A hírleveleid megnyitási aránya hirtelen egy számjegyűre csökkent bármilyen figyelmeztetés vagy magyarázat nélkül? Ne ess pánikba! A feliratkozóid még mindig szeretnek téged. Valószínűleg csak nem látták a hírleveledet a postaládájukban. Miért?

Az ilyen esetek 99%-ában a zuhanó megnyitási arány annak az eredménye, hogy a hírleveled véletlenül a kéretlen levelek mappájában, vagyis a spam mappában landolt.

Szögezzük le, hogy a hírleveled nem szemét. De sajnos előfordul, hogy egy e-mail spamszűrő mégis annak jelöli. Ez azért is frusztráló tapasztalat, mert nem mindig van nyilvánvaló oka annak, hogy a szűrő miért tette a hírleveledet rossz mappába.

A feliratkozóid meg akarják nyitni a hírleveledet, viszont ahhoz előbb meg kell kapniuk. Ebben a blogbejegyzésben megosztom veled, hogyan kerüld el a spamszűrőket.

Mi az az e-mail spamszűrő és hogyan működik?

Akár hiszed, akár nem, a spamszűrők a barátaid. A kéretlen e-mailek, közismert nevükön a spamek, hatalmas problémát jelentenek világszerte. Naponta több mint 200 milliárd e-mailt küldenek a világon, és ezeknek az 59%-a spam!

Te sem akarod, hogy ezek a rossz e-mailek a te értékes hírleveleddel versenyezzenek a címzettek postaládájában. Ennek ellenére a spamszűrők nem tökéletesek, és gyakran jó e-maileket is spamként jelölnek meg.

Az e-mail spamszűrő alapvetően egy olyan program, ami egy algoritmus segítségével határozza meg, hogy egy e-mail spam-e. Különböző szempontok alapján szűrik az e-maileket, mint például:

  • E-mail fejléc: A hamis információkat tartalmazó e-mail fejlécek szűrése.
  • Tartalmi szűrők: A spamekkel kapcsolatos gyakori szavakat keresi.
  • Feketelistára került címek: Blokkolja az ismert spammerektől érkező összes e-mailt.
  • Felhasználói engedélyek: Az e-mail tulajdonosok egyedi szabályokat határozhatnak meg a számukra nem tetsző e-mailek blokkolására.

Ez csak néhány példa azok közül a módszerek közül, amikkel a spamszűrők az e-maileket elemzik. A legfontosabb, hogy te mindent megtegyél azért, hogy elkerüld ezeket a spamszűrőket, és ott landolj, ahová tartozol – az előfizetőid postaládájában.

Hogyan lehet tehát megakadályozni, hogy az e-mailek a spamek közé kerüljenek? Íme 8 dolog, amit már ma elkezdhetsz alkalmazni, és ami segít elkerülni a kézbesíthetőségi problémákat és távol maradni a csúnya levélszemét mappától.

8 módszer, hogyan kerüld el a spamszűrőket e-mailek küldésekor

1. Küldd a hírleveleket a saját domainedről

Teljesen rendben van, ha a barátaidnak vagy kollégáidnak olyan domainekről küldesz e-mailt, mint a @gmail.com, @yahoo.com, @hotmail.com stb. Amikor azonban tömeges e-mail küldésről van szó, ez nem jó ötlet.

Annak érdekében, hogy az e-mailek ne kerüljenek a spamek közé, mindig a saját domainnévnek megfelelő domain e-mail címről küldd ki a hírleveleket.

Hogy miért? Mert a MailerLite szorosan együttműködik az olyan e-mail kliensekkel, mint a Gmail és a Yahoo Mail, hogy fehérlistára tegyék a domainedet vagy IP-címedet. Ha más domainekről küldesz tömeges e-maileket, akkor fennáll a veszélye, hogy hírleveleid egyenesen a kéretlen levelek közé kerülnek, vagy egy feketelistán landolnak. A spamterjesztők olyan domainekről küldenek adathalász e-maileket, amik nem a sajátjuk. Így ha az e-mail kliens algoritmusai nem tudják megállapítani a személyazonosságodat, azt feltételezhetik, hogy spam e-maileket küldesz.

Kerüld a “Feladó” mező nevének gyakori módosítását, és ne használj olyan furcsa neveket, mint például a “8wqq823o@domained.hu”. Használj egyértelmű és megbízható neveket, mint például “hírlevél@”, “kapcsolat@” vagy “visszajelzés@”.

Még jobb megoldás, ha a címet valódi névvel személyre szabod, pl. nora@domained.hu. Ez sokkal megnyerőbb, mint egy sablonos “noreply@domained.hu” e-mail cím.

Aszemélyre szabás fontos az e-mail marketingben. Ebben az útmutatóban elmagyarázom, miért.

2. Hitelesítsd a domaint, amiről a leveleket küldeni fogod 

Oké, követted az 1. lépést és hozzáadtál egy személyes e-mail címet, mint például a nora@domained.hu, a feladó mezőhöz. Kezdetnek szuper! De mielőtt megnyomnád a küldés gombot, még egy lépés van a domained optimalizálásához. Ezt úgy hívják, hogy domain hitelesítés.

A domain hitelesítés egy olyan módszer, amivel a tömeges e-maileket küldő domaint legitimálhatod a MailerLite szervereivel, hogy azok e-maileket küldhessenek a nevedben. Domainedet úgy hitelesítheted, hogy új DKIM és SPF rekordokat adsz hozzá a DNS panelen. Ez segít az e-mail spamszűrőknek elfogadni az általad küldött tömeges e-maileket, és hitelesíti a domainedet. A domain hitelesítés egy biztos módja annak, hogy bizonyítsd az e-mail fiókok számára, hogy legitim e-maileket küldesz.

3. Ellenőrizd a hírlevél tartalmát

Ahogy korábban említettem, az e-mail spamszűrők folyamatosan ellenőrzik az e-mail tartalmát. Nincs meg az az emberi képességük, hogy az e-mail szövegét összefüggéseiben elemezzék, ezért alapvetően minden olyan szót vagy kifejezést megjelölnek, ami spamhez köthető. 

Bár nincsenek varázskulcsszavak az e-mail kézbesíthetőségének javítására, vannak viszont olyan szavak, amiket érdemes elkerülni.

Az e-mailek írásakor a legfontosabb dolog, amit el akarsz kerülni, az alábbi 3 típusú hangzás:

Kétségbeesett
Nyomulós
Bizarr (túl jó ahhoz, hogy igaz legyen)

Példák:

Kétségbeesett:
– Kérlek kattints!
– Ez nem spam!
– Ezt ne hagyd ki!
– Ígrem!

Nyomulós:
– Cselekedj most!
– Nem csapda!
– Enélkül nem tudsz élni!
– Nincs kötöttség!

Bizarr (túl jó ahhoz, hogy igaz legyen):
– 100% ingyen
– 0% rizikó
– Nyerj $$
– Készpénz bónusz

Tippek, hogyan optimalizálhatod e-mail tartalmaidat a spamszűrők elkerülése érdekében:

  • Csak törvényes, jó hírű domainnel rendelkező webhelyekre hivatkozz. Például ellenőrizd az összes affiliate-linkedet, hogy biztosan feddhetetlenek legyenek.
  • Ne legyen őrült hosszú az e-mail. Az e-mail spamszűrők nem szeretik az egy kilométer hosszú hírleveleket. Nincs tökéletes hírlevélhossz, de ha a tiéd több mint 200 szóból áll, vagy az olvasónak sokat kell fáradnia, hogy átfusson rajta, rövidítsd le.
  • Tartsd egyensúlyban a képeket és a szöveget. A spamszűrők a képeket üres területnek tekintik. Ha olyan hírlevelet küldesz, amiben egyetlen nagy kép van, és nincs benne szöveg, akkor üres e-mailnek fogják tekinteni, és a napjaid meg lesznek számlálva.
  • Ne használj túl sok felkiáltójelet!!!!!!!!!!!!!
  • Kerüld a szöveg piros színnel való írását.
  • Vigyázz arra, hogy ne írj MINDENT CSUPA NAGYBETŰVEL! OLYAN ÉRZÉST KELT, MINTHA ORDÍTANÁL! Ezt senki sem szereti.
  • Kerüld a spamet kiváltó szavakat és kifejezéseket, mint “Kérjük, kattintson ide”, “Ezt ne hagyd ki!”, “Ez nem spam!” stb.

4. Teszteld az e-maileket elküldés előtt

Nincs jobb módja annak, hogy megértsd az ügyfeleid e-mail élményét, mintha előzetesen elküldöd magadnak pontosan ugyanazt az e-mailt. Még akkor is, ha a hírleveledet egy sablon segítségével hoztad létre, mindig jó ötlet elküldeni egy teszt e-mailt.

Ha teszt e-maileket küldesz magadnak, felülvizsgálhatod a hírlevél elrendezését és olvashatóságát. Ezen kívül így lehetőséged van arra is, hogy megnézd: a hírleveled a promóciók mappában vagy a spamben landol-e.

Hogy megtudd, miért kerül az e-mailed a spambe a beérkező levelek helyett, használhatsz egy hírlevél-ellenőrző programot, mint például az Inbox insights a MailerCheck-től, hogy megtudd, pontosan mi növeli a spam pontszámodat. Legyen szó akár az e-mail HTML kóddal, tartalommal, linkekkel vagy a feladói neveddel kapcsolatos problémáról. Az Inbox insights segítségével még az elküldés előtt betekintést nyerhetsz hírleveled mérőszámaiba. Így szükség esetén pontosan azt tudod módosítani, amit módosítani kell, ahelyett, hogy az egész e-mail marketingkampányodat átdolgoznád.

5. Soha ne használj vásárolt listákat!

Ne aggódj, nem csak neked jutott már eszedbe. Mindenki kísértésbe esik, hogy egyszerűen egy e-mail cím lista megvásárlásával 100 000 potenciális ügyféllel növelje a saját listáját. Ha még mindig ezt fontolgatod, kérlek engedd el ezt az ötletet. Miért?

A vásárolt e-mail cím listák olyanok, mint a ketyegő időzített bombák. Előbb-utóbb tönkreteszik a hírnevedet. Tele nem létező e-mail címekkel és spamcsapdákkal, gyorsan tájékoztatják a postafiók-szolgáltatókat, hogy szereted megszegni a szabályokat kéretlen e-mailek küldésével.

Üzeneteid a levélszemét mappákban fognak landolni. Sőt, ami még ennél is rosszabb, spamküldőnek jelölhetnek meg.

Ahhoz, hogy a MailerLite segítségével e-mailt küldhess, az e-mail címzettjének olyasvalakinek kell lennie, aki kifejezetten kérte, hogy megkapja az e-maileidet azáltal, hogy valamilyen módon feliratkozott. Ha egy online vállalkozásról van szó, akkor az is lehet, aki az elmúlt 18 hónapban vásárolt tőled terméket vagy szolgáltatást. 

6. Tedd lehetővé az emberek számára a leiratkozást

Amikor az emberek leiratkoznak a hírleveledről, az mindig egy kicsit kiábrándító. Fontos azonban, hogy hagyd az embereket leiratkozni, mégpedig úgy, hogy minden hírlevélben (általában az e-mail végén elhelyezett) egyértelmű leiratkozási linket kínálsz fel. 

Ha ezt nem teszed meg, azzal kockáztatod, hogy az emberek spamnek fogják jelölni a leveleidet, mert nem látnak más módot arra, hogy leiratkozzanak az e-mailekről. Tégy jót a feliratkozóknak és magadnak is, és gondoskodj arról, hogy a leiratkozási link része legyen a hírlevelednek. Meg fogja érni.

Fordítsd a leiratkozásokat valami pozitív dologgá

Igaz, hogy a végén egy feliratkozóval kevesebb lesz a listádon, de a leiratkozásoknak adhatsz pozitív fordulatot. Ha a leiratkozási oldaladhoz egy felmérést illesztesz, visszajelzéseket gyűjthetsz, és feljegyzéseket készíthetsz arról, hogy az emberek miért nem érdeklődnek az e-mailjeid iránt. Így minden egyes leiratkozással lehetőséget kapsz arra, hogy javítsd az e-mail marketingedet.

7. Használd ki a tárgysort

Az e-mail tárgysorod döntő fontosságú a megnyitási arányod szempontjából, de a spam-jelek csökkentésének is fontos része. Egy gyors pillantás a tárgysorodra, és máris dönthetnek úgy az emberek, hogy spamként jelölik meg. Ezért az a javaslatom, hogy érdemes jól átgondolni a tárgysort. A korábban említett tippeket (pl. kerüld a csupa nagybetűt, a halandzsa kifejezéseket és a felkiáltójelek túlzott használatát) felhasználhatod a kockázatmentes tárgysor megalkotásához.

A legtöbb esetben teljesen rendben lesz, ha a tárgysor releváns és az olvasó érdeklődésének megfelel.

8. Őrizd meg a jó feladói hírnevet

A feladói hírnév egy olyan pontszám, amit az ISP-k (internetszolgáltatók) olyan tényezők alapján számítanak ki, mint a tartalom minősége, a feliratkozói interakciók, a visszapattanási arányok és az általános e-mail kézbesíthetőségi arányok.

Az e-mail kézbesíthetőség optimalizálásának leghatékonyabb módja, ha egészséges, érvényes és elkötelezett feliratkozókból álló e-mail listát használsz. 

A kiváló minőségű e-mail lista fenntartását az alábbi 4 stratégia alkalmazásával kezdd:

  • 1. Küldj releváns e-maileket feliratkozói csoportok létrehozásával. – Azáltal, hogy csak olyan hírleveleket küldesz a feliratkozóknak, amiket el akarnak olvasni, az általános elkötelezettség növekedni fog.
  • 2. Vond be újra az inaktív feliratkozókat visszanyerő e-mail kampányokkal. – Adj feliratkozóidnak még egy utolsó esélyt, hogy foglalkozzanak a tartalmaiddal. Ha még mindig nem érdeklődnek, töröld őket a listádról, és csinálj helyet az elkötelezettebb feliratkozóknak.
  • 3. Rendszeresen tisztítsd meg a listádat egy levelező tesztelő segítségével. – Ezzel biztosíthatod, hogy minden érvénytelen e-mail címet, például a hard bounce-t, kiszűrj a listádról. Ez különösen hasznos azoknak az e-mail marketingeseknek, akik egy másik ESP-ről (e-mail szolgáltató) a MailerLite-ra költöztetik a címjegyzéküket.
  • 4. Kapcsold be a dupla opt-in-t a feliratkozási űrlapokon. – A feliratkozási űrlapokon a dupla opt-in engedélyezésével már az ajtóban elűzheted a botokat.

A tiszta listával elkerülhetőek a spamcsapdák, illetve csökken a feladói hírnév sérülésének kockázata. 

A spam mappa végleges elkerülése

Ha követed a fenti egyszerű tippeket, elkerülheted a legtöbb e-mail spamszűrőt, megakadályozhatod, hogy az e-mailjeid a spamek közé kerüljenek, és megőrizheted a megnyitási arányodat. 

Bónusz tipp: Amikor megerősíted vagy üdvözlöd az új feliratkozóidat (pl. üdvözlő e-mailben), kérd meg őket, hogy adják hozzá a “Feladó” címedet a kapcsolataikhoz. Ez egy okos módja a spamszűrők kikerülésének. Egy ilyen kérés sosem árt, és rendkívül hatékony.

forrás: mailerlite.com