Hadd vezessem le neked. Tételezzük fel, hogy 5000 emberhez szeretnél elérni.
Azért, hogy az e-mail listádra felkerüljön ez az 5000 ember, kb. 5-600.000 Ft-ot kell kifizetned. Folyamatos e-mail lista építéssel ezt nem kell egyszerre megtenned. Épülhet szép lassan a listád úgy, ahogyan a bevételed is növekszik. Miután azonban kifizetted ezt az 5-600.000 Ft-ot értük, és felépült az 5000 fős e-mail listád, onnantól kezdve “örök életig” marketingezhetsz nekik e-mailben majdhogynem teljesen ingyen. Azért majdhogynem teljesen ingyen, mivel a MailerLite díja meglehetősen elhanyagolható mértékű. Az örök élet pedig azért idézőjeles, mivel természetesen lesznek azért leiratkozóid is, de arányosítva még így is bőven olcsóbban jössz ki, mint például Facebook hirdetésekkel.
Nézzük akkor a Facebook hirdetéseket! Ha azt mondom neked, hogy a Facebookon elérni egy embert 2-3 Ft, tehát 5000 embert elérni 10-15.000 Ft, akkor bizonyára felhőkölsz, hogy a Facebook a költséghatékonyabb megoldás.
Azonban elérés és elérés között óriási különbség van. Ahogyan elkötelezettség és elkötelezettség között is.
A Facebook statisztikákban szereplő elérésekekben rengeteg olyan ember is szerepel, aki csak úgy átgörgetett a hirdetésed felett és még csak egyetlen pillanatot sem szentelt neki. Az így megszerzett “elérés” elégetett pénz.
Nem beszélve arról, hogy ha ugyanezt az 5000 embert újra el szeretnéd érni Facebookon (amit amúgy sem tudsz megtenni, mert csak a célzás alapján hasonló embereket tudod elérni), akkor újra és újra ki kell fizetned ezt a 10-15.000 Ft-ot, míg világ a világ. 30-60 db ilyen hirdetés után (ami egyáltalán nem sok) máris eléred a fenti 5-600.000-es keretet.
És akkor még mindig nem beszéltünk arról, hogy az e-mail marketing szoftverekkel tűpontosan tudod kategorizálni, ha szeretnéd, akár pontozni a konkrét embereket, hogy a számukra legmegfelelőbb hírleveleket és ajánlatokat tudd elküldeni nekik a legmegfelelőbb pillanatban.
Még mindig azt gondolod, hogy az e-mail marketing alul marad a Facebookkal szemben?
Egyébként a leghatékonyabb megoldás a két marketing eszközt együtt használni. De ha a Facebook és Instagram valamikor befuccsol, leáll, akkor az e-mail listád még mindig ott lesz. Még ha a MailerLite meg is szűnne valamikor, a listád akkor is ott lesz neked 😉