+36 70 417 4596 dora@mlakademia.hu

Még nem késő !

A hírlevél feliratkozó rákattint a leiratkozási linkre. Jaj, ne! Örökre elvesztetted őket! Csak ne olyan hevesen! A leiratkozási oldaladnak megvan az a képessége, hogy a feliratkozók kétszer is meggondolják, hogy szakítsanak-e veled.

Úgy sejtem, hogy nem használod ki a leiratkozási oldaladat teljes mértékben, ha egyáltalán használsz ilyet! Az e-mail marketing fekete bárányaként a leiratkozási oldalakat gyakran figyelmen kívül hagyjuk. Pedig ha helyesen használod őket, rendkívül hatékonyak lehetnek, és megmenthetik a leiratkozókat.

Ebben a cikkben megtudhatod, hogyan használhatod a leiratkozási oldalakat 5 olyan módon, amelyek túlmutatnak az e-mail feliratkozásból való kilépés megerősítésén. Emellett megosztom a legjobb gyakorlatokat a leiratkozások elkerülésére és kezelésére!

5 leiratkozási oldal, amely több, mint a lemondás megerősítése

A leiratkozási oldalak elsődleges célja annak megerősítése, hogy valaki a továbbiakban ne kapjon e-maileket tőled. Ha csak erre a célra használod az oldalt, akkor sok mindent kihagysz.

Egy hatékony leiratkozási oldal képes arra is, hogy információkat adjon, rávegye az embereket, hogy meggondolják magukat, vagy egy másik szintre (vagyis csatornára) vigye a kapcsolatot. 

Ez az 5 példa megmutatja, hogy a leiratkozási oldalak hogyan tudnak túlmutatni a leiratkozás megerősítésén.

1. E-mail prefereciák: Mondd el, mit akarsz, amit igazán, igazán akarsz

    Nem mindenki, aki a leiratkozási linkre kattint, akar teljesen megszakítani veled minden kapcsolatot. Néhányan csak azt szeretnék, ha egy kicsit kevesebbet zargatnád őket, csupán frissítenéd az e-mail címüket, vagy leiratkoznának bizonyos olyan tartalmakról, amelyek már nem érdeklik őket.

    A leiratkozási oldalon kínálj lehetőséget az olvasóknak a teljes leiratkozás mellett arra is, hogy megváltoztassák e-mail beállításokat. 

    Példák: tényleg vége van?

    Biztos, hogy teljesen le akarsz iratkozni?

    Hírlevelünkre való feliratkozásnak rengeteg előnye van. 

    Mondd el, mi érdekel, és mi folyamatosan tájékoztatunk arról, amit tudni szeretnél.(több választási lehetőség felkínálása)

    Nem akarunk spameket küldeni neked! Ha tehát tényleg le akarsz iratkozni, csak pipáld ki a lenti négyzetet.

    Tele a postaládád? – Szívesen küldünk neked kevesebb levelet

    Mondd meg, milyen gyakran szeretnél hallani rólunk. – Amilyen gyakran csak lehet/havonta 1x/kéthetente/hetente/soha többet, leiratkozom

     

    2. Kérdések: Biztos, biztos, biztos?

      Tudod, amikor a piacon alkudozol, elsétálsz, és az eladó utánad rohan egy utolsó ajánlattal? A leiratkozási oldalad a virtuális “te”, aki a feliratkozó után fut, hogy egy utolsó ajánlatot tegyen.

      Adj az olvasónak egy utolsó, visszautasíthatatlanul jó ajánlatot, hogy kapcsolatban maradjon veled. Vagy írj le egy olyan indokot, ami miatt kétszer is meggondolja a döntését.

      3.  Visszajelzés: Hol rontottam el?

      Nem én voltam! Vagy mégis? A szakítás utáni visszajelzés kérése szembesítő lehet, de jobb partner lehetsz tőle a legközelebbi kapcsolatodban!  

      Használd a leiratkozási oldalt visszajelzések kérésére. Tedd egyszerűvé, és adj meg néhány előre meghatározott okot jelölőnégyzettel, valamint a nyílt válaszadás lehetőségét. Legyenek ezek a kérdések opcionálisak, ne kötelezőek.

      4. Személyes: Egy rendes búcsú!

      Rengeteg időt töltöttél e-mailek küldésével, miért ne lehetne hát méltó a búcsú, ha te és levelezőtársad úgy döntötök, hogy elválnak útjaitok? A leiratkozási oldaladat tedd személyessé, hogy kevésbé tűnjön automatizáltnak, mintha a feliratkozód “csak egy újabb név lenne az e-mail listán”.

      Adj hozzá egy személyes megjegyzést, viccelődj, illessz be egy képet – bármit, ami a legjobban illik a márkádhoz.

       

      5. Az e-mailen túl: Miért nem visszük ezt máshová?

      Csak azért, mert a feliratkozók nem akarnak e-maileket kapni, még nem jelenti azt, hogy soha többé nem akarnak hallani rólad. Lehet, hogy az e-mail nem a megfelelő csatorna számukra, de szívesen tartanák veled a kapcsolatot Instagramon, Facebookon vagy Linkedinen keresztül. Motiváld az olvasót, hogy a közösségi oldalakon kövessen téged, és onnan folytassátok a kapcsolatépítést.

      Legjobb praktikák a leiratkozások elkerüléséhez és kezeléséhez

      Bár mindannyian szeretnénk, ha a leiratkozási oldal egy kellemes hely lenne, egy ideális világban a hírlevélre feliratkozók nem is jutnak el oda. Íme néhány bevált praktika a leiratkozások elkerülésére és kezelésére.

      Legjobb praktikák a leiratkozások elkerüléséhez és kezeléséhez.

      Kerüld el a leiratkozásokat értékes e-mailek küldésével.

      Nem tűnik egyszerűnek, de vajon tényleg minden leveled értékes az olvasó számára? Keress rá bármelyik e-mail leiratkozási tanulmányra a Google-ben, és azt fogod tapasztalni, hogy az emberek leiratkozásának első számú oka a “túl sok e-mail”. Legyél válogatós az e-mail tartalmát illetően, és hagyj ki egy hírlevelet, ha nincs semmi értékes megosztani valód. Így az olvasók érdeklődése megmarad, és nem fogják a leiratkozási linket keresni.

      Elégedettségi kérdőív beillesztése smiley-kkal

      Egy gyors módja annak, hogy megtudd, tetszik-e az embereknek a leveleid  tartalma, ha elégedettségi felmérést illesztesz be a hírleveledbe. A legtöbb e-mailben egy 2-5 smileyból álló skála látható, amelyre az olvasók rákattintva kifejezhetik elégedettségüket. A felmérés megvalósítása egyszerű, az eredmények pedig szuper hasznosak! Megfigyelheted a trendeket, és láthatod, hogy milyen e-mail tartalmakat szeretnek (vagy nem szeretnek) az olvasóid.

      Mindig adj hozzá leiratkozási linket a levelekhez

      Ha kihagyom a leiratkozási linket, nem tudnak elhagyni – gondolhatnád. Ám 2021-ben ezt már nem engedhetjük meg magunknak. Légy tisztességes és minden egyes e-mailhez adj hozzá egy leiratkozási linket, hogy az emberek szabadon távozhassanak, ha megelégelik a leveleket. Miért foglalkoznál olyan emberekkel, akik nem akarnak hallani rólad? Ez árt a pénztárcádnak és az e-mail statisztikáidnak, és megkockáztatod, hogy spamnek bélyegzik, és egy fekete listára kerülsz.

      Tedd lehetővé az olvasók számára, hogy egyetlen kattintással leiratkozhassanak.

      Az EU-ban az olvasóknak egyetlen kattintással le kell tudniuk iratkozni (ezt hívják egyszeri leiratkozásnak), az USA-ban, Kanadában, Ázsiában és Kelet-Európában viszont kérhetik a feliratkozókat, hogy erősítsék meg a leiratkozást, mielőtt véglegesítenék azt (dupla leiratkozás). A leiratkozást a lehető legkönnyebbé kell tenned. De sajnos az emberek néha véletelnül is rákattintanak a leiratkozó linkre.

      Összefoglalva

      A leiratkozási oldalak többről szólnak, mint egy megerősítő tájékoztató oldal. Írj személyes üzenetet, kérj visszajelzést, tegyél meg mindent, hogy meggondolja magát a feliratkozó, és ha semmi más nem sikerül, győzd meg, hogy maradjon kapcsolatban veled a közösségi médián keresztül.

      Persze, a leiratkozás pocsék dolog, de hagyd, hogy az emberek akkor távozzanak, amikor akarnak. Adj hozzá egy leiratkozási linket minden e-mailhez, és releváns e-mail tartalmak küldésével kerüld el, hogy az olvasók erre a linkre kattintsanak. Előzd meg a leiratkozást e-mail felmérések segítségével, hogy nyomon követhesd, mennyire elégedettek az e-mail listád feliratkozói. Így még azelőtt tudsz cselekedni, mielőtt túl késő lenne. Sok sikert!

      Nézd meg videón hogyan készítheted el a saját leiratkozó oldaladat könnyen a ML segítségével.

      Pár jó példa még:

      forrás: mailerlite.com

      Ne maradj le a hasonló tartalmakról Te se: 

      .

      Tanuld meg Te is a

      Mailerlite kezelését

      Az ML Akadémia egy falatnyi méretű videókat tartalmazó rendszer, amely arra ösztönöz, hogy magabiztosan hozz létre egy automatizált értékesítési csatornát ajánlataidhoz gyorsan. A videók mindegyike rövid, lényegre törő, így gyorsan tudsz haladni. A vásárlást követően azonnal hozzáférhetsz 40+ olyan videóhoz, amelyek mindent tartalmaznak, amelyekről tudnod kell. MailerLite oktatás magyarul.

      Mi az e-mail automatizálás, és miért fogod szeretni?

      Mi az e-mail automatizálás, és miért fogod szeretni?

      Képzeld el, hogy egyszer írsz egy e-mail sorozatot, amelyet különböző embereknek küldesz el különböző időpontokban, amikor a legnagyobb szükségük van rá. Az e-mail automatizálás az e-mail marketing egyik legerősebb és leghasznosabb funkciója. Egyszer beállítod, és...

      bővebben