+36 70 417 4596 dora@mlakademia.hu

Az e-mail lista szegmentálásával az előfizetőket kisebb csoportokra osztja olyan jellemzők alapján, amelyek segítenek a célzottabb e-mailek kézbesítésében.

A világ minden vállalata, a Google-től a helyi pékségig, ugyanazt akarja a marketing terén – hogy képes legyen a megfelelő embernek a megfelelő időben megfelelő üzenetet küldeni.

Feliratkozóidnak különböző érdeklődései, szokásai és igényei vannak. A tömeges üzenetek elküldése soha nem fogja kielégíteni ezeket az igényeket. A szegmentálás lehetővé teszi kisebb csoportok létrehozását, hogy üzeneteket küldhessenek nekik.

Mi az e-mail szegmentálás?

Az e-mailek szegmentálása olyan célzási technika, amelyben az előfizetői listát kisebb csoportokra osztod a választott jellemzők alapján. A szegmentálás lehetővé teszi az üzenetküldés személyre szabását, ami magasabb elkötelezettséget eredményez, mivel a témák relevánsabbak.

A MailerLite-ban több szempont szerint is szegmentálhatsz, beleértve a helyet, az életkort, a viselkedést vagy bármi mást, amelyek a leginkább relevánsak.

Mikor és hogyan kezd el az e-mail lista szegmentálását?

Az e-mail marketing korai szakaszában a szegmentálást olyan speciális funkciónak tekintették, amelyet csak a szakértő marketingesek használtak. Ma bárki megcélozhatja üzenetküldését olyan egyszerű eszközökkel, mint a MailerLite.

Az emberek különböző okok miatt iratkoztak fel a listádra. A listán belüli különbségek feltárásának legjobb módja az, ha egy olyan alapvető szegmentációval kezded, mint a feliratkozási forrás.

A cél az, hogy az idő múlásával részletesebb profilokat készíts az egyes feliratkozókról. Tudj meg többet arról, mit szeretnek és szeretnének, amikor velük kommunikálsz.

Először is el kell kezdened a szegmentálási célok meghatározását.

Melyek a szegmentálási célok?

Mit próbálsz elérni e-maillel?
Hogyan segítheti a listád szegmentálása elérni ezeket a célokat?

Tegyük fel, hogy az a célod, hogy nagyobb legyen a megnyitási arány és elkötelezetebb közönséget érj el. Ezután szűrheted az e-mail listádat, hogy különböző üzeneteket küldjön az aktív olvasóknak és a passzívaknak.

Nem kell tömeges e-maileket küldeni mindenkinek. Célzott e-mailek küldésekor sokkal jobb lesz a megnyitás aránya és az átkattintások száma. Valójában a tanulmányok azt mutatják, hogy a szegmentált e-mail kampányoknál 14,32% -kal magasabb volt a megnyitási arány, mint a nem szegmentált kampányokban. Ez az e-mail személyre szabásának ereje!

A viselkedés szerinti szegmentálásnak óriási ereje van

A viselkedésbeli szegmentálás a leghatékonyabb módszer a szegmentálásra, mert a feliratkozó valós műveletek alapján váltja ki a szegmentálást.

Szegmentálhatsz sokféle online viselkedés alapján, például amikor az előfizetők rákattintanak bizonyos linkekre az e-mailben, felkeresnek bizonyos weboldalakat vagy vásárolnak a webhelyeden.

A viselkedésszegmentálás és az automatizálás együttesen működik a MailerLite-ben. A feliratkozóid tevékenységeik alapján hozzáadhatók és különböző szegmensekbe helyezhetők.

Például, amikor az előfizető egy linkre kattint a hírlevelében, az elindít egy e-mail automatizálási munkafolyamatot, amely e-mailt küldhet, vagy új feliratkozót adhat hozzá egy új szegmenshez. Minden automatizált, így sok munkát megspórolva láthatod az eredményeket.

Íme néhány módszer a viselkedés alapján történő szegmentálásra.

Szegmentálás regisztrációs csatorna szerint

Szegmentálhatod a felhasználókat a regisztrációs csatornák szerint. Azokat, akik feliratkoztak a blogodra, jobban érdekelhetik a vállalkozásoddal kapcsolatos tartalmak. Azok, akik vásároltak a webshopodban, többet akarnak tudni a termékeidről.

Minden űrlaphoz létrehozhatsz egy másik csoportot. Az űrlapon keresztül regisztráló feliratkozókat a megfelelő csoportjukhoz rendeljük (megcímkézzük).

Szegmentálás ügyfélút szerint

Feliratkozóid mind különböző pontokon vannak. Vannak, akik újak, míg mások már vásárlókká váltak, és szeretnek hallani tőled.

A lista megcélzásának másik értékes módja a feliratkozók szegmentálása az ügyfelek tartózkodási helye alapján.

Hűséges ügyfeleidnek különböző promóciós e-maileket kaphatnak. Ezeket nem kapják meg azok, akik most csatlakoztak a listához.

Ha betekintést nyújtasz abba, hogy az emberek hogyan válnak ügyfelekké, a vásárlási csatorna alapján szegmentálhatod listádat. Tegyük fel, hogy egy feliratkozó elolvasott egy blogbejegyzést, majd elment a termékoldalára, de nem vásárolt. Az adott személyt egy adott szegmensbe helyezheted, ahol célzott e-mailt küldesz neki, hogy ösztönözze a vásárlás felé.

Azoknak a feliratkozóknak, akik vásárolnak terméket, egy másik ügyfélcsoportba kerülnek. Túl technikásnak hangzik? Valójában könnyű beállítani. Az oktató felületen részletesen megmutatom videó segítségével.

Szegmentálhatod a felhasználókat a regisztrációs csatornák szerint. Azokat, akik feliratkoztak a blogodra, jobban érdekelhetik a vállalkozásoddal kapcsolatos tartalmak. Azok, akik vásároltak a webshopodban, többet akarnak tudni a termékeidről.

Minden űrlaphoz létrehozhatsz egy másik csoportot. Az űrlapon keresztül regisztráló feliratkozókat a megfelelő csoportjukhoz rendeljük (megcímkézzük).

Szegmentálás korábbi vásárlások szerint

A MailerLite integrációk segítségével szegmentálhatod a listádat a korábbi vásárlások alapján, és a vásárlási előzmények alapján új e-maileket küldhetsz nekik stílusuk vagy érdeklődésük alapján. Ez a fajta ajánlásmarketing az Amazon üzleti tevékenységének több mint 35% -át teszi ki!

Például annak, aki most vett egy új cipőt, vízszigetelő spray-re vagy zoknira lehet szüksége. A korábbi vásárlásokra összpontosító, személyre szabott e-mail releváns és hatékony.

Szegmentálás e-mail elkötelezettség szerint

A feliratkozók vizsgálatának másik módja az elkötelezettség. Vess egy pillantást az e-mail statisztikádra, és különítsd el a kevésbé aktív feliratkozókat azoktól, akik gyakran olvassák a leveleidet. Így létrehozhatsz egy olyan csoportot, amelyet a nagyon elkötelezett olvasók számára van, és ők különleges leveleket kaphatnak.

A két fő elkötelezettségi mutató: a megnyitási és a kattintási arány. A MailerLite feliratkozó szűrőjének beépített beállítása van, amelyet a szegmentáláshoz használhatsz. Add meg, hogy hány napig nem nyitott vagy kattintott az előfizető egy e-mailre, és megtalálod az összes inaktív feliratkozót.

Ezzel az információval felvértezve külön kampányt küldhetsz, amelynek célja az inaktív előfizetők újbóli bevonása.

Például annak, aki most vett egy új cipőt, vízszigetelő spray-re vagy zoknira lehet szüksége. A korábbi vásárlásokra összpontosító, személyre szabott e-mail releváns és hatékony.

Szegmentálás a felmérés eredményei szerint

Az ügyfelek megtartása és üzleti növekedése szempontjából kiemelkedő fontosságú az ügyfelek boldogsága és a felhasználói élmény. A boldogság figyelemmel kísérésének legjobb módja az, ha e-mailben küldesz el egy felmérést.

A felmérési blokkok segítségével megkérdezheted vásárlóidat, hogy mit gondolnak egy bizonyos termékről, hogyan szeretik a tartalmát vagy bármilyen más típusú kérdést, amely releváns a vállalkozása szempontjából.

Kombináld a különböző szegmenseket

Néha e-mailt kell küldeni több szegmensre. A MailerLite lehetővé teszi a hírlevél különféle szegmenseinek kombinálását.

Megtalálhatsz például egy adott régióból olyan eliratkozókat (feltételezve, hogy rendelkezel ezekkel az adatokkal adatokkal), akik:

Érdekel egy adott termék
Több mint 5.000 Ft-ot költöttek
Az elmúlt 3 hónapban inaktívak voltak
Kombinálhatod ezt a 3 szegmenst, és célzott újbóli elkötelező hírlevelet küldhetsz az új csoportnak, esetleg kedvezményt kínálva a visszaszerzésükhöz.

A MailerLite megkönnyíti az e-mail szegmensek létrehozását

A MailerLite biztosítja az összes eszközt, amelyre szükség van a listák rendezéséhez és a szegmensek kezeléséhez. Lehetővé teszi a szabályok beállítását és a folyamat automatizálását.

Ne feledd, hogy a MailerLite szegmensei dinamikusak, ami azt jelenti, hogy az előfizetőket automatikusan hozzáadják vagy eltávolítják, ha megfelelnek a szűrési feltételeknek.

A szegmentálás egy hatékony eszköz, amely segít a megfelelő üzenetet a megfelelő személynek elküldeni. Most bárki a következő szintre emelheti a a szegmentálást az automatizálással. Ha hagyod, hogy a feliratkozók automatizálódjanak, az üzenetek nemcsak relevánsak, hanem automatikusan, a tökéletes időben kerülnek kézbesítésre.

forrás: mailerlite.com

Ne maradj le a hasonló tartalmakról Te se: 

.

Tanuld meg Te is a

Mailerlite kezelését

Az ML Akadémia egy falatnyi méretű videókat tartalmazó rendszer, amely arra ösztönöz, hogy magabiztosan hozz létre egy automatizált értékesítési csatornát ajánlataidhoz gyorsan. A videók mindegyike rövid, lényegre törő, így gyorsan tudsz haladni. A vásárlást követően azonnal hozzáférhetsz 40+ olyan videóhoz, amelyek mindent tartalmaznak, amelyekről tudnod kell. MailerLite oktatás magyarul.

Mi az e-mail automatizálás, és miért fogod szeretni?

Mi az e-mail automatizálás, és miért fogod szeretni?

Képzeld el, hogy egyszer írsz egy e-mail sorozatot, amelyet különböző embereknek küldesz el különböző időpontokban, amikor a legnagyobb szükségük van rá. Az e-mail automatizálás az e-mail marketing egyik legerősebb és leghasznosabb funkciója. Egyszer beállítod, és...

bővebben