Amikor új emberrel találkozol, egész idő alatt magadról beszélsz? Ha fontos találkozóra készülsz, akkor kapkodva öltözöl fel és elég egy felső és szakadt farmer?

Legtöbbünk számára fontos a hírnevünk. Időt szánunk arra, hogy bemutassuk magunkat, bizalmat építsünk ki. Az e-mail tartalma pontosan ugyanúgy működik!

Minden elküldött e-mail mond valamit rólad. Ha folyamatosan magadról beszélsz, az emberek leiratkoznak. Ha a tartalmad úgy néz ki, mintha az utolsó pillanatban lett volna összerakva – tele elírási hibákkal vagy meghibásodott linkekkel -, akkor a hírneved és az e-mail marketing stratégiád megsérül.

A legjobb e-mail tartalom:

Egyszerű egy céllal
A közönség szempontjából releváns
Vizuálisan könnyen olvasható
Meghatározza, hogy mit kell tennie az olvasónak ezután

Miért fontos a vonzó e-mail tartalom írása?

Megtervezhetsz egy gyönyörű e-mailt, de értelmetlen lesz egy üzenet nélkül, amely releváns, jól megírt és elbűvöli az olvasót.

– Tegyél világos és meggyőző üzenetet
– Legyen egyedi hangod, amely személyes
– Építsen kapcsolatot az feliratkozóiddal
– Mondd el a történeted
– Termék vagy szolgáltatás megosztása

Ehhez azonban az e-mail tartalmának csúcsminőségűnek kell lennie. Megmutatom a legfontosabb e-mail marketing tippeimet, amelyek segítenek a tartalom megírásában.

Hogyan lehet hatékony e-mail tartalmat írni az emberek számára?

Ha van valami izgalmas megosztanivalód, gondold át, hogy jelent majd ez hasznot a feliratkozóid életében, és ebből a szempontból írj.

Az egyik trükk az, ha második személyben írsz, olyan névmások használatával, mint „te”, „a tiéd”. Ez azonnal az olvasóra fókuszál. Még akkor is, ha minden tartalom a cégedre vonatkozik, a második személy használatával bevonod a közönségét a történetbe.

Ha termékről vagy szolgáltatásáról beszélsz, lépj túl a funkciókon. Összpontosíts az előnyökre. Teljesen világossá kell tenned, hogy mi van benne az olvasó számára.

Értéke nem abban áll, amit kínálsz, hanem abban, hogy mit kínál az olvasóid számára.

Például nagyon jó, hogy a mobiltelefonok csúcskategóriás videokamerákkal vannak ellátva. De ahelyett, hogy az objektívre vagy a zoom funkcióira összpontosítanál, oszd meg azokat a csodálatos videólehetőségeket, amelyeket maguk is megtapasztalhatnak. Mit adsz valójában a közönségnek, ami javítja az életüket?

Légy ember

Az általad kínált érték és előnyök vonnzák az embereket a feliratkozásra. Lerüld az üzleti szaknyelv használatát. Az emberek azért olvassák el az e-maileidet, mert kedvelnek!

Sokan betartják a 70/30-as szabályt – az e-mailek 70% -ának értéket kell adnia és ki kell alakítania a kapcsolatot, míg 30% -uk eladhat. Bár ez jó kiindulópont lehet, minden közönség és márka más és más.

Teszteld és optimalizáld az e-maileket teljesítményük alapján. Ha kétségeid vannak, tölts több időt az értékadással és legyél türelmes az értékesítéssel.

4 gyakorlat az eredmények elérésére

A hírlevelek segítségével szinte bármit kommunikálhatsz. A kreatív lehetőségek végtelenek, de van néhány alapelem.

Mielőtt elkezdenéd a tartalom létrehozását, győződj meg róla, hogy átgondoltad ezt a négy tartalmi bevált gyakorlatot.

1. legyen egy tartalmi célod

Mit próbálsz elérni ezzel az e-maillel? Ha nincs egyértelmű végcélja, akkor az e-mail tartalma valószínűleg elsodródik, és az olvasóid nem fogják érteni.

Függetlenül attól, hogy a forgalom növelése, az ügyfelek megtartásának javítása vagy az eladások növelése a célod, fontos meghatározni és kialakítani a tartalmat a cél leghatékonyabb elérése érdekében.

Nem mérheted a sikert anélkül, hogy kitűznél egy célt.

Ne feledd, hogy a közönségednek naponta több száz e-mailt kell szűrnie. Ha tartalmad pontosan mutatja a célt, akkor azzal elősegíted a lényeg megértését és a gyors cselekvést.

2. határozd meg a célközönségedet és az ő szükségleteiket

A hatékony tartalom titka a relevancia. De mit is jelent ez valójában?

Ez azzal kezdődik, hogy megértsd, mit kívánnak a feliratkozóid, majd az igényeiknek megfelelő tartalmat juttasd el.

Ha nem csoportosítottad feliratkozóidat kisebb csoportokba, akkor az e-mailed tartalma nem lesz túl hatékony.

Kisebb csoportok létrehozása növeli a relevanciát és javítja a kampány teljesítményét.

3. tedd vizuálisan vonzóva

Üzeneted sokkal könnyebben olvasható, ha vizuálisan kellemes. Tudják az olvasóid gyorsan átfutni a tartalmat, hogy közben megkapják a teljes üzenetet?

Próbáld szétbontani a szöveget alcímekkel vagy listák használatával.

A cél az, hogy az olvasó beolvasson az e-mailben és érezze, hogy megéri mélyebbre merülni, részletesebben elolvasni.

A képek használata szintén fontos elem. Nem csak a szöveget bontja fel, hanem a képek is hatékony módja a kommunikációnak. GIF-ek segítségével dinamikusabb vizuális elemet is hozzáadhatsz a hírleveledhez.

Használj olyanokat látványelemeket, amelyek kiegészítik a fő üzenetet.

Valószínűleg hallottad már a mondást: Egy kép ezer szót ér. A képek gyorsan el tudnak mesélni mindent, ami fontos, amikor az emberek a tartalmat szkennelik.

4. mondd el az olvasóidnak, hogy mit tegyenek

A cél elérésének biztosításának legjobb módja az, ha pontosan megmondod olvasóidnak, mit akarsz tőlük. Használj közvetlen nyelvet, és az e-maileket mindig egyértelmű cselekvésre ösztönzéssel fejezzd be.

Győződj meg arról, hogy a CTA könnyen megtalálható. (CTA=Call to action, cselekvésre felhívó gomb)

Az egyik trükk az, ha második személyben írsz, olyan névmások használatával, mint „te”, „a tiéd”. Ez azonnal az olvasóra fókuszál. Még akkor is, ha minden tartalom a cégedre vonatkozik, a második személy használatával bevonod a közönségét a történetbe.

Ha termékről vagy szolgáltatásáról beszélsz, lépj túl a funkciókon. Összpontosíts az előnyökre. Teljesen világossá kell tenned, hogy mi van benne az olvasó számára.

10 technika a hírlevél tartalmak írására

1. írj egy ellenálhatatlan tárgyat

A nagyszerű e-mailt mindig egy remek tárgysor előzi meg. Feliratkozóid rengeteg e-mailt kapnak minden nap, ezért szükség van egy frappáns tárgysorra, hogy kitűnjön a tömegből. Néhány szem előtt tartandó tipp:

– legyen eredeti: néha a vicces vagy furcsa témák felkeltik a kíváncsiságot
– tartsd 50 karakter alatt
– hangulatjelek hozzáadása: megfelelő használat esetén a hangulatjelek használatával szórakozást érsz el
– használd a Caps Lock-ot óvatosan: ellenkező esetben spamnek és / vagy szakszerűtlennek tűnhet a hírleveled

Az e-mail tárgysorának megírásakor a legjobb az, ha több különböző tárgysort írsz, majd kiválasztod a legjobbat. Meg is mutathatod őket egy barátodnak vagy egy kollégádnak, hogy lássd, mire kapja fel ő a fejét.

2. használd a sürgetést

Arra ösztönözd a feliratkozóidat, hogy azonnal tegyenek lépéseket azáltal, hogy valami értékeset kínálsz és kösd lejárati dátumhoz. Az egyik jó ötlet az, hogy hozzáadsz egy visszaszámlálót a leveledhez.

3.  használd előnyödre a pszichológiát

Ideje egy kis elmejátéknak! Rengeteg pszichológiai taktika használható:

– félelem a lemaradástól: hozz létre egy csábító promóciót, eseményt vagy új terméket, de csak korlátozott ideig
– arcképek hozzáadása: az emberek tudat alatt jobban bíznak a tartalmaidban, ha láthatnak téged és / vagy csapatodat
– használj visszajelzéseket: tegyél ajánlásokat a leveledbe, mert ezek pozitív érzéseket váltanak ki a márkád iránt

4. ösztönzés

Írtál egy jó hírlevelet, de most csalira van szükséged! A beérkező levelek versenye ádáz, ezért adj egy kis exrát, hogy megnyissák a leveledet. Íme néhány tipp:

Különleges kedvezmény vagy promóciós kód
Ingyenes szállítás
PDF útmutató
Ingyenes online tanfolyam
Nyomtatható színező lap
Stock képek vagy videók
Podcast
Privát Facebook-közösség
Közösségi média sablonok

6. személyre szabás, személyre szabás, személyre szabás

Mit éreznél, ha a barátaid soha nem a neveden szólítanának? Vagy ha elfelejtenék a születésnapodat? Ugyanez van az e-mail tartalmával is!

Minden e-mail marketing stratégiának tartalmaznia kell a személyre szabást, mert ez gyors és egyszerű módja annak, hogy kapcsolatba léphess feliratkozóiddal. Ha még mindig nem vagy biztos benne, íme néhány e-mailes marketing statisztika, amelyet figyelembe kell venned. A marketingszakemberek 74% -a egyetért abban, hogy a személyre szabott e-mailek növelik az ügyfelek elkötelezettségét, de az online kiskereskedőknek csak 39% -a használja. Ez egyedülálló lehetőséget nyújt neked is!

7. legyen egyszerű

Csábító lehet túlzásokba esni, de minél világosabb az e-mail, annál inkább megmarad a fejekben.

8. előnyök a funkciókkal szemben

Valószínűleg ezerszer hallottad már, de mindig érdemes emlékeztetni! A funkciók csak tények a termékedről vagy szolgáltatásodról, míg az előnyök erős, érzelmi okot adnak előfizetőidnek arra, hogy befektessenek rá.

Egy másik taktika az, hogy tartalmat egy cselekvési igével kezdj, és mondd el az embereknek, hogy pontosan mit tehetnek, a vállalkozásodnak köszönhetően. És mielőtt rákattintanál a „Küldés” gombra, olvassd el mégegyszer, és kérdezzd meg magadtól, hogy “na és?” A legjobb e-mail marketingszakemberek fontos tartalmat hoznak létre, amely megoldást kínálnak a gyakori problémákra. Ne csak arról beszélj, milyen fantasztikus vagy; mutassd meg előfizetőidnek, hogyan adhat hozzá értéket életükhöz.

9. beszélj az olvasók nyelvén

Mint korábban mondam: maradj emberi! Legyél hiteles, és hagyd, hogy megismerjenek. Ennek gyors módja az, ha úgy írsz, ahogyan beszélsz. Amikor leülsz írni, képzeld el, hogy leülsz beszélgetni egy barátoddal. Ezután írjd le ezekkel a szavakkal a mondandódat. Szórakoztatónak, őszintének és kellemesnek találják majd tartalmaidat és nagyobb valszínűséggel nyitják majd meg a jövőben is a leveleidet.

10. tesztelj

A legnehezebb a hírlevelekben az, hogy nincs tökéletes képlet. Ami a múlt héten bevált az  most nem biztos, hogy működik. Vagy teszel egy kisebb módosítást, és drámai módon növeled az eredményt.

A nap végén folyamatosan fejlesztenie kell a tartalmat, hogy új módon lepd meg és örvendeztessd meg olvasóidat.

forrás: mailerlite.com

Ne maradj le a hasonló tartalmakról Te se: 

.

Tanuld meg Te is a

Mailerlite kezelését

Az ML Akadémia egy falatnyi méretű videókat tartalmazó rendszer, amely arra ösztönöz, hogy magabiztosan hozz létre egy automatizált értékesítési csatornát ajánlataidhoz gyorsan. A videók mindegyike rövid, lényegre törő, így gyorsan tudsz haladni. A vásárlást követően azonnal hozzáférhetsz 40+ olyan videóhoz, amelyek mindent tartalmaznak, amelyekről tudnod kell. MailerLite oktatás magyarul.

Shopify és a MailerLite

Shopify és a MailerLite

 A Shopify egy népszerű platform, amely segít saját webáruház építésében. A Shopify világszerte híres, de íme néhány fontos ok, ami igazolja e szavak helytállóságát. Az online vásárlás ma már nem opcionálisan választható, hanem prioritássá vált, és a vásárlók nagyobb...

bővebben
A/B tesztelés az e-mail marketingben egyszerűen

A/B tesztelés az e-mail marketingben egyszerűen

A marketing a művészet és a tudomány keveréke. Tudtad, hogy az internet kora előtt a marketinget többnyire művészetnek tekintették. Láttad a Mad Men című filmet? Don Draper meditál a tengerparton, és valahogyan előáll egy elképesztő ötlettel, amely emberek millióit...

bővebben
MailerLite vagy Mailchimp

MailerLite vagy Mailchimp

A nagy összecsapás!Tagadhatatlan, hogy a Mailchimp szélesebb körben ismertebb, mint a MailerLite. De ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy jobb szolgáltatást nyújt. Ha ezt a cikket olvasod, akkor vagy kipróbáltad a Mailchimpet, és nem vagy teljesen elégedett vele, vagy...

bővebben