A nagy összecsapás

Tagadhatatlan, hogy a Mailchimp szélesebb körben ismertebb, mint a MailerLite. De ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy jobb szolgáltatást nyújt.

Ha ezt a cikket olvasod, akkor vagy kipróbáltad a Mailchimpet, és nem vagy teljesen elégedett vele, vagy hallottál jó dolgokat a MailerLite-ról, és szeretnéd látni, hogyan használható más népszerű e-mail marketing eszközökhöz, például a Mailchimphez képest.

Ebben a MailerLite vs Mailchimp összehasonlításban részletesen elemzem az egyes eszközöket, megvizsgálva, hogy mennyire könnyű használni őket, milyen pro funkciókkal rendelkeznek, melyik mennyire drága, és még sok minden mást.

MailerLite vs Mailchimp: Összefoglaló

A MailerLite és a Mailchimp is jó választás kezdőknek. Ha azonban a legolcsóbb lehetőséget keresed, akkor a MailerLite a legmegfelelőbb eszköz. Bár mindkettő kínálatában van egy általános ingyenes csomag, a MailerLite magasabb szintű csomagjai is megfizethetőek maradnak (50 $/hó 10 000 feliratkozóért, szemben a Mailchimp 78,99 $-jával).

Könnyű használat és szerkesztőprogram

A Mailchimp egy nagyon könnyen használható e-mail marketing szoftverként reklámozza magát. De képzeld, tudod mi van? A MailerLite is ezt teszi. Akkor mégis melyiket egyszerűbb használni?

Nos, azt kell mondanom, hogy a MailerLite valamivel felhasználóbarátabb. A Mailchimp egyik problémája, hogy egyes funkciókat néha nehéz megtalálni; például az új feliratkozásokhoz való opt-in hozzáadása még mindig lehetne egy kicsit átláthatóbb a teljesen kezdők számára. Emellett az a tapasztalatom, hogy a Mailchimp felület frissítései sem feltétlenül könnyítik meg a dolgunkat.

Mindezek ellenére mindkettőnek jól megtervezett, könnyen navigálható felhasználói felülete van, és jól gondoskodnak arról, hogy egy új levél beállításakor minden szükséges lépést elvégezzünk.

Győztes: Összességében mindkét eszköz használata viszonylag gyorsan tanulható.
A MailerLite-nak azonban jobban megtervezett felülete van, ami minden szint számára nagyszerű eszközzé teszi. Az első forduló a MailerLite-é lett! 1-0.

Tervezés és rugalmasság

Amikor kiválasztasz egy e-mail marketingszolgáltatást, fontos, hogy ellenőrizd az általa kínált e-mail sablonokat és tervezési lehetőségeket. Természetesen azt szeretnéd, hogy a leveleid vonzóak, mobilra optimalizáltak és könnyen testreszabhatóak legyenek.

A Mailchimp több mint 100 sablonnal (vagy “témával”, ahogy ők nevezik őket) rendelkezik, amelyek mobilra optimalizáltak és nem néznek ki rosszul. Ezeket kategóriák szerint lehet rendezni, így könnyebb megtalálni, amit keresel. Könnyen szerkeszthetők és elmenthetők, így a jövőbeni levelekben újra felhasználhatod őket. Saját HTML-sablonokat is létrehozhatsz kóddal, URL-címmel vagy .ZIP-fájl segítségével.

Az egyetlen dolog, amit meg kell jegyezni, hogy az ingyenes csomag csak 8 sablont tartalmaz.

Én személy szerint jobban szeretem a MailerLite sablonjait. Bár nincs belőlük olyan sok (62), a mobilra reszponziv sablonok azonban nagyon profik és modernek. Alkalmazásuk egyszerű, mivel rengeteg tartalmi blokk közül választhatsz és elegendő testreszabási lehetőség áll rendelkezésre. Emellett még iparágak szerint is rendezheted őket kereséskor.

Ha nem találod a galériában, amit keresel, akkor feltöltheted a saját HTML kódodat egy .ZIP fájlban vagy URL címen keresztül.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az ingyenes csomag csak az alap sablonokat tartalmazza.

A győztes: Mivel mindkettő megfelelő számú email sablont és szerkesztési lehetőségeket kínál, ebben a körben mindkettőnek adok egy-egy pontot. 2-1 a MailerLite-nak.

Listakezelés

A Mailchimp-felhasználóknak egy dologgal van igazán gondjuk: a listakezeléssel.

A Mailchimp listái kölcsönösen kizárják egymást, ami azt jelenti, hogy nem lehet különböző listákon lévő feliratkozókat hozzáadni ugyanahhoz a levélhez / kampányhoz. Arra sincs mód, hogy automatizmusokat hozzunk létre, amelyekkel például az egyik listáról a másikra mozgathatnánk a feliratkozókat, mint ahogy erre lehetőség van a  MailerLite esetében.

Mivel a Mailchimp feliratkozónként számláz, ez azt jelenti, hogy ha ugyanaz a személy különböző listákon rajta van, akkor többször kell fizetned érte. Ez nem túl szimpatikus húzás tőlük, mivel ez nagyon megnövelheti a költségeket.

Ráadásul a Mailchimp a különböző opciókkal és elnevezési szabályokkal meglehetősen bonyolulttá tette az egész listakezelést; vannak közönségek (kontaktlisták), szegmensek, címkék és csoportok. Ebbe azért bele lehet zavarodni.

A MailerLite segítségével sokkal egyszerűbb a listakezelés.

A szegmentálást számos változó segíti, és ahogy említettem, beállíthatsz akár olyan automatizációt is, amely például a feliratkozókat egy adott csoportból átteszi egy másikba a beállított szabály szerint.

Függetlenül attól, hogy egy előfizető hány csoporthoz vagy szegmenshez tartozik, mindig csak egy előfizetőnek számít. Ez azért sokkal jobban hangzik.

Győztes: A MailerLite egyértelműen megnyerte ezt a fordulót! 3-1 a MailerLite-nak.

E-mail automatizálás

A Mailchimpben az automatizmusok széles skáláját állíthatod be, megadhatsz célokat, kötheted az e-mailben szereplő linkekhez és az elhagyott kosár automatizálása is kivitelezhető. A Standard vagy magasabb csomagra van szükséged ahhoz, hogy kihasználhasd ezt a funkciót (14,99 $/hó 500 kapcsolatra).

Bár a MailerLite közel sem rendelkezik annyi lehetőséggel, mint a Mailchimp, ugyanakkor nagyon könnyen használható. Létrehozhatsz folyamatokat a levél történései alapján, például a megnyitások és a linkekre kattintások, vagy az egyéni mezők és szegmensek alapján. Ami hiányzik belőle, azok a fejlettebb, e-kereskedelmi alapú kiváltó okok (triggerek).

A MailerLite jó tulajdonsága, hogy a felhasználók már az ingyenes csomaggal elkezdhetik használni az automatizálási szoftvert.

Győztes: A MailerLite automatizálási szoftverének könnyű használata és ingyenessége miatt ebben a fordulóban ez a szoftver viszi a prímet. 4-1.

Regisztrációs űrlapok

Lássuk, milyen egyszerű egy űrlapot létrehozni a Mailchimp és a MailerLite segítségével.

A Mailchimpben igencsak megnehezítik a dolgunkat, ha űrlapot akarunk létrehozni, mivel ez a lehetőség nem jelenik meg a fő navigációban. Ehelyett a “Közönség (Audience)” fül alatt van elrejtve.

Ami a lehetőségeket illeti, létrehozhatsz beágyazott űrlapot, pop-upot vagy landing oldalt, azonban kissé körülményes a beállítása, és nem minden űrlap tűnik mobilra reszponzívnak.

Egy űrlap létrehozása a MailerLite segítségével sokkal egyszerűbb dolog. Többféle űrlap áll rendelkezésre, beleértve a felugró és beágyazott űrlapokat, valamint a feliratkozási gombokat. Ebben a részben landing oldalt is létrehozhatsz.

Győztes: MailerLite. 5-1.

CRM

Mindkét hírlevélküldő CRM funkciói eléggé korlátozottak, de ezen a területen a Mailchimp mindenképpen jobban teljesít, mint a MailerLite. Egy dolog, amit a Mailchimp vitathatatlanul jól csinál, az a webáruházi adatok kezelés; ha a fiókod össze van kötve az online áruházaddal, láthatod, hogy az egyes kapcsolatok mennyi bevételt generáltak.

Ennek ellenére hiányzik néhány kulcsfontosságú CRM-opció, például a fájlfeltöltés, a feladat létrehozása vagy a kapcsolatok konkrét értékesítési munkatársakhoz való hozzárendelése.

Győztes: Mivel a MailerLite ebben a fordulóban kiesett a versenyből, a Mailchimp viszi el a pontot! 5-2.

Spam & Design tesztelés

Mindkét eszköz lehetővé teszi, hogy teszteld, hogyan fog kinézni az e-mailed mobilon és asztali számítógépen, azonban a MailerLite esetében ennél többre nincs is lehetőséged. A Mailchimp segítségével azonban azt is tesztelheted, hogyan fog kinézni az e-mailed a különböző e-mail klienseken, bár ez nem éppen ingyenes szolgáltatás.

A Mailchimp havi fizetős csomagjai 25 ilyen előnézeti lehetőséget (tokent) tartalmaznak, amelyeket minden hónapban felhasználhatsz. Minden egyes tesztelt ügyfél egy tokent használ fel, és a fel nem használt tokenek nem kerülnek át a következő hónapra. Természetesen további tokeneket is vásárolhatsz, ha szükséged van rá.

A Mailchimp egy linkellenőrzőt is biztosít, ami nagyon hasznos.

A győztes: Egyértelmű győzelem a Mailchimp számára, így a mérleg 5-3. Vajon a Mailchimp képes lesz felzárkózni?

Jelentés

A MailerLite statisztikákat kínál a megnyitásokról, kattintásokról, leiratkozásokról, eszközökről stb., valamint a Shopify és a WooCommerce vásárlások nyomon követését is lehetővé teszi. Ami hiányzik belőle, az a közösségi média és az e-mail kliens statisztikák. A Mailchimp jelentései tartalmazzák ezeket a statisztikákat is, továbbá közvetlen integrációt kínál a Google Analytics-szel a konverziók nyomon követéséhez. A MailerLite esetében minden levélnél be kell kapcsolnod, ha szeretnéd a nyomonkövetést.

Győztes: A Mailchimp átfogóbb riportkészítési lehetőségei miatt ez a forduló az ő javukra dől el, így a pontszám 5-4.

Kézbesíthetőség

Elengedhetetlen, hogy a kiválasztott e-mail küldő eszköz jó kézbesíthetőséggel rendelkezzen, különben a levél elküldését megelőző összes erőfeszítésed hiábavaló lesz.

Számos különböző független felmérés alapján összességében a MailerLite jobban teljesít, mint a Mailchimp, számos tesztben.

Győztes: A MailerLite biztosítja a pontot ebben a fordulóban! 6-4 a MailerLite javára.

Integrációk és extrák

Mivel a Mailchimp széles körben ismert, így nem csoda, hogy több száz eszközzel integrálható. Szinte minden eszközt, amire szükséged van, képesnek kell lenned csatlakoztatni, kivéve a Shopify-t, furcsa módon.

A MailerLite is rengeteg közvetlen integrációt kínál.

A győztes: Mivel mindkét szolgáltató jól teljesít ezen a téren, egy-egy pontot adok mindkettőnek. 7-5.

Támogatás

Mindkét szolgáltató hasonló támogatási csatornákkal rendelkezik (tudásbázis, e-mail, élő chat), azonban az, hogy hozzáférhetsz-e ezekhez a csatornákhoz, a csomagodtól függ. A MailerLite esetében a fizetős és az ingyenes csomagban is hozzáférsz a támogatáshoz, de az élő chat-támogatáshoz csak a fizetős csomagban lesz hozzáférésed.

A Mailchimp egy kicsit kevésbé nagyvonalú. Az ingyenes csomagban az első 30 napban csak e-mailes támogatást kapsz, aztán magadra maradsz. Ha e-mail és chat támogatást szeretnél, akkor a fizetős csomagra kell váltanod.

A MailerLite mindig nagyon készséges és segítőkész volt, amikor élő chat-en keresztül felvettem velük a kapcsolatot – egy munkatárs 2 percen belül válaszolt a kérdésem elküldését követően. 

Győztes: A Mailchimp ingyenes csomagjával szinte lehetetlen kapcsolatba lépni, ezért itt a MailerLite-nak adjuk a pontot. 8-5.

Árak

Elérkeztünk tehát az utolsó fordulóhoz: az árképzéshez.

Bár a Mailchimp ingyenes és fizetős csomagot is kínál, az a tény, hogy most már a leiratkozott és a nem megerősített opt-in kapcsolatokat is felszámolja a felhasználóknak, elég drágává teheti ezt a szolgáltatót. Emiatt a Mailchimp helyett a MailerLite-ot ajánlanám kisvállalkozások számára.

Más e-mail marketing eszközökkel összehasonlítva a Mailchimp nem a legdrágább, de a MailerLite-tal összevetve a Mailchimp előfizetési díja elég húzósra jöhet ki.

Íme egy gyors összehasonlítás a feliratkozók és a havonta küldhető  levelek száma alapján:

Ingyenes csomag:

Mailchimp: 2000 fő / 10.000 email/hónap

MailerLite: 1000 fő / 12.000 email/hónap

5.000 feliratkozónál:

Mailchimp: $59.99/hó és  500.000 email/hónap

MailerLite: $30/hó és korlátlan email/hónap

10.000 feliratkozónál:

Mailchimp: $78.99/hó és  500.000 email/hónap

MailerLite: $50/hó és korlátlan email/hónap

50.000 feliratkozónál:

Mailchimp: $270/hó és  500.000 email/hónap

MailerLite: $210/hó és korlátlan email/hónap

 100.000 feliratkozónál:

Mailchimp: $540/hó és  1.200.000 email/hónap

MailerLite: $360/hó és 1.200.000 email/hónap.

Látni fogod, hogy a két szolgáltató között elég nagy az árkülönbség.

Érdemes megjegyezni, hogy a MailerLite ingyenes csomagja tartalmazza a marketing automatizálást, és korlátlan számú felhasználói fiókot és listát tesz lehetővé. Az is egy plusz, hogy a fizetős csomagja korlátlan számú e-mail küldését teszi lehetővé.

A Mailchimp automatizálási munkafolyamatainak feloldásához a Standard csomagra kell előfizetned (5000 feliratkozóért 52,99 $/hó kell fizetned). Ha bonyolultabb szegmentálásra, összehasonlító jelentésekre és prémium támogatásra van szükséged, akkor a Prémium csomagra lesz szükséged (299 $/hó 10 000 feliratkozóért).

Győztes: Bár a Mailchimp rendelkezik egy nagyvonalú ingyenes csomaggal és fizetős opciókkal, a MailerLite itt a nagyon kedvező árai miatt viszi a prímet.

Ez azt jelenti, hogy megvan a győztes… MailerLite! A végeredmény 9-5.

A Mailchimp nagy név az e-mail marketing világában, azonban, mint láttuk, a hírnév nem minden.

A MailerLite a legjobb választás, ha egy könnyen használható eszközt keresel, amely nem fukarkodik a funkciókkal. Az árai sokkal kedvezőbbek, mint a Mailchimpé, és a listakezelése sokkal kevesebb fejfájást okoz.

Összességében szoros volt a küzdelem, de úgy gondolom, hogy ez az összehasonlítás azt mutatja, hogy ha valóban mindent lebontunk, a Mailchimpnek még van néhány terület, amin dolgoznia kell, ha igazi bajnok akar lenni.

Azt vettem észre, hogy sokaknak okoz fejtörést, hogy Mailchimp vagy Mailerlite. Én mindkettőt használtam, és úgy tapasztaltam egy kezdő vállalkozónak a MailerLite a jobb választás. ezt erősíti meg a cikk is amit ezzel kapcsolatban olvastam és egy olyan független cég készítette, ami különböző szoftverek tesztelésével foglalkozik. Köszönöm nekik ezt a szuperül összeszedett összehasonlítást.

forrás: https://www.emailtooltester.com/en/blog/mailerlite-vs-mailchimp/