Közösségi média – email marketing

Az e-mail marketing és a közösségi média a két legerősebb marketingeszköz a közönség növelése és a márkaépítés terén.

Önmagukban is megvannak az erősségeik és a gyengeségeik, de együttesen segíthetnek az elköteleződésben a márkás iránt és a feliratkozók listájának építésében.

Olyanok, mint a marketing Batmanje és Robinja. Az e-mail idősebb, de még mindig rendkívül hatékony, mint Batman, míg a közösségi média fiatalabb és tele van energiával, mint Robin. Egyedül Batman egy fantasztikus szuperhős, de Robinnal együtt ők a dinamikus duó!

A lényeg az, hogy az e-mail marketing és a közösségi média akkor a legjobb, ha együtt dolgoznak az e-mail lista építése, a közönség növelése és az e-mail tartalmak elérésének növelése érdekében.

Ebben az útmutatóban megmutatom neked:

Az e-mail marketing és a közösségi média közötti különbségeket, és hogy miért fontos mindkettő a tartalommarketing stratégiád szempontjából.

Hogyan építheted fel az e-mail listádat és hogyan érheted el, hogy az e-mail tartalmakat a közösségi médián keresztül is megosszák.

Hogyan építheted a közösségi médiát email marketinggel.

Közösségi média marketing

A közösségi média az egyik leghatékonyabb digitális marketingcsatorna. Az egyes platformok a célközönségtől függően különböző előnyöket kínálnak.

Facebook: Páratlan célzási lehetőség több mint 1 milliárd aktív felhasználó számára.

Instagram: Vizuális marketingfunkciók hirdetésekkel és történetekkel, valamint a felhasználók által generált tartalmak lehetőségei.

LinkedIn: Célzott B2B érdeklődők megcélzása konkrét vállalatoktól hirdetések, hálózatépítés és tartalom révén 

YouTube: Magas konverziós és elkötelezettségi arány: az emberek 84%-a állítja, hogy vásárolt már terméket vagy szolgáltatást egy márkavideó megtekintése után.

Twitter: Időszerű szájról-szájra terjedő promóció, amely gyorsan lendületet vehet. 

Pinterest: Nagyon magas felhasználói elkötelezettség, és több nézőt sikerül vásárlóvá alakítani (mivel más közösségi médiaplatformokhoz képest kevesebb lépést kell megtenni a vásárlásig).

Miért olyan nagyszerű a közösségi média? Mert lehetővé teszi, hogy olyan módon találd meg és vonzd be a célközönségedet, amivel semmilyen más csatorna nem tud versenyezni. Növelheti a forgalmat, építheti a márkaismertséget, növelheti az organikus elérést, és javíthatja a konverziós arányokat. A marketingesek több mint 65%-a látott előrelépést a leadgenerálásban, miután heti 6 órát fektetett a közösségi média marketingbe. A közösségi média hatékony módja célközönséged növelésének, és minden vállalkozás marketingstratégiájának részét kell képeznie. 

E-mail marketing

Míg a közösségi média arra szolgál, hogy minél több embert megtalálj, addig az e-mail marketing az a személyes kommunikációs csatorna, amely segít abban, hogy ezekből az emberekből hosszú távú vásárlók legyenek. Egy jól megtervezett email marketing stratégia kritikus fontosságú vállalkozásod számára, mert: 

  • Ez az egyetlen olyan marketingcsatorna, amely közvetlen kommunikációt biztosít számodra a célcsoportodhoz, és az egész kommunikációs folyamatot te irányíthatod.
  • Testre szabott (célzott) marketing tartalmakat tudsz küldeni a különböző ügyfeleknek
  • Egyetlen platformon egyesítheted marketingtevékenységedet, ahol megoszthatod az összes többi marketing tartalmadat, például podcastokat, cikkeket és promóciókat.
  • A/B tesztelheted az ötleteidet, és statisztikákkal és elemzésekkel mérheted a sikert
  • Az e-mail kampányok hosszú ideig maradnak meg célközönséged postaládáiban, így marketing e-mailjeid hosszabb ideig maradnak a figyelem középpontjában.
  • Költséghatékony megoldást kínál az e-mail marketingkampányodhoz, így nagyszámú feliratkozót érhetsz el.

Az e-mail marketinggel promóciókat kínálhatsz, növelheted a márkaismertséget, és végigvezetheted ügyfeleidet a konverziós tölcséren. 

E-mail marketing vs. közösségi média

A közösségi média és az e-mail marketing összehasonlítása olyan, mintha a halászok azon vitatkoznának, hogy melyik a jobb – a háló vagy a horgászbot. Nem érdemes összehasonlítani, mert az eszközök különböző célokat szolgálnak. A közösségi média olyan, mint a háló; sok halat lehet vele fogni, de csak néhányat lehet ebből eladni. Az e-mail marketing olyan, mint a horgászbot. A megfelelő csalit hozzáadva a megfelelő halakat vonzza, de nem fog hatalmas fogást eredményezni. 

Ezért kell jól együttműködnie a közösségi médiának és az e-mailnek. Hogy segítsen átgondolni a stratégiádat, íme, az egyes csatornák legfontosabb előnyei:

E-mail marketing

  • Az email lista a tiéd, nem számít, hogy mi történik. A közösségi média fiókodat bármikor törölhetik. 
  • Használhatsz személyre szabást, és közvetlen kapcsolatot tarthatsz fenn a feliratkozóiddal. 
  • Az automatizált e-mailek pontosan a megfelelő időben érhetik el az embereket. 
  • A marketingesek 77%-a szerint az e-mail marketing az egyik legértékesebb digitális marketingcsatornájuk.
  • A hírlevelekre történő heti átlagos feliratkozások száma 2020. márciusa óta 34,9%-kal nőtt, ami arra utal, hogy az e-mail marketing hatékonyabb, mint valaha. 

Közösségi média

  • Több millió hasonlóan gondolkodó embert és potenciális ügyfelet lehet megtalálni, akik hajlandóak kapcsolatba lépni veled és a vállalkozásoddal. 
  • Mindenki számára szóló bejelentéseket tehetsz, amelyek “vírusszerűen” terjedhetnek. 
  • Rendezvényeket és valós idejű párbeszédeket szervezhetsz különböző témákról. 
  • A fogyasztók 21%-a nagyobb valószínűséggel vásárol olyan márkáktól, amelyeket a közösségi médiában elérhetnek.
  • A marketingesek 73%-a úgy véli, hogy a közösségi média “valamennyire hatékony” vagy “nagyon hatékony” a tartalommarketing-stratégiájukban.

Az e-mail marketing és a közösségi média kombinálása felturbózza tartalommarketing stratégiádat. És mint hamarosan kiderül, együtt még jobban működnek.

Hogyan integráljuk a közösségi médiát és az e-mail marketinget

Van egy nagy különbség az e-mail feliratkozóid és a közösségi média követőid között – a közösségi média közönséged nem a tiéd.

Lehet, hogy több ezer követőd van az Instagramon vagy rajongód a Facebookon, de nem rendelkezel az e-mail címeikkel. Egy reggel arra ébredhetsz, hogy a Facebookodat törölték. 

E-mail címek nélkül azok az emberek, akikért olyan keményen dolgoztál, örökre eltűnnek.

Meg kell szerezned az irányítást a közösségi média felhasználóid felett azáltal, hogy feliratkozókká alakítod őket.

A jó hír az, hogy a közösségi média követőid már kedvelnek. Így könnyebb meggyőzni őket, hogy feliratkozzanak az e-mail listádra, mint egy vadidegen embert. Ennek ellenére meg kell mutatnod nekik, hogy mi a jó nekik ebben.

8 ötlet, hogy építsd az e-mail listádat a közösségi médiával

Van egy nagy különbség az e-mail feliratkozóid és a közösségi média követőid között – a közösségi média közönséged nem a tiéd.

Lehet, hogy több ezer követőd van az Instagramon vagy rajongód a Facebookon, de nem rendelkezel az e-mail címeikkel. Egy reggel arra ébredhetsz, hogy a Facebookodat törölték. 

E-mail címek nélkül azok az emberek, akikért olyan keményen dolgoztál, örökre eltűnnek.

Meg kell szerezned az irányítást a közösségi média felhasználóid felett azáltal, hogy feliratkozókká alakítod őket.

A jó hír az, hogy a közösségi média követőid már kedvelnek. Így könnyebb meggyőzni őket, hogy feliratkozzanak az e-mail listádra, mint egy vadidegen embert. Ennek ellenére meg kell mutatnod nekik, hogy mi a jó nekik ebben.

A közösségi média egy kapu a külvilág felé. Ha helyesen használod ki az erejét, akkor arra ösztönözheted Facebook-rajongóidat, LinkedIn-barátaidat és Instagram-követőidet, hogy ők is az e-mail feliratkozóid legyenek. A következőképpen csináld.

  1. Hozz létre speciális csoportokat 

Az olyan oldalakon, mint a LinkedIn és a Facebook, a privát csoportok jó lehetőséget nyújtanak arra, hogy érdeklődési kör szerint leszűkítsd a közönségedet, majd valami értékeset kínálj nekik a csoporthoz való csatlakozásért. Amikor csatlakoznak a csoporthoz, be kell jelentkezniük az e-mail címükkel. Ez egy hosszú távra szóló stratégia, amely némi időt és elkötelezettséget igényel, de hasonlóan gondolkodó embereket találhatsz, miközben egy meghatározott szegmenssel rendelkező feliratkozói listát építesz.

  1. Adj hozzá linkeket a közösségi profilodhoz

Ahelyett, hogy a honlapodat adnád hozzá a profilodhoz, egy ösztönző linket is beilleszthetsz egy CTA-val (call-to-action), amely egy feliratkozó céloldalra küldi az illetőt. Mint mindig, ügyelj arra, hogy az ajánlat meggyőző és releváns legyen a közönséged számára. Ez jól működik az Instagramon és a Pinteresten. A LinkedIn esetében a profilodon belül létrehozhatsz egy olyan tartalmakban gazdag bejegyzést, amelyben feliratkozásra kérheted az embereket. 

  1. Az űrlapok beillesztése közvetlenül a Facebookba 

A Mailerlite Facebook integrációja lehetővé teszi, hogy regisztrációs űrlapokat helyezhess el Facebook oldalaidon. Az űrlap puszta beillesztése néhány feliratkozót eredményezhet, de érdemes kipróbálni egy promóciót vagy egy ösztönző hozzáadását, hogy sok feliratkozót vonzzon. Ezek az űrlapok azért jók, mert az embereknek nem kell elhagyniuk a Facebookot, és megszakítaniuk az élményüket.

  1. Készíts olyan posztot, amely egy feliratkozó oldalra mutat

Miután kitaláltál egy ütős ösztönzőt a feliratkozók figyelmének felkeltésére, hozz létre egy egyedi céloldalt, és posztold ki az összes közösségi fiókodon, például az Instagramon, a Facebookon és a Twitteren. Ez lényegében olyan, mintha apró hirdetéseket készítenél a kampányod népszerűsítésére. Egyéni céloldalt könnyű létrehozni a MailerLite-ban. A neheze az, hogy olyan ajánlatot találj ki, amely felkelti az emberek érdeklődését.

  1. Fizetett hirdetési kampány indítása

Ha van rá költségvetésed, és komolyan gondolod a listád építését, akkor kiemelheted az előző pontban javasolt posztot, például Facebook-hirdetésekkel. A közösségi média nagyon hatékony hirdetési platform. Ha van rá pénzed, érdemes kipróbálnod a közösségi média hirdetéseket. Lehet, hogy okos dolog először a meglévő közönséggel tesztelni az ajánlatokat, majd a legjobban teljesítő ösztönzőt használni a fizetett kampányhoz. 

 

  1. Facebook Live vagy Instagram Live ülés tartása

Hozz létre egy élő online eseményt a közösségi médiában, ahol tippeket és trükköket osztasz meg az iparágaddal kapcsolatban. Ezáltal a közönséged ízelítőt kap az általad megosztott tartalomból. A végén dobj be ingyenes PDF-útmutatót vagy kézikönyvet, amelyhez az e-mail cím megadásával férhetnek hozzá.

  1. Indíts közösségi média nyereményjátékot

A nyereményjáték remek módja az e-mail címek gyűjtésének. Használd a közösségi média fiókjaidat az ajándékozás vagy a nyereményjáték népszerűsítésére, és adj meg egy linket egy céloldalra, ahol az emberek regisztrálhatnak, hogy esélyt kapjanak a nyereményre. A versenyek konverziós aránya 34%, így mindenképpen érdemes megfontolni őket!

  1. Működj együtt  közösségi média influencerekkel

Az influencer marketing az, amikor a vállalatok népszerű közösségi média influencerekkel lépnek partnerségre, hogy növeljék márkájuk ismertségét. Ez egy növekvő tartalommarketing trend, és idén a marketingesek 17%-a tervezi, hogy költségvetésének több mint felét influencerekre költi.

A közösségi média követőid nem véletlenül kapcsolódnak hozzád – kapcsolatba akarnak lépni veled. Ők alacsonyan lógó gyümölcsök, amelyek csak arra várnak, hogy feliratkozókká váljanak. De ez nem úgy történik, hogy csak úgy eléjük raksz egy feliratkozási űrlapot.

Találd ki, mi érdekli őket, és adj nekik egy meggyőző okot arra, hogy feliratkozzanak. Ha rájössz erre a két dologra, akkor a közösségi média csatornáid az új feliratkozók elképesztő forrásává válnak. Ha pedig a közösségi média követőid egyben feliratkozók is, akkor az e-mail tartalma sokkal több emberhez fog eljutni, mivel ők is megosztják azt.

Hogyan vegyük rá az embereket, hogy osszák meg az e-mail marketing tartalmakat?

Az e-mail marketing személyes. Lehetővé teszi, hogy közvetlenül a feliratkozókkal beszélhess. Bár ez rendkívül hatékony, ugyanakkor a listán szereplő személyek számára is korlátozott. Hogyan juttathatod el tartalmaidat több emberhez?

Bátorítsd arra őket, hogy osszák meg a közösségi médiában!

Minden hírlevélnek mindig tartalmaznia kell közösségi ikonokat is. Ha ezt most nem csinálod, ez egy fontos bevált módszer, amit el kell kezdened. Ha lehetővé teszed az olvasóid számára, hogy azonnal megoszthassák a tartalmaidat az általuk választott közösségi médiában, az egy egyszerű lehetőség arra, hogy növeld az elérésedet, és talán új feliratkozókat szerezz. 

A közösségi ikonok egyszerű feltüntetése azonban nem elég ahhoz, hogy a feliratkozókat rábírd a hírlevél megosztására. Az emberek hozzászoktak, hogy mindenhol ezeket a közösségi ikonokat látják. Az ikonok nem közvetlen CTA-k.

Ha azt szeretnéd, hogy az emberek megosszák az e-mail tartalmát, akkor az üzeneteidben kérd meg őket a megosztásra. Az embereknek néha szükségük van egy barátságos emlékeztetőre és egy kényszerítő okra, hogy cselekedjenek.

10 módja annak, hogy olyan tartalmat készíts, amelyet az emberek meg akarnak osztani

Ha azt szeretnéd, hogy az emberek megosszanak egy hírlevelet vagy egy e-mail tartalmat, akkor azt úgy kell elkészítened, hogy érdemes legyen megosztani.

Ha pusztán arra kéred az olvasóidat, hogy osszanak meg valamit, az sosem fog működni, ha a tartalom nem értékes. A hírnevüket teszik kockára azzal, hogy megosztják a tartalmadat. Amit az emberek megosztanak, az sokat elárul arról, hogy kik ők és mit gondolnak.

Milyen a megosztásra alkalmas tartalom?

  1. Lenyűgöző a látványvilága

Használj vizuális tartalmakat, például infografikákat és videókat. A videó a közösségi médiában a legmegosztottabb tartalomforma. Természetesen érdekesnek is kell lennie.

  1. Egyezik az olvasók véleményével

A levél tartalma kapcsolódjon a feliratkozók által osztott hiedelmekhez. Készíts olyan tartalmat, amely megerősíti olvasóid véleményét, ezáltal motiválva őket a továbbadásra.

  1. Jutalmazza a megosztást

Cselekedeteinket az ösztönzők vezérlik. Kínálj jutalmakat a tartalmaid megosztásáért, például ajándékokat, nyereményjátékokat vagy akár olyan egyszerű dolgokat, mint az elismerés.

  1. Segít másoknak

Tedd a tartalmaidat rendkívül hasznossá. Lehet, hogy ez egy “hogyan kell” e-könyv vagy egy új eszközről szóló információ, amely közvetlenül érinti a közönségedet. Az emberek szeretnek másoknak segíteni.

  1. Pozitív

Legyen a levél tartalma szórakoztató és pozitív. Az emberek szeretik megosztani azokat a tartalmakat, amelyek boldog érzelmeket keltenek vagy kíváncsiságot ébresztenek.

  1. A megjelenés számít

A tartalomnak jól kell kinéznie. Könnyen olvashatónak és vizuálisan kellemesnek kell lennie. Az emberek nem osztanak meg csúnya tartalmakat. A MailerLite sablonokat és eszközöket biztosít a gyönyörű hírlevelek megtervezéséhez.

  1. Sokakat érint

Az emberek olyan tartalmat osztanak meg, amelyet mások is elismertek. Érdemes megpróbálni közösségi ikonokat hozzáadni a megosztások számával, hogy az olvasók láthassák, hányszor osztották már meg a tartalmat.

  1. Hiteles

Írj olyan tartalmat, amely elmeséli a történetedet, és megmutatja, ki vagy. Minél hitelesebb vagy, annál nagyobb lesz a tartalom rezonanciája a feliratkozókkal… és annál valószínűbb, hogy megnyomják a “megosztás” gombot!

  1. Kezdjen beszélgetést

Az emberek nagyobb valószínűséggel osztanak meg valamit, ha szerepelnek benne. Kérd meg a közönségedet, hogy osszák meg történeteiket, véleményüket vagyt tapasztalatukat, majd tedd közzé az e-mail hírleveledben (természetesen az engedélyükkel)!

  1. Követi az aktuális  trendeket

Készítsd a tartalmaidat az aktuális témák köré. Ha az éppen trendi témák köré építed a levél mondanivalóját, az emberek ráhangolódnak, és nagyobb valószínűséggel osztják meg.

Hogyan lehet a közösségi médiát email marketinggel növelni?

A közösségi média szépsége abban rejlik, hogy néha úgy érezheti magát az ember, mintha egy buliban lenne. Sok hasonlóan gondolkodó ember összejön, hogy megosszák gondolataikat és beszélgessenek közös érdeklődési körökről.

Rengeteg olyan ember van a te feliratkozói listádon is, akik szívesen részt vennének a márkád egyik ilyen közösségi eseményén. Ám van egy probléma – nem hívta meg őket senki.

Ez az a pont, ahol az e-mail marketing segíthet növelni a közösségi marketing követői számát, és így mindenkit hosszú távon elkötelezni. A közösségi csatornáidat népszerűsítő és a feliratkozóidat a részvételre meghívó dedikált kampányok kidolgozásával növelheted a márkád iránti elkötelezettséget a közösségi média felületeken is.

A közösségi médiavállalatok is használják az e-mail marketinget, hogy a felhasználóik elkötelezettek maradjanak. Gondoltad volna, hogy a Facebook a világ egyik legnagyobb e-mail marketingese? A frissítő e-mailek visszaterelik felhasználóikat a Facebookra. Tudják, hogy a nagyobb elkötelezettség több hűséges felhasználóval egyenlő.

Vegyél példát az ő módszerükből, és tartsd feliratkozóidat a márkád közösségi médiafelületeivel is kapcsolatban úgy, hogy emlékezteted őket e-mailben.

Ez különösen fontos az inaktív feliratkozók számára. Lehetséges, hogy ezek az emberek szeretik a márkádat, de nem szeretik a hírleveleket. Hívd vissza őket azzal, hogy meghívod őket a közösségi média eseményeidre. 

Használd az e-mail listádat a Facebook hirdetések felturbózására

Tudtad, hogy importálhatod e-mail listádat a Facebookra?

A Facebook hirdetési platformja két egyedülálló módon tudja kihasználni az e-mail listádat – az egyéni célcsoportok és a hasonszőrű célcsoportok.

Az Egyéni célcsoportok esetében importálod az e-mail listádat, és a Facebook automatikusan összeveti a listán szereplő embereket a Facebook-profiljukkal. Így máris elkezdheted a Facebookon való bevonásukat és a remarketinget.

A hasonmás célcsoportok esetében a Facebook veszi az e-mail listádat, összeveti azt a feliratkozóid profiljával, majd megtalálja a feliratkozóidhoz hasonló embereket. Képzeld el, hogy üzenetet küldesz, amelyben arra kérsz olyan embereket, akik pont olyanok, mint a feliratkozóid, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre.

Az e-mail listád gyakorlatilag felturbózza a Facebook algoritmusait, hogy célzottan az ideális célközönségedre irányítsa.

A közösségi média és az e-mail marketing közötti határok összemosása

Az e-mail és a közösségi média legjobb megközelítése, ha előre tervezel, és előre megtervezed, hogyan használhatod a két csatornát együttesen, hogy a legtöbbet hozd ki mindegyikből a marketingkampányodban.

Egy átfogó kampány létrehozásának egyik módja, hogy a közösségi médiában tervezel egy eseményt, például egy webináriumot, majd az esemény köré tartalmat dolgozol ki, amelyet e-mailben terjesztesz.

Emellett beépíthetsz olyan automatizálási triggereket is, amelyek ösztönzik a követők elköteleződését a közösségi médiában.

Tegyük fel, hogy egy előfizető “lájkolt” egy blogbejegyzést az oldaladon. Ekkor egy automatikus e-mailt küldhetsz, amelyben megkéred a feliratkozót, hogy ossza meg a blogot a Twitteren vagy a Linkedinen.

Ha elmosod a közösségi média és az e-mail marketing közötti határvonalat, mindkét csatorna erősségeit kihasználva jobb élményt nyújthatsz előfizetőidnek.

A dinamikus duó: e-mail marketing és közösségi média

Ne feledd, az e-mail marketing és a közösségi média olyan, mint Batman és Robin. Mindketten önmagukban is kiváló bűnüldözők, de együtt megállíthatatlan erőt alkotnak, amely biztonságban tartja Gotham Cityt.

Ugyanígy az e-mail marketing és a közösségi média erőfeszítéseinek is együtt kell működniük, hogy segítsék a feliratkozók számát növelni, nagyobb közönséget vonzani, és növeljék tartalmainak ismertségét.

forrás: mailerlite.com

Ne maradj le a hasonló tartalmakról Te se: 

.

Tanuld meg Te is a

Mailerlite kezelését

Az ML Akadémia egy falatnyi méretű videókat tartalmazó rendszer, amely arra ösztönöz, hogy magabiztosan hozz létre egy automatizált értékesítési csatornát ajánlataidhoz gyorsan. A videók mindegyike rövid, lényegre törő, így gyorsan tudsz haladni. A vásárlást követően azonnal hozzáférhetsz 40+ olyan videóhoz, amelyek mindent tartalmaznak, amelyekről tudnod kell. MailerLite oktatás magyarul.

Shopify és a MailerLite

Shopify és a MailerLite

 A Shopify egy népszerű platform, amely segít saját webáruház építésében. A Shopify világszerte híres, de íme néhány fontos ok, ami igazolja e szavak helytállóságát. Az online vásárlás ma már nem opcionálisan választható, hanem prioritássá vált, és a vásárlók nagyobb...

bővebben
A/B tesztelés az e-mail marketingben egyszerűen

A/B tesztelés az e-mail marketingben egyszerűen

A marketing a művészet és a tudomány keveréke. Tudtad, hogy az internet kora előtt a marketinget többnyire művészetnek tekintették. Láttad a Mad Men című filmet? Don Draper meditál a tengerparton, és valahogyan előáll egy elképesztő ötlettel, amely emberek millióit...

bővebben
MailerLite vagy Mailchimp

MailerLite vagy Mailchimp

A nagy összecsapás!Tagadhatatlan, hogy a Mailchimp szélesebb körben ismertebb, mint a MailerLite. De ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy jobb szolgáltatást nyújt. Ha ezt a cikket olvasod, akkor vagy kipróbáltad a Mailchimpet, és nem vagy teljesen elégedett vele, vagy...

bővebben