az emojikra. 

7. adj utasítást

Néha az olvasóknak meg kell mondani, hogy mit tegyenek. Ha világos irányt adsz nekik, és határozott felhívást adsz a cselekvésre, az valóban segít nekik a cselekvésben. A trükk az, hogy úgy adj utasítást, hogy ne legyél túlságosan főnökösködő. 

Ne feledkezzen meg az előfejlécről

Az előfejléc a tárgysor legjobb barátja. Ez az első sor szöveg, amely a tárgysor mellett jelenik meg. Ez különösen fontos a mobileszközök esetében, ahol az előfejléc gyakran jobban kiemelkedik, mint a tárgysor.

Az iPhone például csak 35 karaktert enged meg a tárgysornak, de az előfejlécből körülbelül 140 karaktert jelenít meg. Ez egy teljes tweet! (Nos, egy régi tweet, mielőtt a twitter 280 karakterre emelte volna).

Az előfejlécek további lehetőséget biztosítanak a megnyitási és kattintási arányok növelésére.

Ragadd meg a lehetőséget, hogy olyan meggyőző szövegetalkalmazz, amely közvetíti az értékajánlatodat, és arra motiválja olvasóidat, hogy megnyissák az e-mailt.

Kisérletezés és tesztelés

Ha egy fa kidől az erdőben, és senki sincs a közelben, hogy hallja, akkor hallatszik-e hang? Sok időt töltesz a tökéletes e-mail elkészítésével, de ha senki sem nyitja meg, soha nem fogja megtudni, hogy miről marad le.

Szánj extra időt arra, hogy olyan tárgysorokat írj, amelyek felkeltik az olvasó érdeklődését. 

Írd le az e-mail előnyeit. Mi az, amit kapnak belőle?

Tartsd frissen. Ha valami működik, az nem jelenti azt, hogy minden alkalommal használd.

Ha kétségeid vannak, tesztelj! A MailerLite A/B tesztelési funkciója bárki számára megkönnyíti a tárgysorok tesztelését.

Az e-mailek tesztelése annyira fontos, hogy egy egész fejezetet lehet írni róla.

Az e-mail tárgysorának és az előfejlécnek együtt kell működnie, hogy az értékes tartalomra való várakozást keltsen. 

Még egy dolog

Gondoltál már arra, hogy a “from” meződ (a feladó) még fontosabb, mint az e-mailed tárgya?

Nem érdekel, hogy mi a tárgysor az anyukádtól kapott e-mailben, ugye? Ez a lényeg. Általában olyan e-maileket nyitunk meg és olvasunk el, amelyeket olyan valaki küldött, akiben megbízunk és akit ismerünk. 

Gondoskodj róla, hogy olvasóid felismerjék a feladó nevét, és meg akarják nyitni az e-mailt. Ez azt jelenti, hogy minden egyes e-mailben értéket kell nyújtanod, hogy építsd a hírnevedet.

forrás: mailerlite.com

Ne maradj le a hasonló tartalmakról Te se: 

.

Tanuld meg Te is a

Mailerlite kezelését

Az ML Akadémia egy falatnyi méretű videókat tartalmazó rendszer, amely arra ösztönöz, hogy magabiztosan hozz létre egy automatizált értékesítési csatornát ajánlataidhoz gyorsan. A videók mindegyike rövid, lényegre törő, így gyorsan tudsz haladni. A vásárlást követően azonnal hozzáférhetsz 40+ olyan videóhoz, amelyek mindent tartalmaznak, amelyekről tudnod kell. MailerLite oktatás magyarul.

Shopify és a MailerLite

Shopify és a MailerLite

 A Shopify egy népszerű platform, amely segít saját webáruház építésében. A Shopify világszerte híres, de íme néhány fontos ok, ami igazolja e szavak helytállóságát. Az online vásárlás ma már nem opcionálisan választható, hanem prioritássá vált, és a vásárlók nagyobb...

bővebben
A/B tesztelés az e-mail marketingben egyszerűen

A/B tesztelés az e-mail marketingben egyszerűen

A marketing a művészet és a tudomány keveréke. Tudtad, hogy az internet kora előtt a marketinget többnyire művészetnek tekintették. Láttad a Mad Men című filmet? Don Draper meditál a tengerparton, és valahogyan előáll egy elképesztő ötlettel, amely emberek millióit...

bővebben
MailerLite vagy Mailchimp

MailerLite vagy Mailchimp

A nagy összecsapás!Tagadhatatlan, hogy a Mailchimp szélesebb körben ismertebb, mint a MailerLite. De ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy jobb szolgáltatást nyújt. Ha ezt a cikket olvasod, akkor vagy kipróbáltad a Mailchimpet, és nem vagy teljesen elégedett vele, vagy...

bővebben