Képzeld el, hogy egyszer megírsz egy e-mail sorozatot, amit aztán különböző embereknek küldesz el különböző időpontokban – amikor a legnagyobb szükségük van rá.

Az e-mail automatizálás az e-mail marketing egyik legerősebb és leghasznosabb funkciója. Egyszer beállítod, aztán máris fut magától. Onnantól kezdve varázslatos módon az ujjadat sem kell megmozdítanod, hogy a megfelelő e-maileket elküldd. Lehet, hogy bonyolultnak hangzik, de valójában nagyon egyszerű a beállítása.

Vegyük végig lépésről lépésre az e-mail automatizálást, utána pedig rengeteg példát mutatok, hogy segítsek a kezdésben.

Mi az e-mail automatizálás?

Az e-mail automatizálás az, amikor az e-maileket automatikusan küldjük el, anélkül, hogy a feladónak bármit is tennie kellene. Ezeket az e-maileket bizonyos ún. “triggerek” aktiválják a küldésre, például egy feliratkozó valamilyen cselekedete (viselkedési trigger), vagy egy bizonyos dátum vagy időkeret (időfüggő trigger). Az ilyen automatizációk lehetővé teszik, hogy a megfelelő pillanatban küldj célzott e-maileket.

Például ahelyett, hogy manuálisan küldenél üdvözlő e-mailt mindenkinek, aki feliratkozik a szolgáltatásodra, beállíthatsz egy olyan trigger-t, amely automatikusan küld egy üdvözlő e-mailt minden alkalommal, amikor egy új személy feliratkozik.

Az e-mailt egyszer kell megírnod, az pedig továbbra is keményen dolgozik majd, és pontosan akkor éri el az összes feliratkozót, amikor nekik szükségük van rá.

Miért változtatja meg az e-mail automatizálás a te vállalkozásod alapjait is?

Az egyéni vállalkozók, a kis- és középvállalkozások és a nagyvállalatok egyaránt csodákra képesek az automatizált e-mailekkel. Íme néhány ok, amiért ez így van:

1. Személyre szabottabb e-maileket küldhetsz

Az automatizált e-mailek segítségével személyre szabhatod üzeneteidet, méghozzá úgy, hogy azok időszerűek és relevánsak legyenek.

2. Az automatikus e-mailek megtérülése (ROI) rendkívül magas 

Az emberek pont akkor kapják meg a leveleket, amikor a legnagyobb szükségük van rá, ez pedig azonnali reakcióra ösztönzi őket. A világ legjobban teljesítő vállalatai is, mint például az Amazon és a Netflix, az automatizálást alkalmazzák, ami hatalmas bevételnövekedést eredményezett nekik.

3. Az automatizált e-maileket gyakrabban nyitják meg

Az Epsilon felmérése szerint az automatikusan indított e-mailek 199%-kal magasabb átkattintási arányt érnek el, mint a tömeges e-mailek.

A MailerLite segítségével ugyanolyan könnyen automatizálhatod az e-maileket, ahogyan az olyan hatalmas vállalatok teszik, mint az Amazon.

Az e-mail automatizálás használata nagyszerű lehetőség arra, hogy aktivizáld a vásárlóidat/ügyfeleidet, jobb élményt nyújts nekik, és növeld konverziós arányt.

Az e-mail automatizálás kihasználásának 9 módja

Bár az e-mail automatizálás lehetőségei végtelenek, szeretnék megosztani 9 olyan e-mail automatizálási felhasználási esetet, amit te is alkalmazhatsz a vállalkozásodban már ma.

1. Üdvözlő e-mailek automatizálása

Tegyél jó első benyomást az új vásárlóidra/ügyfeleidre. Az első e-mail automatizálás, amit minden vállalkozásnak be kell vezetnie, az üdvözlő levél az új feliratkozónak.

Amikor valaki feliratkozik a hírleveledre, egy automatizált e-mailben küldött üzenet a legjobb módja annak, hogy üdvözöld őt, pozitív első benyomást kelts, és további értékek felajánlásával meghosszabbítsd az elköteleződését.

Az automatizált üdvözlő e-maileknek olyan hosszútávú hatásai lehetnek, amik hatással lesznek a te eredményeidre:

Az emberek 74,4%-a vár üdvözlő e-mailt, amikor feliratkozik.

33%-kal több hosszútávú elkötelezettséget biztosít a márkával kapcsolatban.

4x nagyobb megnyitási arányt és 5x nagyobb kattintási arányt generál más tömeges promóciókhoz képest.

3x annyi tranzakciót és bevételt biztosít e-mailenként, mint a szokásos promóciós e-mailek.

Ha jól csinálják, az üdvözlő e-mailek jelentősen megnövelhetik az elkötelezettségi mutatókat. Ne feledd, hogy az első benyomás fontos, ezért gondold át, hogy mit szeretnél mondani.

Hogyan kell üdvözlő e-mailt írni?

A nagyszerű első benyomás titka, hogy az első levél emberi és hiteles legyen. Tegyél úgy, mintha személyesen találkoznál a vásárlóval/ügyféllel, majd írj egy levelet, amiben kifejezed a háládat az érdeklődése iránt, ezzel pedig növeled az elköteleződését.

Az üdvözlő levelet érdemes az alábbi szempontok szerint felépíteni:

  • – Legyen hiteles az üdvözlő üzenet, pl. Szia! Sikeresen feliratkoztál. Örülök, hogy csatlakoztál hozzám!
  • – Tájékoztassa az olvasót, hogy mire számíthat: Alig várom, hogy minden héten megosszam veled az újdonságokat/újabb ötleteket adjak neked!
  • – Legyen személyes az üzenet
  • – Tartalmazzon egy közelgő különleges ajánlatot, pl. exkluzív kupon/videó/ajándék csak hírlevél olvasóknak
  • – Tartalmazzon egyértelmű CTA-t (felhívás cselekvésre gomb) az e-mail végén

Arra is használhatod az üdvözlő e-mailt, hogy bemutatkozz.

Egyetlen lehetőséged van arra, hogy már az első alkalommal lenyűgözd a feliratkozókat. És ebben segíthet egy olyan automatizált üdvözlő e-mail, ami maradandó első benyomást kelt.

Automatizáld a bevezető e-mail sorozatot

A MailerLite segítségével olyan automatizált sorozatokat hozhatsz létre, amikben különböző e-maileket küldhetsz el egymás után. Az e-mail sorozat küldésével a fő üzenetedet több részre tagolhatod, és az embereket időben, a cselekedeteik alapján tájékoztathatod az információkról.

Példa bevezető e-mail sorozatra:

  1. 1. lépés – Az új feliratkozó üdvözlő e-mailt kap.
  2. 2. lépés – Két nappal később automatikusan kap egy e-mailt egy termékismertető videóval.

3a. lépés – Ha a feliratkozó megnézi a videót, egy héttel később kap egy e-mailt egy kuponnal.

3b. lépés – Ha nem nézi meg a videót, akkor egy másik e-mail sorozatot kap, hogy újra bevond a folyamatba.

Ezeket a sorozatokat minden új feliratkozó automatikusan megkapja. Ha úgy találod, hogy egy sorozat valamelyik része nem hatékony, könnyen megváltoztathatod a különböző részeket anélkül, hogy új sorozatot kellene létrehoznod.

2.  A lead mágnes sorozatok automatizálása

E-mail marketinged éltető eleme az egészséges feliratkozói listád. Miközben hírleveleket küldesz nekik és kapcsolatokat építesz velük, szem előtt kell tartanod azt is, hogy minél több embert vonzz. Az e-mail automatizálás segít abban, hogy több feliratkozót szerezz.

Ha valami értékeset, például egy jelentést, e-könyvet, eseményt vagy ajándék kupont adsz az e-mail címükért cserébe, az hatékony. Amikor valaki feliratkozik, azt szeretné, ha a tranzakció gyors és zökkenőmentes lenne. Ez automatizálást igényel.

Az automatizált leadmágnes e-mail sorozat lehetővé teszi, hogy az ösztönzőt azonnal kézbesítsd, miután a feliratkozó csatlakozik a listádhoz. Íme egy munkafolyamat példa az induláshoz, ami a MailerLite-ot használja e-mail automatizálási eszközként. 

Példa:

1. Levél: Köszönöm a feliratkozást! Innen letöltheted az e-bookot.

2. Levél 2 nappal később: Fontos a véleményed. Kérlek, mondd el, hogy tetszett, amit olvastál.

3. A feliratkozók szegmentálása automatikusan

Hagyd, hogy a feliratkozóid önmagukat szegmentálják. A közönség szegmentálással kisebb csoportokra oszthatod a feliratkozókat az alapján, hogy mit szeretnek a termékeidben és szolgáltatásaidban.

A szegmentálás fontos lépés az e-mail marketinged sikerességének növeléséhez. Ha az üzeneted releváns, a kampány teljesítménye is javul.

Ahelyett, hogy mindenkinek ugyanazt az üzenetet küldenéd, a szegmentálás segít abban, hogy a megfelelő üzenetet a megfelelő célközönségnek címezd.

A jelenlegi gyakorlat, miszerint a szegmenseket személyiségképek vagy más adatpontok alapján hozzuk létre, nem mindig a megfelelő csoportokat eredményezi. Az e-mail marketing automatizálással rendkívül hatékony csoportokat hozhatsz létre az önszegmentálás révén.

Mi az önszegmentálás?

Az önszegmentálás akkor következik be, amikor az emberek olyan konkrét online műveleteket végeznek, amik a MailerLite-ot arra késztetik, hogy viselkedésük alapján automatikusan egy szegmensbe sorolja őket.

Tegyük fel, hogy egy feliratkozó rákattint a hírleveledben egy közelgő értékesítési webináriumra mutató linkre. A MailerLite automatikusan egy “Értékesítési webinárium” feliratú csoportba teszi ezt a feliratkozót, azaz szegmentálja.

Ebben a példában a feliratkozó értékesítés iránti érdeklődése vezetett a szegmentáláshoz. Most már küldhetsz nekik olyan értékesítési témákra szabott e-mail tartalmakat, amikről tudod, hogy érdeklik őket.

A legjobb e-mail automatizációk csoportokra és szegmensekre osztják a feliratkozókat, így célzottabb és személyre szabottabb kampányokat kapnak. Olvass erről ITT BŐVEBBEN.

4. Az érdeklődésnövelés automatizálása 

Vezesd végig az érdeklődőket az értékesítési tölcséren. A feliratkozóid tevékenységei alapján automatizált sorozatokat állíthatsz be, így elvezetheted őket a vásárláshoz.

Amikor a potenciális ügyfelek felkeresnek téged, ritkán állnak készen arra, hogy azonnal vásároljanak. Valójában a weboldal-látogatók 96%-a nem áll készen a vásárlásra – vagy csak nézelődnek, vagy véletlenül botlottak az oldaladra, vagy kíváncsiak a vállalkozásodra. A feliratkozók vásárlóvá formálása az értékesítési folyamat szerves része.

Építs kapcsolatot a feliratkozókkal egy automatizált ügyfélgondozó e-mail kampány segítségével.

Az automatizált érdeklődésnövelés lehetővé teszi, hogy nyomon kövesd az egyes feliratkozók elköteleződését tartalmaid és weboldalad iránt. Automatikusan elküldheted a megfelelő e-mailt a megfelelő időben, amikor a látogatók interakcióba lépnek a megfelelő tartalommal.

Amikor a weboldal-látogatók letöltenek egy tartalmat vagy rákattintanak egy linkre, akkor az e-mailt úgy programozhatod, hogy az aktiválja a gondozási kampány következő fázisát. Ez lehetővé teszi, hogy minden lehetőséget kihasználhass, hogy a konverzió felé tereld a feliratkozóidat.

A link triggerek növelik az elkötelezettséget

Ha valaki feliratkozóvá válik, folytathatod vele az e-mailes párbeszédet a különböző digitális marketingcsatornáidon végzett interakcióik alapján.

A link triggerek lehetővé teszik, hogy bármilyen linket triggerként felhasználj a megfelelő e-mail aktiválásához. Az automatizált e-mailt bármilyen típusú, általad ellenőrzött link betriggerelheti, vagyis kiválthatja.

Akárcsak egy offline, személyes beszélgetés során, az e-mail az egyén személyes érdeklődési körére összpontosít.

Íme néhány példa a különböző tartalmakra, amelyeket megoszthatsz, attól függően, hogy az értékesítési tölcsér melyik szakaszában vannak a feliratkozók.

Példa: Link trigger egy PDF letöltéséhez

Viselkedés: Egy előfizető rákattint a linkre, hogy letöltsön egy PDF formátumú ingyenes fejezetet egy könyvből.

Válasz: A feliratkozókat egy csoportba szegmentálhatod azok alapján, akik a linkre kattintottak, majd várhatsz néhány napot, és küldhetsz nekik egy követő e-mailt a következő fejezettel.

A link triggerek nagyszerű módja annak, hogy természetes módon és hozzáadott értékkel vond be a feliratkozókat. Arról nem is beszélve, hogy a nem célzott e-mailekhez képest 5x nagyobb a kattintás-megnyitás aránya.

5. Az ügyfél megtartásának automatizálása

Tartsd fenn a feliratkozóid elkötelezettségét. Mindenki szeret új vásárlókat/ügyfeleket szerezni, de egy vállalkozás nem élhet meg csak az új eladásokból – meg kell tartania a már meglévőket, hogy nyereséges maradjon.

A vásárlók/ügyfelek megtartásának egyik leghatékonyabb módja az automatizált hírlevelek révén történő kapcsolatépítés.

Valójában az e-mail bizonyítottan az ügyfélmegtartás legnagyobb mozgatórugója. A második legjobb csatorna pedig a közösségi média.

A megtartási marketing akkor a legeredményesebb, ha úgy tud értéket nyújtani, hogy fenn is tartja a feliratkozók elkötelezettségét. Az automatizált e-mailek kulcsfontosságú szerepet játszanak a megtartási kampányokban. 

Olyan triggerek beállításával, amik a vásárló/ügyfél életciklusának kulcsfontosságú pontjain küldenek e-maileket, több ezer emberrel ápolhatod a kapcsolatot egyszerűen.

Példa: Hogyan használja a Grammarly az automatizálást

A Grammarly egy előfizetés-alapú vállalkozás, így tisztában kell lenniük azzal, hogy több millió előfizetőjüknek mikor fog megszűnni az előfizetése. A probléma az, hogy különböző emberek különböző időpontokban iratkoztak fel.

Az automatizálás használatával az előfizetők megtartására néhány nappal az egyes előfizetések lejárta előtt tudnak e-mailt küldeni. Az e-mail hozzáadott értéket teremt, mivel emlékezteti az ügyfelet, hogy hamarosan lejár az előfizetése, és ez egyben lehetőség arra is, hogy kedvezményes ajánlatot küldjenek a megtartásuk érdekében.

6. Automatizáld az ismételt kapcsolatfelvételi e-maileket

Az emberek nem fognak minden elküldött e-mailre reagálni – és ez teljesen rendben van. 

De ha azt veszed észre, hogy valaki egy ideje nem nyitotta meg a leveledet, vagy nem kattintott rá (6 hónap a szokásos viszonyítási alap), akkor lehet, hogy itt az ideje, hogy indíts egy ismételt elköteleződési kampányt. Ez egy olyan e-mail-sorozat, amivel “visszahódíthatod” a feliratkozóidat!

Íme a rendkívül hatékony “visszahódító” e-mailek fő összetevői:

  • 1. Írj egy figyelemfelkeltő tárgysort: Valamit, ami arra csábítja feliratkozókat, hogy megnyissák a levelet.
  • 2. Ajánlj ingyenes szállítást vagy hamarosan lejáró kedvezményt: Ez sürgősség érzetét kelti, és arra ösztönzi őket, hogy újra érdeklődjenek.
  • 3. Emlékeztesd őket, hogy miért iratkoztak fel: Mondd el újra, hogy miről is van szó (lehet, hogy egy forgalmas időszakban iratkoztak fel, és elfelejtették).
  • 4. Teremtsd meg a FOMO érzést (félelem a kimaradástól): Említsd meg a közelgő ajánlatokat, eseményeket és promóciókat, amik miatt maradni akarnak majd.

A MailerLite segítségével az ilyen ügyfélvisszaszerző kampányok beállítása rendkívül egyszerű, mivel az inaktív előfizetők automatikusan csoportosítva vannak a Feliratkozók fül alatt. 

Amikor létrehozod ezt a fajta automatizációt, használd az “Amikor az előfizető csatlakozik egy csoporthoz” kiváltó okot, majd válaszd ki az inaktív előfizetők csoportját. Onnan egy olyan e-mail sorozatot hozhatsz létre, amit mindenkinek elküldesz, aki inaktív feliratkozónak van megjelölve. Ilyen könnyű dolgod van! 

7. Oktatási tartalmak/online tanfolyamok automatizálása

Az online tanfolyamokban az a nagyszerű, hogy egyszer kell elkészíteni őket, és az emberek akkor jelentkezhetnek, amikor csak akarnak. A munkádat elvégezted!

Amikor valaki feliratkozik a tanfolyamodra, egy automatizált munkafolyamat képes a megfelelő időpontokban eljuttatni neki a tananyagokat. Bármikor és bármilyen időpontban lehetsz tanár! A virtuális óráidat a rendszer automatikusan elküldi. 

8. Automatizáld az elhagyott kosár e-maileket

Minden e-kereskedelmi oldalon előfordul a kosárelhagyás. Ez azt jelenti, hogy a vásárló távozik, mielőtt véglegesítené a vásárlást. Bár ez sajnálatos, mégis van remény. Automatikusan indíthatsz e-maileket az újbóli bevonásukra, ami a vásárlóid 12-15%-ának visszanyerését eredményezi!

A feliratkozók akár többször is aktiválhatók, minden egyes alkalommal, amikor elhagyják a kosarukat. Különböző stratégiákkal próbálkozhatsz, hogy visszahozd vásárlóidat, többek között:

  • – Adhatsz kedvezménykódokat
  • – Ajánlhatod a legkelendőbb termékeket
  • – Használhatod a vásárlói véleményeket

9. Tranzakciós e-mailek automatizálása

A tranzakciós e-mailek azok az üzenetek, amiket akkor kapsz, amikor vásárolsz vagy más típusú tranzakciót hajtasz végre egy cégnél. Ilyenek például a következők:

  • – Köszönő e-mailek
  • – Előfizetést visszaigazoló e-mailek
  • – Fiókaktiváló e-mailek
  • – Jelszó-visszaállítási e-mailek
  • – Próbaverzió lejárati e-mailek

Most már érted a lényeget! Amikor valaki megvásárol egy terméket (vagy hasonló műveletet hajt végre), egy tranzakciós e-mail jelenik meg a postaládájában.

Ezeknek az e-maileknek az a varázsa, hogy 8x magasabb megnyitási arányt generálnak, mint más marketing e-mailek. Általában elég fontosak, így az emberek sokkal szívesebben nézik meg őket. 

További ötletek az automatizáláshoz

Bár fentebb számos példát részletesen bemutattam, több tucat automatizálási munkafolyamat létezik, amiket a saját vállalkozásodtól függően megvalósíthatsz. Íme egy gyors lista további ötletekről, amiket érdemes körbejárni.

Gyűjtsd össze az ügyfelek visszajelzéseit

Az e-mailes felmérés remek módja annak, hogy megtudd, mit gondolnak valójában az ügyfeleid a szolgáltatásaidról. Az automatizálás segítségével egy kulcsfontosságú esemény, például egy vásárlás vagy regisztráció után kérdőívet küldhetsz e-mailben.

Blogbejegyzések népszerűsítése

Az RSS-ről e-mailt küldő funkció lehetővé teszi, hogy olyan automatizált e-mailt időzíts be, ami beilleszti a legutóbbi blogbejegyzéseidet az e-mailbe, hogy értesíthesd a feliratkozóidat.

Születésnapok vagy más különleges alkalmak

Az emberek szeretik az évfordulókat és a különleges alkalmakat. Lepd meg előfizetőidet azzal, hogy automatikusan küldesz egy e-mailt a születésnapjukon, vagy kedvezményt küldesz nekik az előfizetővé válásuk évfordulóján.

Tranzakciós e-mailek

Automatizáld a visszaigazoló vagy köszönő e-maileket. Amikor valaki megvásárol egy terméket, vagy bizonyos műveleteket hajt végre, amik válaszreakciót igényelnek.

Folyamatos oktatási sorozat

Ha egy e-mail feliratkozó már ismeri a vállalkozásodat, létrehozhatsz olyan e-mail sorozatokat, amiknek a célja a feliratkozó mélyebb oktatása. Például küldhetsz egy blogsorozatot egy adott témában, amely hozzáadott értéket teremt és erősíti a kapcsolatotokat.

Onboarding e-mailek megosztása

Az üdvözlő e-mailekhez hasonlóan ezek az e-mailek részletesen ismertetik az emberekkel, hogy mire számíthatnak, ha már feliratkoztak valamire. Például, ha új zeneletöltési előfizetést indítottak, küldhetsz egy e-mailt, ami bemutatja, hogyan működik, milyen gyakran kapnak új letöltéseket, és a legnépszerűbb slágereket.

Események

Ha valaki feliratkozott egy eseményre, hozzáadhatod egy csoporthoz, és küldhetsz neki egy automatikus emlékeztető sorozatot, valamint egy “köszönöm” üzenetet, miután részt vettek az eseményen. Akár egy összefoglalót vagy felvételt is mellékelhetsz, hogy vissza tudják nézni a kedvenc pillanataikat.

Az ügyfél fejlődésének követése

Kövesd nyomon, hogyan használják az ügyfelek a termékedet, és küldj nekik heti rendszerességgel frissítéseket a fejlődésükről (pl. hány edzést végeztek el, hány szót írtak, milyen közel vannak egy jelvény megnyeréséhez stb.)

Hívd meg az embereket, hogy csatlakozzanak a közösségedhez

Azoknak a feliratkozóknak, akik különösen elkötelezettek a kampányaid iránt, felajánlhatsz automatikus VIP-hozzáférést az online közösségekhez.

Automatizáld az utat a sikeres e-mailezéshez

Az e-mail automatizálás nagyon egyszerűen megvalósítható, és hosszú távon sokkal erősebbé teszi üzleti folyamataidat és e-mail eredményeidet! Magasabb megnyitási arányokat és konverziós arányokat fogsz észrevenni, mert az e-mailjeid a tökéletes pillanatban érkeznek a postaládákba. 

Íme az 5 dolog, amit nem szabad elfelejtened, amikor az e-mail automatizálásról gondolkodsz:

  1. 1. Állíts be egy üdvözlő e-mailt: Ezek rögtön megalapozzák az ügyfelekkel való kapcsolatodat, és 33%-kal több hosszú távú elkötelezettséget eredményeznek a márkáddal.
  2. 2. Csábíts új feliratkozókat leadmágnesekkel: Az ingyenes e-bookok, letölthető PDF-ek, vagy e-kurzusok nagyban segítik az e-mail listád növelését.
  3. 3. Hozz létre szegmenseket: Oszd fel a feliratkozókat kisebb csoportokra, így célzottabb automatizált e-maileket küldhetsz.
  4. 4. Hódítsd vissza vásárlóidat: Az automatizált, elhagyott kosárra küldött e-mailek a vásárlók 12-15%-át hozhatják vissza.
  5. 5. Használj újraindító kampányokat: Célzott e-mail-sorozatokkal szerezd vissza a feliratkozóid érdeklődését.

Akár teljesen új neked az automatizálás, akár a jelenlegi kampányaidat szeretnéd fejleszteni, ezek az ötletek segítenek abban, hogy az e-mailjeidet (és a bevételeidet) a következő szintre emeld!

forrás: mailerlite.com