Az e-mail lista szegmentálásával az előfizetőket kisebb csoportokra osztja olyan jellemzők alapján, amelyek segítenek a célzottabb e-mailek kézbesítésében.

A világ minden vállalata, a Google-től a helyi pékségig, ugyanazt akarja a marketing terén – hogy képes legyen a megfelelő embernek a megfelelő időben megfelelő üzenetet küldeni.

Feliratkozóidnak különböző érdeklődései, szokásai és igényei vannak. A tömeges üzenetek elküldése soha nem fogja kielégíteni ezeket az igényeket. A szegmentálás lehetővé teszi kisebb csoportok létrehozását, hogy üzeneteket küldhessenek nekik.

Mi az e-mail szegmentálás?

Az e-mailek szegmentálása olyan célzási technika, amelyben az előfizetői listát kisebb csoportokra osztod a választott jellemzők alapján. A szegmentálás lehetővé teszi az üzenetküldés személyre szabását, ami magasabb elkötelezettséget eredményez, mivel a témák relevánsabbak.

A MailerLite-ban több szempont szerint is szegmentálhatsz, beleértve a helyet, az életkort, a viselkedést vagy bármi mást, amelyek a leginkább relevánsak.

Mikor és hogyan kezd el az e-mail lista szegmentálását?

Az e-mail marketing korai szakaszában a szegmentálást olyan speciális funkciónak tekintették, amelyet csak a szakértő marketingesek használtak. Ma bárki megcélozhatja üzenetküldését olyan egyszerű eszközökkel, mint a MailerLite.

Az emberek különböző okok miatt iratkoztak fel a listádra. A listán belüli különbségek feltárásának legjobb módja az, ha egy olyan alapvető szegmentációval kezded, mint a feliratkozási forrás.

A cél az, hogy az idő múlásával részletesebb profilokat készíts az egyes feliratkozókról. Tudj meg többet arról, mit szeretnek és szeretnének, amikor velük kommunikálsz.

Először is el kell kezdened a szegmentálási célok meghatározását.

Melyek a szegmentálási célok?

Mit próbálsz elérni e-maillel?
Hogyan segítheti a listád szegmentálása elérni ezeket a célokat?

Tegyük fel, hogy az a célod, hogy nagyobb legyen a megnyitási arány és elkötelezetebb közönséget érj el. Ezután szűrheted az e-mail listádat, hogy különböző üzeneteket küldjön az aktív olvasóknak és a passzívaknak.

Nem kell tömeges e-maileket küldeni mindenkinek. Célzott e-mailek küldésekor sokkal jobb lesz a megnyitás aránya és az átkattintások száma. Valójában a tanulmányok azt mutatják, hogy a szegmentált e-mail kampányoknál 14,32% -kal magasabb volt a megnyitási arány, mint a nem szegmentált kampányokban. Ez az e-mail személyre szabásának ereje!

A viselkedés szerinti szegmentálásnak óriási ereje van

A viselkedésbeli szegmentálás a leghatékonyabb módszer a szegmentálásra, mert a feliratkozó valós műveletek alapján váltja ki a szegmentálást.

Szegmentálhatsz sokféle online viselkedés alapján, például amikor az előfizetők rákattintanak bizonyos linkekre az e-mailben, felkeresnek bizonyos weboldalakat vagy vásárolnak a webhelyeden.

A viselkedésszegmentálás és az automatizálás együttesen működik a MailerLite-ben. A feliratkozóid tevékenységeik alapján hozzáadhatók és különböző szegmensekbe helyezhetők.

Például, amikor az előfizető egy linkre kattint a hírlevelében, az elindít egy e-mail automatizálási munkafolyamatot, amely e-mailt küldhet, vagy új feliratkozót adhat hozzá egy új szegmenshez. Minden automatizált, így sok munkát megspórolva láthatod az eredményeket.

Íme néhány módszer a viselkedés alapján történő szegmentálásra.

Szegmentálás regisztrációs csatorna szerint

Szegmentálhatod a felhasználókat a regisztrációs csatornák szerint. Azokat, akik feliratkoztak a blogodra, jobban érdekelhetik a vállalkozásoddal kapcsolatos tartalmak. Azok, akik vásároltak a webshopodban, többet akarnak tudni a termékeidről.

Minden űrlaphoz létrehozhatsz egy másik csoportot. Az űrlapon keresztül regisztráló feliratkozókat a megfelelő csoportjukhoz rendeljük (megcímkézzük).

Szegmentálás ügyfélút szerint

Feliratkozóid mind különböző pontokon vannak. Vannak, akik újak, míg mások már vásárlókká váltak, és szeretnek hallani tőled.

A lista megcélzásának másik értékes módja a feliratkozók szegmentálása az ügyfelek tartózkodási helye alapján.

Hűséges ügyfeleidnek különböző promóciós e-maileket kaphatnak. Ezeket nem kapják meg azok, akik most csatlakoztak a listához.

Ha betekintést nyújtasz abba, hogy az emberek hogyan válnak ügyfelekké, a vásárlási csatorna alapján szegmentálhatod listádat. Tegyük fel, hogy egy feliratkozó elolvasott egy blogbejegyzést, majd elment a termékoldalára, de nem vásárolt. Az adott személyt egy adott szegmensbe helyezheted, ahol célzott e-mailt küldesz neki, hogy ösztönözze a vásárlás felé.

Azoknak a feliratkozóknak, akik vásárolnak terméket, egy másik ügyfélcsoportba kerülnek. Túl technikásnak hangzik? Valójában könnyű beállítani. Az oktató felületen részletesen megmutatom videó segítségével.

Szegmentálhatod a felhasználókat a regisztrációs csatornák szerint. Azokat, akik feliratkoztak a blogodra, jobban érdekelhetik a vállalkozásoddal kapcsolatos tartalmak. Azok, akik vásároltak a webshopodban, többet akarnak tudni a termékeidről.

Minden űrlaphoz létrehozhatsz egy másik csoportot. Az űrlapon keresztül regisztráló feliratkozókat a megfelelő csoportjukhoz rendeljük (megcímkézzük).

Szegmentálás korábbi vásárlások szerint

A MailerLite integrációk segítségével szegmentálhatod a listádat a korábbi vásárlások alapján, és a vásárlási előzmények alapján új e-maileket küldhetsz nekik stílusuk vagy érdeklődésük alapján. Ez a fajta ajánlásmarketing az Amazon üzleti tevékenységének több mint 35% -át teszi ki!

Például annak, aki most vett egy új cipőt, vízszigetelő spray-re vagy zoknira lehet szüksége. A korábbi vásárlásokra összpontosító, személyre szabott e-mail releváns és hatékony.

Szegmentálás e-mail elkötelezettség szerint

A feliratkozók vizsgálatának másik módja az elkötelezettség. Vess egy pillantást az e-mail statisztikádra, és különítsd el a kevésbé aktív feliratkozókat azoktól, akik gyakran olvassák a leveleidet. Így létrehozhatsz egy olyan csoportot, amelyet a nagyon elkötelezett olvasók számára van, és ők különleges leveleket kaphatnak.

A két fő elkötelezettségi mutató: a megnyitási és a kattintási arány. A MailerLite feliratkozó szűrőjének beépített beállítása van, amelyet a szegmentáláshoz használhatsz. Add meg, hogy hány napig nem nyitott vagy kattintott az előfizető egy e-mailre, és megtalálod az összes inaktív feliratkozót.

Ezzel az információval felvértezve külön kampányt küldhetsz, amelynek célja az inaktív előfizetők újbóli bevonása.

Például annak, aki most vett egy új cipőt, vízszigetelő spray-re vagy zoknira lehet szüksége. A korábbi vásárlásokra összpontosító, személyre szabott e-mail releváns és hatékony.

Szegmentálás a felmérés eredményei szerint

Az ügyfelek megtartása és üzleti növekedése szempontjából kiemelkedő fontosságú az ügyfelek boldogsága és a felhasználói élmény. A boldogság figyelemmel kísérésének legjobb módja az, ha e-mailben küldesz el egy felmérést.

A felmérési blokkok segítségével megkérdezheted vásárlóidat, hogy mit gondolnak egy bizonyos termékről, hogyan szeretik a tartalmát vagy bármilyen más típusú kérdést, amely releváns a vállalkozása szempontjából.

Kombináld a különböző szegmenseket

Néha e-mailt kell küldeni több szegmensre. A MailerLite lehetővé teszi a hírlevél különféle szegmenseinek kombinálását.

Megtalálhatsz például egy adott régióból olyan eliratkozókat (feltételezve, hogy rendelkezel ezekkel az adatokkal adatokkal), akik:

Érdekel egy adott termék
Több mint 5.000 Ft-ot költöttek
Az elmúlt 3 hónapban inaktívak voltak
Kombinálhatod ezt a 3 szegmenst, és célzott újbóli elkötelező hírlevelet küldhetsz az új csoportnak, esetleg kedvezményt kínálva a visszaszerzésükhöz.

A MailerLite megkönnyíti az e-mail szegmensek létrehozását

A MailerLite biztosítja az összes eszközt, amelyre szükség van a listák rendezéséhez és a szegmensek kezeléséhez. Lehetővé teszi a szabályok beállítását és a folyamat automatizálását.

Ne feledd, hogy a MailerLite szegmensei dinamikusak, ami azt jelenti, hogy az előfizetőket automatikusan hozzáadják vagy eltávolítják, ha megfelelnek a szűrési feltételeknek.

A szegmentálás egy hatékony eszköz, amely segít a megfelelő üzenetet a megfelelő személynek elküldeni. Most bárki a következő szintre emelheti a a szegmentálást az automatizálással. Ha hagyod, hogy a feliratkozók automatizálódjanak, az üzenetek nemcsak relevánsak, hanem automatikusan, a tökéletes időben kerülnek kézbesítésre.

forrás: mailerlite.com

Ne maradj le a hasonló tartalmakról Te se: 

.

Tanuld meg Te is a

Mailerlite kezelését

Az ML Akadémia egy falatnyi méretű videókat tartalmazó rendszer, amely arra ösztönöz, hogy magabiztosan hozz létre egy automatizált értékesítési csatornát ajánlataidhoz gyorsan. A videók mindegyike rövid, lényegre törő, így gyorsan tudsz haladni. A vásárlást követően azonnal hozzáférhetsz 40+ olyan videóhoz, amelyek mindent tartalmaznak, amelyekről tudnod kell. MailerLite oktatás magyarul.

Elementor #356616

Add meg itt a címsor szövegét Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar...

bővebben
7 e-mail marketing mérőszám, amire érdemes odafigyelned

7 e-mail marketing mérőszám, amire érdemes odafigyelned

Amikor az e-mail marketing útján haladsz, nincs gyorsítósáv. Egy nyerő e-mail stratégia kialakítása időbe telik, és minden kampány egy tanulási tapasztalat. Élvezd tehát a vezetést, és ne felejtsd el megünnepelni az apró győzelmeket az út során.Bár igaz, hogy az...

bővebben