Az e-mail hatékony marketingeszköz lehet. Mielőtt azonban elkezdenéd szétküldeni az e-maileket, van egy dolog, amit meg kell tenned a siker érdekében.

Oké, a cím már elárulta a nagy titkot. Mielőtt bármit is tennél, ki kell dolgoznod egy email marketing stratégiát. 

Stratégia nélkül nem lesz célod, nem lesz meg az irány, és nem tudod megállapítani, hogy a kampányaid vajon működnek-e.

A bloggerek arra használják az e-maileket, hogy olvasóikat folyamatosan tájékoztassák a legújabb tartalmakról. A kiskereskedők promóciókat osztanak meg, és bevételeik nagy részét e-mail marketinggel érik el. A B2B marketingesek pedig egyetértenek abban, hogy az e-mail a leghatékonyabb csatornájuk.

A kérdés nem az, hogy működik-e az e-mail marketing. A kérdés az, hogy “vajon te el tudod-e érni, hogy működjön nálad?”.

A valóság az, hogy a legtöbben csak a felszínét karcolják annak, hogy az e-mail mit tehet az üzletükért. Ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki az e-mail marketingből, hatékony e-mail marketing stratégiát kell megvalósítanod. Vágjunk is bele!

Az e-mail marketing stratégia alapjai az induláshoz

Az e-mail marketing dinamikus marketingcsatornává fejlődött az utóbbi években, a segítségével képes leszel kisebb csoportokat megcélozni, üzeneteket személyre szabni és teljes kampányokat automatizálni. 

Ezek mind csodálatos funkciók, amelyek javítják a kampányaidat, ugyanakkor könnyen túlterhelődhetsz, ha tervezés nélkül fejest ugrasz a dologba.

Ebben a bejegyzésben szeretném megosztani egy olyan e-mail marketingstratégia létrehozásának alapjait, amely a látogatókat feliratkozókká változtatja.

A következőkkel foglalkozunk

  • Hogyan tűzz ki olyan célokat, amelyek segítenek, hogy az email marketinged sikeres legyen
  • Hogyan kezdd el növelni az e-mail listádat anélkül, hogy túlságosan megterhelőnek találd.
  • Hogyan konvertáld a feliratkozókat vásárlókká a kapcsolatépítés révén.
  • Hogyan optimalizáld e-mail stratégiádat az egészséges növekedés érdekében.

1. Az e-mail stratégia egy határozott cél kitűzésével kezdődik

Először mindig tűzz ki magadnak egy célt.. Ez lehet valami egyszerű, mint például “növeljem az online eladásaimat” vagy “növeljem a hírlevél listámat”. Egy jól meghatározott cél értelmet ad az e-mail kampányaidnak, amely minden további lépésedet meghatározza.

Cél nélkül nem lehet mérni, hogy mennyire jól teljesít a kampányod. Ha nem tudod mérni, nem tudod javítani sem.

Először is, határozd meg, hogy miért küldesz e-maileket.

Ha online tanfolyamokat árulsz, a cél lehet az, hogy a feliratkozókat rávedd, jelentkezzenek a tanfolyamokra.  Ha termékeket értékesítesz, az e-mail marketing célja lehet az, hogy a feliratkozókat bizonyos termékek megvásárlására vedd rá.

A cél határozza meg a kampány szerkezetét – onnantól kezdve, hogy mit írsz az e-mailben, egészen addig, hogy milyen gyakran küldesz e-mailt a feliratkozóidnak.

2. Folyamatosan építsd az e-mail listádat

Ha már tudod, hogy mit szeretnél elérni az email marketinggel, a következő lépés a feliratkozók megszerzése.

Ez az a pont, ahol az email marketing a legtöbb ember számára kihívást jelent. Mindannyian hallottunk már olyan cégekről vagy bloggerekről, akiknek több ezer feliratkozójuk van. Ha csak arra gondolunk, hogy milyen messze vagyunk ettől, az email-listánk bővítése lehetetlen feladatnak tűnhet.

Bármit is teszel, ne vásárolj listát! Nemcsak a GDPR miatt kerülhetsz jogi problémákba a lista megvásárlásával, de a stratégiád sem fog működni, hiszen a listán nem feléd elkötelezett olvasók lesznek,ezáltal a vállalkozásod is elveszíti a hitelességét.

Szerencsére nincs szükség több ezer feliratkozóra ahhoz, hogy eredményeket érhess el. Biztos lehetsz abban, hogy a hatalmas listákkal rendelkező vállalkozások is hosszú idő alatt jutottak el idáig, egy jó listaépítési stratégiával.

Hogyan szerezhetsz feliratkozókat a megfelelő módon

Számos cikk szól arról, hogyan lehet feliratkozókat szerezni. Bár mindegyik cikk más-más módját ismerteti a feliratkozók szerzésének, mindegyik egy közös témában gyökerezik: Először kínálj valami értékeset.

Találd ki, miért akarnak hallani rólad az emberek, majd adj nekik valamit, ami meggyőzi őket arról, hogy megéri az idejüket.

A látogatóid nem fogják csak úgy átadni neked az e-mail címüket. Először is adnod kell nekik valamit cserébe. Ezt hívjuk az e-mail marketingben leadmágnesnek.

Ha például online tanfolyamokat árulsz, adhatsz az embereknek egy ingyenes minitanfolyamot az e-mail címükért cserébe. Ha e-kereskedelmi áruházat üzemeltetsz, ajánlj nekik kedvezményt.

3. Koncentrálj a kapcsolatok ápolására

Meghatároztál egy célt. Van egy terved arra vonatkozóan, hogyan növeld a feliratkozóid számát. Nincs is más hátra, mint eladni, eladni, eladni.

Csak ne ilyen gyorsan! Az eladás a következő logikus lépésnek tűnhet, de türelmesnek kell lenned.

Ne csak akkor szólítsd meg az embereket, amikor el akarsz nekik adni valamit. Ez egyenértékű azzal a családtaggal, aki csak akkor telefonál, amikor készpénzre van szüksége. 

Az e-mail marketing lényege a kapcsolatépítés. Minél erősebb a kapcsolat, annál inkább megbíznak benned a feliratkozóid, és annál inkább fognak veled üzletet kötni.

A feliratkozóknak értékes információforrásként kell tekinteniük rád, olyan legyél a szemükben, mint aki valóban törődik velük, ne pedig egy újabb értékesítőnek tartsanak. Erről szól a lista ápolása.

Tegyük fel, hogy például kozmetikumokat árulsz. Megbízható forrássá válhatsz azáltal, hogy segítesz az előfizetőidnek megoldani a sminkeléssel kapcsolatos problémáikat, vagy küldesz nekik bőrápolási tippeket, vagy megtanítod őket arra, hogyan válasszák ki a bőrtípusuknak megfelelő termékeket.

A folyamatos érték nyújtásán túl van néhány más módja is annak, hogy az e-mail technológiát felhasználva segíts a feliratkozókat hűséges követőkké nevelni.

Állíts be automata üdvözlő e-mail sorozatot

Kelts pozitív első benyomást egy üdvözlő e-mail sorozat automatikus elküldésével, amelyet rögtön a feliratkozáskor megkapnak. Üdvözöld a feliratkozókat barátságosan, és indítsd el a kapcsolatot azzal, hogy a megígért értéket megkapják.

Az ilyen üdvözlő e-mailek meghatározzák a kapcsolat alapjait. Emberiek, releváns információkat nyújtanak, és egyértelművé teszik, hogy a feliratkozó mire számíthat a kapcsolat során.

Íme, hogyan állíthatsz be egy e-mail automatizálást a MailerLite-ban (kattints ide)

Szegmentáld a listát a célzás javítása érdekében

Bár az rendben van, hogy releváns e-maileket küldesz a teljes feliratkozói listádnak, sokkal jobb eredményeket érhetsz el, ha szegmentálod a közönségedet, hogy célzottabb üzeneteket küldhess bizonyos jellemzők, például demográfiai, földrajzi vagy érdeklődési körök alapján.

A szélesebb közönség kisebb csoportokra bontása lehetővé teszi, hogy személyesebbé váljon a kapcsolatod az egyes szegmensekkel, és erősebb kötődés alakuljon ki feléd.

Tegyük fel, hogy te egy olyan szerző vagy, aki romantikus regényeket és krimiket egyaránt ír. Előfizetőidet a kedvenc műfajuk szerint elkülönítheted, és olyan információkat küldhetsz nekik, amelyekről tudod, hogy érdeklik őket.

Tanuld meg, hogyan szegmentáld a feliratkozói listádat (kattints ide).

Ne legyél idegesítő 

Csábító lehet, hogy minden nap írj e-mailt a feliratkozóidnak, így gyorsabban építheted ki a kapcsolatot. Rossz hírem van: ez idegesítő. Az emberek 78%-a azért iratkozik le az e-mail listákról, mert túl sok e-mailt kap.

Szóval mennyi az annyi?

Egyl nemrégiben végzett felmérés szerint az internetezők többsége azt szeretné, ha a márkák hetente egyszer küldenének nekik e-mailt. A második legnépszerűbb választás a havonta egyszeri alkalom volt.

Az igazság az, hogy ez a vállalkozás típusától függ. Javaslom, hogy teszteld a gyakoriságot, és addig finomíts rajta, amíg meg nem találod az ideális mértéket. Hogyan találhatod meg a te feliratkozóid számára legmegfelelőbb gyakoriságot? Minden a teljesítmény mérésén múlik.

4. Mérd és javítsd a kampány teljesítményét

Meghatároztad az e-mail stratégiádat, felépítetted a kampányodat, és megnyomtad a küldést. Ez jó érzés, de a munkád még nem ért véget. Saját érdeked, hogy a létrehozott e-mail kampány jól is működjön.

Miután a ampány elindult, mérni kell az eredményeidet, megkeresni a szűk keresztmetszeteket, és ennek megfelelően optimalizálni a kampányaidat.

Íme a legfontosabb mérőszámok, amelyekre figyelnie kell:

  • Opt-in arány

Hány ember, aki látja a leadmágnesedet, alakul át feliratkozóvá?

  • Kézbesítési arány
  • Megnyitás aránya

Hányan nyitják meg az e-mailt?

  • CTR

Hányan kattintanak át az ajánlatodra?

  • Leiratkozási arány

Hányan iratkoztak le a listáról?

Ha elküldesz egy e-mailt, és csak a feliratkozók 5%-a nyitja meg, akkor ez azt jelzi, hogy a tartalom nem talál visszhangra a feliratkozóknál. Vagy ha a weboldal látogatóinak csak 2%-a iratkozik fel, aki látja a leadmágnest, akkor talán túl gyenge az ajánlatod.

Folyamatosan meg kell ismerned, hogy mi történik, és új dolgokat kell kipróbálnod a javulás érdekében. Ha kitartóan csinálod, javítani fogod a kampányaidat.

Az e-mail marketing stratégia létrehozása néhány szóban összefoglalható: törődj a látogatóiddal.

Nem számít, hogy mennyire kidolgozott a stratégiád, vagy hogy hány feliratkozód van. Ha valóban törődsz azokkal az emberekkel, akiket kiszolgálsz, ismered a fájdalompontjaikat és segítesz nekik elérni a céljaikat, akkor az e-mail marketing működni fog neked.

Elképesztő eredményeket fogsz elérni, de csak akkor, ha időt és energiát szentelsz arra, hogy erre a négy alapra koncentrálj:

  • Célok kitűzése
  • Az e-mail listád növelése
  • Kapcsolatok kiépítése
  • A kampányok mérése és javítása

Ez nem olyan bonyolult, mint gondolnád. És határozottan örömteli, amikor a kitartó munkának köszönhetően eléred a kitűzött célt.

Készen állsz tehát arra, hogy elkezdd vállalkozásod növekedését az e-mail marketinggel?

Hogyan tervezd megváltoztatni az e-mail marketing stratégiádat? 

Ne maradj le a hasonló tartalmakról Te se: 

.

Elementor #356616

Add meg itt a címsor szövegét Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar...

bővebben
7 e-mail marketing mérőszám, amire érdemes odafigyelned

7 e-mail marketing mérőszám, amire érdemes odafigyelned

Amikor az e-mail marketing útján haladsz, nincs gyorsítósáv. Egy nyerő e-mail stratégia kialakítása időbe telik, és minden kampány egy tanulási tapasztalat. Élvezd tehát a vezetést, és ne felejtsd el megünnepelni az apró győzelmeket az út során.Bár igaz, hogy az...

bővebben