A hírleveleid megnyitási aránya hirtelen egy számjegyűre csökkent figyelmeztetés vagy magyarázat nélkül? Ne ess pánikba! A feliratkozóid még mindig szeretnek téged. Egyszerűen csak nem volt lehetőségük megnyitni a hírleveledet. Miért?

Az ilyen esetek 99%-ában a zuhanó megnyitási arány annak az eredménye, hogy a hírleveled véletlenül a kéretlen levelek mappájában landolt.

Tudjuk, hogy a hírleveled nem szemét. De sajnos egy e-mail spamszűrő mégis annak jelölte. Ez azért frusztráló tapasztalat, mert nem mindig van nyilvánvaló oka annak, hogy a szűrő miért tette a hírleveledet a rossz mappába.

A feliratkozóid meg akarják nyitni a hírleveledet, de ahhoz előbb meg kell kapniuk. Ebben a blogbejegyzésben megosztom veled, hogyan kerüld el a spamszűrőket.

Mi az az e-mail spamszűrő és hogyan működik?

Akár hiszed, akár nem, a spamszűrők a barátaid. A kéretlen e-mailek, közismert nevükön a spamek hatalmas problémát jelentenek. Naponta több mint 200 milliárd e-mailt küldenek, és ezek 59%-a spam!

Te sem akarod, hogy ezek a rossz e-mailek az értékes hírleveleddel versenyezzenek a címzettek postaládájában. Ennek ellenére a spamszűrők nem tökéletesek, és gyakran megjelölnek jó e-maileket is.

Az e-mail spamszűrő alapvetően egy olyan program, amely egy algoritmus segítségével határozza meg, hogy egy e-mail spam-e. Néhány ilyen protokoll az e-mail különböző szempontjaira összpontosít, mint például:

  • E-mail fejléc: A hamis információkat tartalmazó e-mail fejlécek szűrése.
  • Tartalmi szűrők: A spamekkel kapcsolatos gyakori szavakat keresi.
  • Feketelistára került címek: Blokkolja az ismert spammerektől érkező összes e-mailt.
  • Felhasználói engedélyek: Az e-mail tulajdonosok egyedi szabályokat határozhatnak meg a számukra nem tetsző e-mailek blokkolására.

    Ez csak néhány a spamszűrők által az e-mailek elemzésének módjai közül. A legfontosabb, hogy te mindent megtegyél azért, hogy elkerüld ezeket a spamszűrőket, és oda kerülj, ahová tartozol – az előfizetőid postaládájába.

    Hogyan lehet tehát megakadályozni, hogy az e-mailek a spamek közé kerüljenek? Íme 8 dolog, amit már ma elkezdhetsz, és ami segít elkerülni a kézbesíthetőségi problémákat, és távol maradni a csúnya levélszemét mappától.

    8 módszer, hogyan kerüld el a spamszűrőket e-mailek küldésekor

    1. Küldd a hírleveleket a saját domainedről

    Teljesen rendben van, ha e-maileket küldesz barátodnak vagy kollégádnak olyan domainekről, mint a @gmail.com, @yahoo.com, @hotmail.com stb. Amikor azonban tömeges e-mail küldésről van szó, ez nem jó ötlet.

    Annak érdekében, hogy az e-mailek ne kerüljenek a spamek közé, mindig a saját domainnévnek megfelelő domain e-mail címről küldd el a hírleveleket.

    Hogy miért? Mert a MailerLite szorosan együttműködik az olyan e-mail kliensekkel, mint a Gmail és a Yahoo Mail, hogy fehérlistára tegyék a domainedet vagy IP-címedet. Ha más domainekről küldesz tömeges e-maileket, akkor fennáll a veszélye, hogy hírleveleid egyenesen a kéretlen levelek közé kerülnek, vagy egy feketelistán landolnak. A spamterjesztők olyan domainekről küldenek adathalász e-maileket, amelyek nem a sajátjuk. Így ha az e-mail kliens algoritmusai nem tudják megállapítani a te személyazonosságodat, azt feltételezhetik, hogy spam e-maileket küldesz.

    Kerüld a “Feladó” mező nevének gyakori módosítását, és ne használj olyan furcsa neveket, mint például a “8wqq823o@neved.hu”. Használj egyértelmű és megbízható neveket, mint például “hírlevél@”, “kapcsolat@” vagy “visszajelzés@”.

    Még jobb megoldás, ha a címet valódi névvel személyre szabod, pl. tamas@neved.hu. Ez sokkal megnyerőbb, mint egy sablonos “noreply@neved.hu” e-mail cím.

    A személyre szabás fontos az e-mail marketingben, az alábbi útmutatóban elmagyarázom, miért.

    2. Hitelesítsd a domaint, amiről a leveleket küldeni fogod 

    Oké, követted az 1. lépést, és hozzáadtál egy személyes e-mail címet, mint például a peter@neved.hu a feladó mezőhöz. Ez egy remek kezdet. De mielőtt megnyomnád a küldés gombot, még 1 lépés van a domained optimalizálásához. Ezt úgy hívják, hogy domain hitelesítés.

    A domain hitelesítés egy olyan módszer, amellyel a tömeges küldő domaint legitimálhatod a MailerLite szervereivel, hogy azok e-maileket küldhessenek a nevedben. Domainedet úgy hitelesítheted, hogy új DKIM és SPF rekordokat adsz hozzá a DNS panelen. Ez segít az e-mail spamszűrőknek elfogadni az általad küldött tömeges küldeményeket, és hitelesíti a domainedet. A domain hitelesítés egy biztos módja annak, hogy bizonyítsd az e-mail fiókok számára, hogy legitim e-maileket küldesz.

    3. Ellenőrizd a hírlevél tartalmát

    Ahogy korábban említettem, az e-mail spamszűrők folyamatosan ellenőrzik az e-mail tartalmát. Nincs meg az az emberi képességük, hogy az e-mail szövegét összefüggéseiben elemezzék, ezért alapvetően minden olyan szót vagy kifejezést megjelölnek, amely spamhez köthető. 

    Bár nincsenek varázskulcsszavak az e-mail kézbesíthetőségének javítására, vannak szavak, amiket érdemes elkerülni.

    Tippek, hogyan optimalizálhatod e-mail tartalmaidat a spamszűrők elkerülése érdekében:

    • Csak törvényes, jó hírű domainnel rendelkező webhelyekre hivatkozz. Például ellenőrizd az összes affiliate-linkedet, hogy biztosan feddhetetlenek legyenek.
    • Ne legyen őrült hosszú az e-mail.Az e-mail spamszűrők nem szeretik az egy kilométer hosszú hírleveleket. Nincs tökéletes hírlevélhossz. De ha több mint 200 szóból áll, vagy az olvasónak sokat kell fáradnia, hogy átfusson rajta, rövidítsd le.
    • Tartsd egyensúlyban a képeket és a szöveget.A spamszűrők a képeket üres területnek tekintik. Ha olyan hírlevelet küldesz, amelyben egyetlen nagy kép van, és nincs benne szöveg, akkor üres e-mailnek fogják tekinteni, és a napjaid meg lesznek számlálva.
    • Ne használj túl sok felkiáltójelet!!!!!!!!!!!!!
    • Kerüld a szöveg piros színnel való írását.
    • Vigyázz arra, hogy ne írj MINDENT CSUPA NAGYBETŰVEL!OLYAN ÉRZÉS, MINTHA ORDÍTANÁL! Ezt senki sem szereti.
    • Kerüld a spamet kiváltó szavakat  és kifejezéseket, mint “Kérjük, kattintson ide”, “Ezt ne hagyja ki!”, “Ez nem spam!” stb.

      4. Teszteld az e-maileket elküldés előtt

      Nincs jobb módja annak, hogy megértsd az ügyfeleid e-mail élményét, mintha előzetesen elküldöd magadnak pontosan ugyanazt az e-mailt. Még akkor is, ha a hírleveledet egy sablon segítségével hoztad létre, mindig jó ötlet elküldeni egy teszt e-mailt.

      Ha teszt e-maileket küldesz magadnak, felülvizsgálhatod a hírlevél elrendezését és olvashatóságát. Ezen kívül lehetőséget ad arra is, hogy megnézd, hogy a hírleveled a promóciók mappában vagy a spamben landol-e.

      Hogy megtudd, miért kerül az e-mailed a spambe a beérkező levelek helyett, használhatsz egy hírlevél-ellenőrző programot, mint például az Inbox insights a MailerCheck-től, hogy megtudd, pontosan mi növeli a spam pontszámodat. Legyen szó akár az e-mail HTML kóddal, tartalommal, linkekkel vagy a feladói neveddel kapcsolatos problémáról. Az Inbox insights segítségével még az elküldés előtt betekintést nyerhetsz hírleveled mérőszámaiba. Így szükség esetén pontosan azt tudod módosítani, amit módosítani kell, ahelyett, hogy az egész e-mail marketingkampányodat átdolgoznád.

      5. Soha ne használj vásárolt listákat!

      Nem csak rólad van szó. Mindenki kísértésbe esik, hogy egyszerűen egy lista megvásárlásával 100 000 potenciális ügyféllel növelje a listáját. Ha még mindig ezt az ötletet fontolgatod, állj le!

      A vásárolt listák olyanok, mint a ketyegő időzített bombák. Előbb-utóbb tönkreteszik a hírnevedet. Tele nem létező e-mail címekkel és spamcsapdákkal, gyorsan tájékoztatják a postafiók-szolgáltatókat, hogy szereted megszegni a szabályokat kéretlen e-mailek küldésével.

      Üzeneteid a levélszemét mappákban fognak landolni. Sőt, ami még ennél is rosszabb, spamküldőnek jelölhetnek meg.

      Ahhoz, hogy a MailerLite segítségével e-mailt küldhess, az e-mail címzettjének olyasvalakinek kell lennie, aki kifejezetten kérte, hogy megkapja az e-maileidet azáltal, hogy valamilyen módon feliratkozott. Ha egy online vállalkozásról van szó, akkor az is lehet, aki az elmúlt 18 hónapban vásárolt tőled terméket vagy szolgáltatást.

      6. Tedd lehetővé az emberek számára a leiratkozást

      Amikor az emberek leiratkoznak a hírleveledről, az mindig egy kicsit kiábrándító. Fontos azonban, hogy hagyd az embereket leiratkozni, mégpedig úgy, hogy minden hírlevélben (általában az e-mail végén elhelyezett) egyértelmű leiratkozási linket kínálsz fel. 

      Ha ezt nem teszed meg, megkockáztatod, hogy az emberek spamnek fogják jelölni az e-maileket, mert nem látnak más módot arra, hogy leiratkozzanak az e-mailekről. Legyél tehát jó ember, és gondoskodj arról, hogy a leiratkozási link része legyen a hírleveled elrendezésének. Meg fogja érni.

      Fordítsd a leiratkozásokat valami pozitív dologgá

      Biztos, hogy a végén egy feliratkozóval kevesebb lesz a listádon, de a leiratkozásoknak pozitív fordulatot adhatsz. Ha a leiratkozási oldaladhoz egy felmérést illesztesz, visszajelzéseket gyűjthetsz, és feljegyzéseket készíthetsz arról, hogy az emberek miért nem érdeklődnek többé az e-mailjeid iránt. Minden egyes leiratkozással most legalább lehetőséget kapsz arra, hogy javítsd az e-mail marketingedet.

      7. Használd ki a tárgysort

      Az e-mail tárgysorod döntő fontosságú a megnyitási arányod szempontjából, de a spam-jelek csökkentésének is fontos része. Az emberek vethetnek egy gyors pillantást a tárgysorodra, és dönthetnek úgy, hogy spamként jelölik meg. Ezért azt tanácsolom, hogy érdemes egy kicsit átgondolni a tárgysort. A korábban említett tippeket ( kerüld a csupa nagybetűs betűket, a halandzsa kifejezéseket és a felkiáltójelek túlzott használatát) felhasználhatod a kockázatmentes tárgysor megalkotásához.

      A legtöbb esetben több mint rendben lesz, ha a tárgysor releváns és az olvasó érdeklődésének megfelel.

      8. Őrizd meg a jó feladói hírnevet

      A feladói hírnév egy olyan pontszám, amelyet az ISP-k (internetszolgáltatók) olyan tényezők alapján számítanak ki, mint a tartalom minősége, az előfizetői interakciók, a visszapattanási arányok és az általános e-mail kézbesíthetőségi arányok.

      Az e-mail kézbesíthetőség optimalizálásának leghatékonyabb módja, ha egészséges, érvényes és elkötelezett feliratkozókból álló e-mail listát használsz. 

      A kiváló minőségű e-mail lista fenntartását az alábbi 4 stratégia alkalmazásával kezdd:

      • Küldj releváns e-maileket feliratkozói csoportok létrehozásával  – Azáltal, hogy csak olyan hírleveleket küldesz a feliratkozóknak, amelyeket el akarnak olvasni, az általános elkötelezettséged növekedni fog.

         

      • Az inaktív feliratkozók újra bevonása visszanyerő e-mail kampányokkal – adj feliratkozóidnak még egy utolsó esélyt, hogy foglalkozzanak a tartalmaiddal. Ha még mindig nem érdeklődnek, töröld őket a listádról, és csinálj helyet az elkötelezettebb feliratkozóknak.

      • Rendszeresen tisztítsd meg a listádat egy levelező tesztelő segítségével – Ezzel biztosíthatod, hogy minden érvénytelen e-mail címet, például a hard bouncet, kiszűrj a listádról. Ez különösen hasznos azoknak az e-mail marketingeseknek, akik egy másik ESP-ről (e-mail szolgáltató) a MailerLite-ra költöztetik a címjegyzéküket.

      • Kapcsold be a dupla opt-in-t a feliratkozási űrlapokon – A feliratkozási űrlapokon a dupla opt-in engedélyezésével már az ajtóban elűzheted a botokat.

      A tiszta listával elkerülhetőek a spamcsapdák találatai, és csökken a feladói hírnév sérülésének kockázata. 

      A spam mappa végleges elkerülése

      Ha követed a fenti egyszerű tippeket, elkerülheted a legtöbb e-mail spamszűrőt, megállíthatod, hogy az e-maileid a spamek közé kerüljenek, és megőrizheted a megnyitási arányodat. 

      Bónusz tipp: Amikor megerősíted vagy üdvözlöd az új feliratkozóidat (pl. üdvözlő e-mailben), kérd meg őket, hogy adják hozzá a “Feladó” címedet a kapcsolataikhoz. Ez egy okos módja a spamszűrők megkerülésének. Egy ilyen kérés sosem árt, és rendkívül hatékony.

      forrás: mailerlite.com

      Ne maradj le a hasonló tartalmakról Te se: 

      .

      Tanuld meg Te is a

      Mailerlite kezelését

      Az ML Akadémia egy falatnyi méretű videókat tartalmazó rendszer, amely arra ösztönöz, hogy magabiztosan hozz létre egy automatizált értékesítési csatornát ajánlataidhoz gyorsan. A videók mindegyike rövid, lényegre törő, így gyorsan tudsz haladni. A vásárlást követően azonnal hozzáférhetsz 40+ olyan videóhoz, amelyek mindent tartalmaznak, amelyekről tudnod kell. MailerLite oktatás magyarul.

      Elementor #356616

      Add meg itt a címsor szövegét Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar...

      bővebben
      7 e-mail marketing mérőszám, amire érdemes odafigyelned

      7 e-mail marketing mérőszám, amire érdemes odafigyelned

      Amikor az e-mail marketing útján haladsz, nincs gyorsítósáv. Egy nyerő e-mail stratégia kialakítása időbe telik, és minden kampány egy tanulási tapasztalat. Élvezd tehát a vezetést, és ne felejtsd el megünnepelni az apró győzelmeket az út során.Bár igaz, hogy az...

      bővebben