Az e-mail marketing és a közösségi média a két legerősebb marketingeszköz a közönség növelése és a márkaépítés terén.

A két területnek külön-külön vannak erősségeik és a gyengeségeik, viszont ha együtt használod őket, az segíthet a márkád iránt is elkötelezett feliratkozóid számát gyarapítani.

Az e-mail marketing és a közösségi média a marketing Batmanje és Robinja. Az e-mail idősebb, de még mindig rendkívül hatékony – mint Batman. Míg a közösségi média fiatalabb és tele van energiával – mint Robin. Batman egyedül is egy fantasztikus szuperhős, de Robinnal együtt ők a dinamikus duó, a szupercsapat!

A lényeg az, hogy az e-mail marketing és a közösségi média akkor a legjobb, ha kombinálva építik az e-mail listát, gyarapítják az érdeklődők számát és növelik az e-mail tartalmak elérését.

Ebben az útmutatóban megmutatom neked:

-Az e-mail marketing és a közösségi média közötti különbségeket, és hogy miért fontos mindkettő a tartalommarketing stratégiád szempontjából.

-Hogyan építheted fel az e-mail listádat és hogyan érheted el, hogy az e-mail tartalmakat a közösségi médián keresztül is megosszák.

-Hogyan építheted a közösségi média csatornáidat e-mail marketinggel.

Közösségi média marketing

A közösségi média az egyik leghatékonyabb online marketingcsatorna. Az egyes platformok a célközönségtől függően különböző előnyöket kínálnak.

Facebook: Páratlan lehetőség több, mint 1 milliárd aktív felhasználó célzott elérésére

Instagram: Vizuális marketingfunkciók hirdetésekkel és sztorikkal, valamint a felhasználók által generált tartalmak lehetősége.

LinkedIn: Célzott B2B érdeklődők megkeresése konkrét vállalatoktól – hirdetések, hálózatépítés és tartalom segítségével.

YouTube: Magas konverziós és elkötelezettségi arány: az emberek 84%-a állítja, hogy vásárolt már terméket vagy szolgáltatást egy márkavideó megtekintése után.

Twitter: Időszerűen szájról-szájra terjedő promóció, amely gyorsan felkapottá válhat. 

Pinterest: Nagyon magas felhasználói elkötelezettség, ezen a felületen több megtekintőt sikerül vásárlóvá alakítani (mivel más közösségi médiaplatformokhoz képest kevesebb lépést kell megtenni a vásárlásig).

Miért olyan nagyszerű a közösségi média? Mert lehetővé teszi, hogy olyan módon találd meg és vonzd be a célközönségedet, amivel semmilyen más csatorna nem tud versenyezni. Növelheti a forgalmat, építheti a márkaismertséget, növelheti az organikus elérést, és javíthatja a konverziós arányokat. A marketingesek több mint 65%-a látott előrelépést a leadgenerálásban, miután heti 6 órát fektetett a közösségi média marketingbe. A közösségi média hatékony módja célközönséged növelésének, minden vállalkozás marketingstratégiájának részét kell képeznie. 

E-mail marketing

Míg a közösségi média arra szolgál, hogy minél több embert megtalálj, addig az e-mail marketing az a személyes kommunikációs csatorna, ami segít abban, hogy ezekből az emberekből hosszú távú ügyfelek/vásárlók legyenek. Egy jól megtervezett e-mail marketing stratégia kritikus fontosságú a vállalkozásod számára, mert: 

  • 1. Ez az egyetlen olyan marketingcsatorna, ami közvetlen kommunikációt biztosít számodra a célcsoportodhoz, ráadásul az egész kommunikációs folyamatot te irányíthatod.
  • 2. Testre szabott (célzott) marketing tartalmakat tudsz küldeni a különböző ügyfeleknek/vásárlóknak.
  • 3. Egyetlen platformon egyesítheted marketingtevékenységedet: megoszthatod az összes többi marketing tartalmadat, például podcasteket, cikkeket és promóciókat.
  • 4. A/B tesztelheted az ötleteidet, statisztikákkal és elemzésekkel mérheted a sikert.
  • 5. A hírlevelek hosszú ideig maradnak meg célközönséged postaládáiban, így marketing e-mailjeid hosszabb ideig maradnak a figyelem középpontjában.
  • 6.Költséghatékony megoldást kínál az e-mail marketingkampányodhoz, így nagyszámú feliratkozót érhetsz el.

Az e-mail marketinggel promóciókat kínálhatsz, növelheted a márkaismertséget, és végigvezetheted ügyfeleidet a konverziós tölcséren. 

E-mail marketing vs. közösségi média

A közösségi média és az e-mail marketing összehasonlítása olyan, mintha a horgászok azon vitatkoznának, hogy melyik a jobb – a háló vagy a horgászbot. Nem érdemes összehasonlítani, mert különböző célokat szolgálnak. A közösségi média olyan, mint a háló: sok halat lehet vele fogni, de csak néhányat lehet ebből eladni. Az e-mail marketing olyan, mint a horgászbot: a megfelelő csalit hozzáadva a megfelelő halakat vonzza, de nem fog hatalmas fogást eredményezni. 

Ezért is kell jól együttműködnie a közösségi médiának és az e-mailnek. Hogy segítsen átgondolni a stratégiádat, íme az egyes csatornák legfontosabb előnyei:

E-mail marketing

  • 1. Az e-mail lista a tiéd, történjék bármi. A közösségi média fiókodat viszont bármikor törölhetik.
  • 2. Használhatsz személyre szabást, hogy közvetlen kapcsolatot tarthass fenn a feliratkozóiddal.
  • 3. Az automatizált e-mailek pontosan a megfelelő időben érhetik el az embereket.
  • 4. A marketingesek 77%-a szerint az e-mail marketing az egyik legértékesebb online marketingcsatornájuk.
  • 5. A hírlevelekre történő heti átlagos feliratkozások száma 2020 márciusa óta 34,9%-kal nőtt, ami arra utal, hogy az e-mail marketing hatékonyabb, mint valaha. 

Közösségi média

  • 1. Több millió hasonlóan gondolkodó embert és potenciális ügyfelet/vásárlót lehet találni, akik kedvet kaphatnak, hogy kapcsolatba lépjenek veled és a vállalkozásoddal.
  • 2. Minden követődnek egyszerre tehetsz bejelentéseket, amik “vírusszerűen” terjedhetnek.
  • 3. Szervezhetsz rendezvényeket és személyes beszélgetéseket különböző témákban.
  • 4. A fogyasztók 21%-a nagyobb valószínűséggel vásárol olyan márkától, amit a közösségi médiában elér.
  • 5. A marketingesek 73%-a úgy véli, hogy a közösségi média “valamennyire hatékony” vagy “nagyon hatékony” a tartalommarketing-stratégiájukban.

Az e-mail marketing és a közösségi média kombinálása felturbózza tartalommarketing stratégiádat. És mint az hamarosan kiderül, együtt még jobban működnek.

Hogyan egyesítsd a közösségi médiát és az e-mail marketinget

Van egy nagy különbség az e-mail feliratkozóid és a közösségi média követőid között – a közösségi média közönséged nem a tiéd.

Lehet, hogy több ezer követőd van Instagramon vagy Facebookon, de nem rendelkezel az e-mail címeikkel. Bármikor megtörténhet, hogy törlik a Facebook oldaladat. Így viszont e-mail címek nélkül azok az követők, akikért olyan keményen dolgoztál, örökre eltűnnének.

Kézben kell tartanod irányítást a közösségi média követőid felett úgy, hogy feliratkozókká alakítod őket.

A jó hír az, hogy a közösségi média követőid már kedvelnek. Így könnyebb meggyőzni őket, hogy feliratkozzanak az e-mail listádra, mint egy vadidegen embert. Ennek ellenére persze azt is meg kell mutatnod nekik, hogy mi a jó nekik abban, hogy feliratkoznak.

8 ötlet, hogyan építsd az e-mail listádat a közösségi média segítségével

A közösségi média a portálod a külvilág felé. Ha helyesen használod ki az erejét, akkor arra ösztönözheted Facebook, LinkedIn és Instagram követőidet, hogy ők is az e-mail feliratkozóid legyenek. A következőképpen csináld:

1. Hozz létre speciális csoportokat 

Az olyan oldalakon, mint a LinkedIn és a Facebook, a privát csoportok jó lehetőséget nyújtanak arra, hogy érdeklődési kör szerint leszűkítsd a közönségedet, majd valami értékeset kínálj nekik a csoporthoz való csatlakozásért. Amikor csatlakoznak a csoporthoz, be kell jelentkezniük az e-mail címükkel. Ez egy hosszútávra szóló stratégia, ami igényel némi időt és elkötelezettséget, de így hasonlóan gondolkodó embereket találhatsz, miközben egy meghatározott szegmenssel rendelkező feliratkozói listát építesz.

2. Adj hozzá linkeket a közösségi média profilodhoz

Ahelyett, hogy a honlapodat linkelnéd be a profilodon, olyan linket is beilleszthetsz egy CTA-val (call-to-action), ami egy feliratkozói landing oldalra küldi az embereket. Mint mindig, ügyelj arra, hogy az ajánlat meggyőző és releváns legyen a közönséged számára. Ez jól működik az Instagramon és a Pinteresten. A LinkedIn esetében a profilodon belül létrehozhatsz médiatartalmakkal ellátott bejegyzést, amiben feliratkozásra kérheted az embereket. 

3. Az űrlapok beépítése közvetlenül a Facebook oldaladba 

A Mailerlite Facebook integrációja lehetővé teszi, hogy regisztrációs űrlapokat helyezhess el Facebook oldalaidon. Az űrlap puszta beillesztése néhány feliratkozót eredményezhet, de érdemes kipróbálni egy ösztönző hozzáadását, hogy sok feliratkozót vonzzon. Ezek az űrlapok azért jók, mert az embereknek nem kell elhagyniuk a Facebookot és megszakítaniuk a felhasználói élményüket.

4. Posztolj landing oldalra mutató promóciót

Miután kitaláltál egy ütős ösztönzőt a követőid figyelmének felkeltésére, hozz létre egy egyedi landing oldalt, és posztold ki az összes közösségi média felületeden, például az Instagramon, a Facebookon és a Twitteren. Ez lényegében olyan, mintha apróhirdetéseket készítenél a hírleveled népszerűsítésére. Egyéni landing oldalt könnyű létrehozni a MailerLite-ban. A neheze inkább az, hogy olyan ajánlatot találj ki, ami felkelti az emberek érdeklődését.

5. Indíts fizetett hirdetési kampányt

Ha van rá költségvetésed és komolyan gondolod a listád építését, akkor kiemelheted az előző pontban javasolt posztot, például Facebook-hirdetésekkel. A közösségi média nagyon hatékony hirdetési platform. Ha van rá pénzed, érdemes kipróbálnod a közösségi média hirdetéseket. Lehet, hogy okos dolog először a meglévő közönséggel tesztelni az ajánlatokat, majd a legjobban teljesítő ösztönzőt használni a fizetett kampányhoz. 

6. Csinálj Facebook vagy Instagram élő közvetítést

Oszd meg a tapasztalataidat és jól bevált szakmai trükköket Facebook vagy Instagram élőzéssel. Ezáltal a közönséged ízelítőt kap az általad megosztott tartalomból. A végén dobj be ingyenes PDF-útmutatót vagy kézikönyvet, amelyhez az e-mail cím megadásával férhetnek hozzá.

7. Indíts közösségi média nyereményjátékot

A nyereményjátékkal nagyon jól lehet e-mail címeket gyűjteni. Használd a közösségi média felületeidet a nyereményjáték népszerűsítésére. Adj meg egy landing oldalra mutató linket, ahol az emberek regisztrálhatnak, hogy esélyt kapjanak a nyereményre. A nyereményjátékok konverziós aránya 34%, így mindenképpen érdemes megfontolni őket!

8. Működj együtt  közösségi média influenszerekkel

Az influenszer marketing az, amikor a vállalatok népszerű közösségi média influenszerekkel dolgoznak együtt, hogy növeljék márkájuk ismertségét. Ez egy növekvő tartalommarketing trend, idén a marketingesek 17%-a tervezi, hogy költségvetésének több, mint felét influenszerekre költi.

A közösségi média követőid nem véletlenül követtek be téged – kapcsolatba akarnak lépni veled. Ők az alacsonyan lógó gyümölcsök, amik csak arra várnak, hogy leszedd őket, vagyis feliratkozókká váljanak. De ez nem úgy történik, hogy csak úgy eléjük raksz egy feliratkozási űrlapot.

Találd ki, mi érdekli őket és adj nekik egy meggyőző okot arra, hogy feliratkozzanak. Ha rájössz erre a két dologra, akkor a közösségi média csatornáid az új feliratkozók elképesztő forrásává válnak. Ha pedig a közösségi média követőid egyben feliratkozók is, akkor az e-mail tartalmad sokkal több emberhez fog eljutni, mivel ők is megosztják azt.

Hogyan vedd rá az embereket, hogy osszák meg az e-mail marketing tartalmaidat?

Az e-mail marketing személyes, lehetővé teszi, hogy közvetlenül a feliratkozókkal beszélhess. Bár ez rendkívül hatékony, ugyanakkor a listán szereplő személyek számára is korlátozott. Hogyan juttathatod el tartalmaidat több emberhez?

Bátorítsd őket, hogy osszák meg a közösségi médiában!

Mindig, minden hírlevélnek tartalmaznia kell a közösségi média ikonokat is. Ha ezt még nem csinálod, kezdd el most, mert ez egy fontos és jól bevált módszer. Ha lehetővé teszed az olvasóid számára, hogy azonnal megoszthassák a tartalmaidat az általuk választott közösségi média felületen, az egy egyszerű lehetőség arra, hogy növeld az elérésedet és talán új feliratkozókat szerezz. 

A közösségi média ikonok egyszerű feltüntetése azonban nem elég ahhoz, hogy a feliratkozókat rábírd a hírlevél megosztására. Az emberek hozzászoktak, hogy mindenhol ezeket a közösségi média ikonokat látják. Az ikonok viszont nem közvetlen CTA-k.

Ha azt szeretnéd, hogy az emberek megosszák az e-mail tartalmát, kérd meg őket a megosztásra. Az embereknek néha szükségük van egy barátságos emlékeztetőre és egy indokra, hogy cselekedjenek.

10 módja annak, hogy olyan tartalmat készíts, amit az emberek meg akarnak osztani

Ha azt szeretnéd, hogy az emberek megosszanak egy hírlevelet vagy egy e-mail tartalmat, akkor azt úgy kell elkészítened, hogy érdemes legyen megosztani.

Ha pusztán arra kéred az olvasóidat, hogy osszanak meg valamit, az sosem fog működni, ha a tartalom nem értékes. A hírnevüket teszik kockára azzal, hogy megosztják a tartalmadat. Amit az emberek megosztanak, az sokat elárul arról, hogy kik ők és mit gondolnak.

Milyen a megosztásra alkalmas tartalom?

  1. Lenyűgöző a látványvilága

Használj érdekes vizuális tartalmakat, például infografikákat és videókat. A videó a közösségi médiában a leggyakrabban megosztott tartalomforma. 

  1. Egyezik az olvasók véleményével

A levél tartalma kapcsolódjon a feliratkozóid véleményéhez, ahhoz, amiben hisznek. Készíts olyan tartalmat, amely megerősíti olvasóid véleményét, ezáltal motiválva őket a továbbadásra.

  1. Jutalmazza a megosztást

Cselekedeteinket az ösztönzők vezérlik. Kínálj jutalmakat a tartalmaid megosztásáért, például ajándékokat, nyereményjátékokat vagy akár olyan egyszerű dolgokat, mint az elismerés.

  1. Segít másoknak

Tedd a tartalmaidat rendkívül hasznossá. Lehet, hogy ez egy “hogyan kell” e-könyv vagy egy új eszközről szóló információ, amely közvetlenül érinti a közönségedet. Az emberek szeretnek másoknak segíteni.

  1. Pozitív

Legyen a levél tartalma szórakoztató és pozitív. Az emberek szeretik megosztani azokat a tartalmakat, amelyek boldog érzelmeket keltenek vagy kíváncsiságot ébresztenek.

  1. A megjelenés számít

A tartalomnak jól kell kinéznie. Könnyen olvashatónak és vizuálisan kellemesnek kell lennie. Az emberek nem osztanak meg csúnyán kinéző tartalmakat. A MailerLite-on találsz sablonokat és eszközöket a gyönyörű hírlevelek megtervezéséhez.

  1. Sokakat érint

Az emberek olyan tartalmat osztanak meg, amit mások is elismernek. Érdemes megpróbálni a közösségi média ikonokat a megosztások számával együtt feltüntetni, hogy az olvasók láthassák, hányszor osztották már meg a tartalmat.

  1. Hiteles

Írj olyan tartalmat, ami elmeséli a történetedet és megmutatja, ki vagy. Minél hitelesebb vagy, annál nagyobb lesz a tartalom rezonanciája a feliratkozókkal és annál valószínűbb, hogy megnyomják a “megosztás” gombot!

  1. Párbeszédet indít

Az emberek nagyobb valószínűséggel osztanak meg valamit, ha szerepelnek benne. Kérd meg a közönségedet, hogy osszák meg történeteiket, véleményüket vagyt tapasztalatukat, majd tedd közzé a hírleveledben (természetesen csak az engedélyükkel)!

  1. Követi az aktuális  trendeket

Igazítsd a tartalmaidat aktuális témákhoz. Ha az éppen trendi témák köré építed a levél mondanivalóját, az emberek ráhangolódnak, és nagyobb valószínűséggel osztják meg.

Hogyan lehet a közösségi médiát email marketinggel növelni?

A közösségi média szépsége abban rejlik, hogy néha úgy érezheti magát az ember, mintha egy buliban lenne. Sok hasonlóan gondolkodó ember összejön, hogy megosszák gondolataikat és közös érdeklődési körökről beszélgessenek .

Rengeteg olyan ember van a te feliratkozói listádon is, akik szívesen részt vennének a márkád egyik ilyen közösségi eseményén. Ám van egy probléma – nem hívta meg őket senki.

Ez az a pont, ahol az e-mail marketing segíthet növelni a közösségi média követőid számát, akik így hosszútávon elköteleződnek. A közösségi média csatornáidat népszerűsítő és a feliratkozóidat a részvételre meghívó dedikált kampányok kidolgozásával növelheted a márkád iránti elkötelezettséget a közösségi média felületeken is.

A közösségi média vállalatok is használják az e-mail marketinget, hogy a felhasználóik aktívak és elkötelezettek maradjanak. Gondoltad volna, hogy a Facebook a világ egyik legnagyobb e-mail marketingese? A frissítésekről szóló e-mailek visszaterelik a felhasználóikat a Facebookra. Tudják, hogy a nagyobb aktivitás több hűséges felhasználóval jár.

Használd az ő módszerüket és tartsd kapcsolatban a feliratkozóidat a márkád közösségi média felületeivel is úgy, hogy emlékezteted őket e-mailben.

Ez különösen fontos az inaktív feliratkozók számára. Lehetséges, hogy ezek az emberek szeretik a márkádat, de nem szeretik a hírleveleket. Hívd vissza őket azzal, hogy meghívod őket a közösségi média eseményeidre. 

Használd az e-mail listádat a Facebook hirdetések felturbózására

Tudtad, hogy importálhatod az e-mail listádat a Facebookra?

A Facebook hirdetési platformja két egyedülálló módon tudja kihasználni az e-mail listádat – egyéni célcsoportok és hasonló célcsoportok.

Az Egyéni célcsoportok esetében importálod az e-mail listádat és a Facebook automatikusan összeveti a listán szereplő embereket a Facebook-profiljukkal. Így máris elkezdheted a Facebookon való bevonásukat és a remarketinget.

A Hasonló célcsoportok esetében a Facebook veszi az e-mail listádat, összeveti azt a feliratkozóid profiljával, majd megtalálja a feliratkozóidhoz hasonló embereket. Képzeld el, hogy üzenetet küldesz, amiben arra kérsz olyan embereket, akik pont olyanok, mint a feliratkozóid, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre.

Az e-mail listád gyakorlatilag felturbózza a Facebook algoritmusait, hogy célzottan az ideális célközönségedre irányítsa.

A közösségi média és az e-mail marketing közötti határok összemosása

Az e-mail és a közösségi média legjobb megközelítése, ha előre tervezel és előre megtervezed, hogyan használhatod a két csatornát együttesen, hogy a legtöbbet hozd ki mindegyikből a marketingkampányodban.

Egy átfogó kampány létrehozásának egyik módja, hogy a közösségi médiában tervezel egy eseményt, például egy webináriumot, majd az esemény köré tartalmat dolgozol ki, amelyet e-mailben terjesztesz.

Emellett beépíthetsz olyan automatizált triggereket is, amelyek ösztönzik a feliratkozók aktivitását a közösségi médiában.

Tegyük fel, hogy egy előfizető lájkolt egy blogbejegyzést az oldaladon. Ekkor egy automatikus e-mailt küldhetsz, ami megkéred a feliratkozót, hogy ossza meg a blogot a Twitteren vagy a LinkedInen.

Ha elmosod a közösségi média és az e-mail marketing közötti határvonalat, mindkét csatorna erősségeit kihasználva jobb élményt nyújthatsz feliratkozóidnak.

A dinamikus duó: e-mail marketing és közösségi média

Ne feledd, az e-mail marketing és a közösségi média olyan, mint Batman és Robin. Mindketten önmagukban is kiváló bűnüldözők, de együtt megállíthatatlan erővel rendelkeznek, ami biztonságban tartja Gotham Cityt.

Ugyanígy az e-mail marketingnek és a közösségi médiának is együtt kell működnie, hogy segítsenek a feliratkozók számát növelni, nagyobb közönséget vonzani, és növeljék a tartalmaid ismertségét.

forrás: mailerlite.com